چطوری بدون گرسنگی لاغر شویم؟

چطوری بدون گرسنگی لاغر شویم؟

رژیم گرفتن نباید به معنای گرسنگی کشیدن باشد. در حقیقت، وقتی گرسنه می شوید، متابولیسم (سوخت و ساز بدن) تان کاهش یافته است و بدین معنا است که هرچه که خورده اید، به طور کامل جذب بدن شده است. در واقع، بهترین روش برای کاهش وزن و حفظ آن، داشتن عادات غذایی سالم روزمره است. به همین دلیل باید راه های سالمی جهت پخت و پز غذا های مورد علاقه خود بیابید.

اگر حتی وقتی که به اندازه کافی غذا می خورید، باز هم گرسنه هستید، این مطلب را از دست ندهید. ما در این مطلب ترفند هایی را به شما می آموزیم که می توانید بدون احساس گرسنگی، وزن خود را کم کنید؛ به طوری که غذای سالم میل کنید و هیچوقت گرسنه نباشید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- وعده های غذایی خود را سازماندهی کنید

5 وعده غذایی در روز

یکی از دلایل اصلی این که افراد، برنامه های غذایی ناسالم دارند این است که به آنچه می خورند، توجهی نمی کنند. چندین بار پیش آمده که پیتزای یخ زده آماده از فروشگاه ها خریداری کرده اید، تنها به این دلیل که نمی دانستید چه غذایی بپزید؟ اگر این موضوع در مورد شما صدق می کند، حتما باید در صدد یک برنامه هفتگی سالم و متعادل بر آیید تا با دریافت کالری کمتر، از وزن خود بکاهید.

علاوه بر این، برای این که بدون گرسنگی لاغر شوید، باید ساعات معینی را در روز تنطیم کنید تا بتوانید چه در منزل و چه محل کار، از آن تبعیت کنید. ایجاد یک روال روتین برای غذا خوردن به شما کمک می کند، بین وعده های غذایی کمتر احساس گرسنگی کنید.

 

2- زمانی را به غذا خوردن اختصاص دهید

زمان غذا خوردن

برای این که احساس سیری تان مدت زمان بیشتری بر قرار باشد، میل کردن غذا در زمان صرف خود بسیار اهمیت دارد. غذای خود را پشت میز میل کنید و تا زمانی که امکان دارد بنشینید. به یاد داشته باشید که بدن برای تشخیص این که دیگر گرسنه نیست به 15 الی 35 دقیقه زمان نیاز دارد. ایده آل ترین مدت جهت صرف غذا، نیم ساعت است. در این بازه زمانی، بدن به طور کامل احساس سیری می کند و دیگر مجبور نیستید بیشتر از آنچه که بدن تان نیاز دارد، غذا بخورید.

ترفند دیگری که بدون ایجاد گرسنگی به کاهش وزن تان کمک می کند، این است که در طول وعده غذایی تان استراحت کنید. به جای این که به طور خودکار کل غذا را ببلعید، توصیه می شود نیمی از غذا را نگه دارید و به این فکر کنید که آیا هنوز گرسنه اید. این جنبه بیشتر بر روی عادت خوردن دسر تمرکز دارد. دسر، چیزی است که می توان جهت دریافت کالری کمتر از مصرف آن اجتناب کرد.

 

3- داشتن میان وعده

میان وعده

احتمال ایجاد گرسنگی در صبح و عصر بسیار زیاد است. به همین خاطر داشتن یک میان وعده سالم بسیار اهمیت دارد. بدین ترتیب می توانید احساس گرسنگی خود را بدون وسوسه خرید هله هوله های شیرین یا شیرینی بر طرف کنید. بهترین میان وعده ماست کم چرب و میوه های متنوع است. شما می توانید تکه های میوه مورد علاقه خود را داخل یک کاسه ماست بریزید و نوش جان کنید. همچنین می توانید آب میوه دلخواه تان را گرفته و به همراه یک مشت آجیل میل نمایید.

 

4- مصرف سالاد یا مایعات پیش از ناهار

مصرف سالاد

یک ترفند عالی جهت از دست دادن وزن بدون احساس ذره ای گرسنگی، شروع کردن وعده غذایی خود با غذایی است که هم کم کالری باشد و هم ایجاد سیری و رضایت کند. غذا هایی مانند سالاد سبزیجات، سوپ سبزیجات، آب میوه یا ماست انتخاب های خوبی هستند. این غذا های سبک، احساس سیری در شما ایجاد کرده و میل به خوردن وعده اصلی غذا را کاهش می دهند.

 

5- مصرف پروتئین

مصرف پروتئین

این یک باور غلط است که برای لاغر شدن تنها باید سالاد و سبزیجات در برنامه غذایی خود میل کنیم. یکی از اجزای لاینفک برنامه کاهش وزن، مصرف پروتئین هاست. پروتئین با عرضه کالری کمتر، سبب کاهش وزن و لاغری می شود. آجیل، گوشت لخم بدون چربی و ماهی سفید، منابع سرشار پروتئین به شمار می روند که به ایجاد حس سیری در بلند مدت کمک کرده و در نتیجه مانع از ایجاد گرسنگی در طول روز می شوند.

بنابراین، پروتئین بیشتری به وعده های غذایی خود بیافزایید تا از مزایای تغذیه ای آن بهره بیشتری ببرید.

6- نوشیدن یک لیوان آب قبل از صرف غذا

مصرف آب بیشتر

با نوشیدن یک لیوان آب پیش از غذا خوردن، میزان سیری خود را افزایش می دهید و متعاقبا غذای کمتری میل می کنید. مصرف آب همچنین برای هضم صحیح و سوخت و ساز بدن بسیار اهمیت دارد. بنابراین، در طول وعده غذایی و میان وعده ها، آب به میزان فراوان بنوشید.

 

این مطلب، صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و نوعی تجویز یا درمان پزشکی محسوب نمی شود. در صورت هر گونه درد یا بیماری، ابتدا به پزشک مراجعه کنید و از درمان های خود سرانه بپرهیزید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://health.onehowto.com/article/how-to-lose-weight-without-being-hungry-686.html” ]لینک مطلب[/button]

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments