بی بی کرم (BB cream) چیست؟

بی بی کرم (BB cream) چیست؟

بی بی کرم

بی بی موجود در واژه بی بی کرم (BB cream) مخفف blemish balm, blemish base, beblesh balm یا  beauty balm می باشد. اسامی دیگر بی بی کرم، کرم پوشاننده، بالم زیبایی، ب ب کرم، کرم ب ب یا کرم بی بی است.

به طور کلی می توان گفت بی بی کرم دارای مزایای زیر است:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • کوچک کردن منافذ پوست
  • درمان جای جوش
  • کنترل چربی
  • اصلاح پوست های نا هموار
  • برطرف کردن چین و چروک
  • روشن کردن لک ها
  • سفید کردن پوست
  • دارای SPF طیف گسترده جهت محافظت از پوست در مقابل نور خورشید
  • دارای مرطوب کننده

بی بی کرم در مقایسه با کرم پودر که دارای طیف رنگی متنوعی است، تنها از یک یا دو رنگ برخوردار می باشد که بسیار سبک بوده و دارای کرم پودر و مرطوب کننده نیز می باشد. از همه موارد مهم تر این که بی بی کرم حاوی ضد آفتاب است.

بی بی کرم دارای مزایای فوق العاده ای در مراقبت از پوست است که در این مطلب بیشتر بدان خواهیم پرداخت.

 

فرمولاسیون بی بی کرم

فرمولاسیون بی بی کرم

بی بی کرم ها دارای فرمولاسیون مختلفی هستند. در ابتدا شرکت های کره ای و بازار های آسیای شرقی بر روی بی بی کرم تمرکز کرده بودند و از این رو این کرم دارای محدوده رنگی کمی است. در بی بی کرم به جای تامین رنگ های متنوع، بیشتر تمرکز فرمولاسیون بر روی اکسید کردن آن جهت مطابقت با هر رنگ پوستی گذارده شده است. خاصیت سفید کنندگی بی بی کرم، عنصری مهم در محبوبیت آن به شمار می رود. بی بی کرم، یک کرم چند کاربردی است که همه درمان ها را در یک محصول گنجانده، اما زنان کره ای از این کرم به عنوان جایگزینی برای کرم پودر استفاده می کنند؛ زیرا معتقدند کرم پودر، بافت غلیظ و سنگینی دارد. پوشش بی بی کرم اغلب مبتنی بر مواد معدنی به کار رفته در آن است و هم به منظور پوشاندن و هم درمان لکه هایی چون جای جوش، لک های ناشی از نور خورشید و لکه های ناشی از افزایش سن مناسب می باشد. بی بی کرم همچنین دارای خواص ضد چروک، ضد التهاب و تسکین دهنده است. موادی چون اسید هیالورونیک و ویتامین C نیز در این کرم به کار رفته است.

 

بی بی کرم چه عملکردی دارد؟

مزایای بی بی کرم

احتمالا تا به اینجا از خود سوال کرده اید که آیا یک محصولا آرایشی می تواند این همه مزیت داشته باشد؟ و آیا همه این جوانب مثبت در یک تیوب می تواند گنجانده شود؟

بسیاری از بی بی کرم ها از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می کنند و دارای طیف گسترده SPF 30  به بالا می باشند. بنا به توصیه آکادمی آمریکایی پوست، مصرف روزانه این کرم بسیار مفید است. بی بی کرم به صورت عمده از اکسید روی یا اکسید تیتانیوم تشکیل شده که هر دو ضد آفتاب های فیزیکی محسوب شده و در برابر آب مقاومت بالایی دارند.

اگر قصد درمان پوست تان را دارید، می توانید از بی بی کرم استفاده کنید. ترکیبات تشکیل دهنده این کرم ها حاوی موارد زیر هستند:

  • ترکیبات ضد چروک، از جمله پپتید ها و آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A، E و C
  • مرطوب کننده هایی چون اسید هیالورونیک و گلیسیرین
  • مواد اولیه مانند شیرین بیان و آربوتین که مانع از از دست دادن رنگ پوست می شود
  • بازتابنده نور میکا که در پایان به پوست درخشش خاصی می بخشد
  • مواد مبتنی بر سیلیکون، از جمله دایمتیکون که منجر به نرمی و صافی پوست شده و همچون پرایمر آرایشی عمل می کند

 

معایب بی بی کرم

معایب بی بی کرم

با وجود تمام جوانب مثبتی که بی بی کرم دارد، اما اگر انتظار معجزه از آن دارید، ممکن است نا امید شوید.

اگر واقعیت را بخواهید بی بی کرم، یک کرم همه کاره و هیچ کاره است! این کرم حاوی SPF است و پوشش رنگی مناسبی نیز دارد، اما به سختی می توان تمام قابلیت هایی که در هر یک از محصولات زیبایی به تنهایی وجود دارد، در این محصول به صورت یکجا گنجاند و انتظار بافت سبک را از آن داشت. چنانچه از بی بی کرم استفاده کنید، متوجه خواهید شد که بافت آن کمی غلیظ تر از مرطوب کننده است.

یافتن یک بی بی کرم منطبق با تون پوستی تان می تواند بسیار سخت و چالش بر انگیز باشد. چرا که بی بی کرم ها از طیف رنگی محدودی برخوردارند و معمولا 3 تا 5 رنگ که از روشن به تیره است، بیشتر رنگ ندارند.

ممکن است این طیف های رنگی برای برخی پوست ها بسیار روشن باشد. تیره ترین رنگ بی بی کرم مساوی با رنگ متوسط موجود در کرم پودر ها می باشد.

یکی دیگر از معایب بی بی کرم ها این است که حاوی ترکیبات ضد آکنه نمی باشند. بر اساس مقررات سازمان غذا و دارو (FDA)، شرکت های سازنده اجازه ترکیب مواد ضد آکنه و SPF را در یک محصول ندارند. بنابر این چنانچه به یکی از مشکلات پوستی مبتلا باشید، با جایگزین کردن بی بی کرم نمی توانید انتظار نتایج فوق العاده ای داشته باشید. بهترین کاندیدا جهت مصرف بی بی کرم افرادی هستند که پوستی طبیعی تا چرب دارند، رنگ پوست شان روشن تا متوسط است و از مرطوب کننده های سنگین یا محصولات ضد آکنه استفاده نمی کنند.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

[button color=”red” size=”small” link=”https://en.wikipedia.org/wiki/BB_cream” ]لینک 1[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/beauty/features/beauty-balms-bb-creams#1″ ]لینک 2[/button]

4 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments