چطور میشه بدون کوتاه کردن مو از شر موخوره خلاص شد؟ + فیلم

چطور میشه بدون کوتاه کردن مو از شر موخوره خلاص شد؟

درمان موخوره

موخوره یکی از شایع ترین و بد ترین مشکلاتی است که در هر نوع مویی اتفاق می افتد. این وضعیت هنگامی رخ می دهد که انتهای مو خشک و شکننده می شود و ساقه های مو شروع به دو شاخه شدن می کنند. چنانچه موخوره درمان نشود، به تدریج از پایین ساقه به بالا پیشروی کرده که در آن صورت لازم است مو را به طور کل کوتاه کنید. اما اگر به موقع به موخوره رسیدگی کنید و با درمان های طبیعی آن را درمان کنید، دیگر نیازی به کوتاهی مو ندارید. ما در این مطلب به 10 نکته اشاره کرده ایم که بدون کوتاه کردن مو می تواند موخوره تان را درمان کند.

پیش از مطالعه این 10 نکته، شاید دیدن این ویدئو خالی از لطف نباشه:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

1- ماسک موی موز

ماسک موی موز

موز جهت تغذیه رسانی به مو بسیار فوق العاده عمل می کند و درمان مناسبی برای موخوره نیز محسوب می شود. برای تهیه این ماسک، 1 موز رسیده را له کنید، 5 قاشق چای خوری گلاب، 2 قاشق چای خوری کشک و 2 قاشق چای خوری آب لیمو به آن بیافزایید. پس از این که مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید، آن را روی موهای تان، به ویژه انتهای ساقه ها بمالید. اجازه دهید مواد به مدت 30 دقیقه روی سر تان باقی بماند، سپس آبکشی نمایید.

 

2- کشک و عسل

کشک و عسل
کشک و عسل

عسل را می توان به تنهایی جهت نرم کردن مو به کار برد، اما اگر مقداری کشک نیز به آن بیافزایید، ماسک قدرتمند و مفیدی برای از بین بردن موخوره تهیه کرده اید. برای این کار باید نصف پیمانه کشک را با 1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی مخلوط کنید. سپس آن را به موهای تان مالیده و ماساژ دهید. اجازه دهید مواد حدود 20 دقیقه روی سر تان باقی بماند، سپس با آب گرم آبکشی نمایید.

 

3- خامه و شیر

خامه و شیر

خامه و شیر، هر دو سرشار از پروئین هستند و می توانند مو را تغذیه رسانی و تقویت کنند. ترکیب این دو مواد همچنین می تواند به مو نرمی و لطافت خاصی ببخشد و مانند نرم کننده عمل کند. 2 قاشق غذا خوری خامه را با 2 فنجان شیر ترکیب کرده و موهای تان را با آن بشویید. اجازه دهید مواد حدود 40 دقیقه روی سر تان باقی بماند. در پایان کار می توانید با یک شامپوی ملایم، سرتان را شستشو نمایید.

 

4- آووکادو

آووکادو

آووکادو حاوی مقدار زیادی روغن های مغذی است که به کنترل موخوره کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک آووکادوی رسیده را به خوبی له کنید و آن را مستقیم روی موهای خیس تان بمالید. سعی کنید آووکادو کل موهای تان را فرا بگیرد. اجازه دهید مواد به مدت 30 دقیقه روی سر تان باقی بماند، سپس آبکشی نمایید.

 

5- نرم کردن مو با روغن داغ

روغن داغ

درمان با روغن داغ، یکی از شناخته شده ترین روش های رفع موخوره محسوب می شود که البته بسیار موثر نیز می باشد. برای این کار، کمی روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین را گرم کنید و آن را به کل موهای تان بمالید. سپس سرتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید حدود 45 دقیقه روی سر تان باقی بماند. در پایان سرتان را با یک شامپوی ملایم، شستشو نمایید.

 

6- آبکشی با آب جو

آبکشی سر با آب جو

آب جو برای سلامت مو بسیار مفید است و یکی دیگر از درمان های طبیعی برای رفع موخوره محسوب می شود. سعی کنید از آب جوی تیره استفاده کنید، زیرا این نوع آب جو حاوی میزان بیشتری پروتئین و مواد مغذی می باشد. آب جو را روی موهای تان بریزید و ماساژ دهید. سپس اجازه دهید موهای تان با آن 45 دقیقه خیس بخورد. پس از آن، موهای تان را با آب گرم آبکشی نمایید.

 

7- چای بابونه

چای بابونه

شاید باور نکنید، اما چای بابونه به طرز شگفت آوری موخوره هایتان را درمان می کند. تنها کافی است چای بابونه را به میزانی که کل موهای تان را شستشو دهد، تهیه نمایید و اجازه دهید چای روی موهای تان خشک شود. پیش از شامپو زدن، جهت پیش شستشوی مو هایتان، مجددا از چای بابونه سرد استفاده کنید. سپس طبق روال معمول سرتان را با شامپو بشویید.

 

8- ماسک موی تخم مرغ

ماسک موی تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسید های چرب است که مو را تقویت کرده و موخوره را درمان می کند. جهت تهیه این ماسک فوق العاده، زرده یک تخم مرغ را با 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 1 قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید و آن را به مدت 20 دقیقه روی سرتان قرار دهید. در آخر مو هایتان را با آب ولرم شستشو نمایید.

9- روغن نارگیل

روغن نارگیل

چربی های مغذی و غنی ای که روغن نارگیل دارا است، به سرعت و آسانی جذب مو شده و موخوره را کنترل می کند. تنها کافی است 2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل خالص را به مو هایتان بمالید و به خوبی انتهای ساقه ها را ماساژ دهید. اجازه دهید روغن نارگیل به مدت 30 دقیقه روی موی خیس تان باقی بماند، سپس طبق روال معمول سرتان را با شامپو و نرم کننده بشویید.

10- ماسک موی پاپایا و ماست

پاپایا و ماست

جهت بهره بردن از مزایای این روش شگفت انگیز در درمان موخوره، تنها چیزی که لازم دارید پاپایا و ماست ساده است. یک پاپایای رسیده را به دو نیم تقسیم کنید و پوست و دانه های آن را جدا کنید. نیمی از آن را له کنید، سپس با نصف فنجان ماست ساده مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به مو هایتان مالیده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی سرتان باقی بماند. سپس آبکشی نمایید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments