اطلاعاتی در مورد مراحل زندگی مو

اطلاعاتی در مورد مراحل زندگی مو

اطلاعاتی در مورد مراحل زندگی مو

موی انسان بطور طبیعی با یک روند دوره ای رشد می کند که “سیکل رشد مو “نامیده شده و شامل 3 مرحله پشت سر هم می باشد:

مرحله رشد فعال (آناژن) :

شروع رشد مو با مرحله رشد فعال است.این قسمت طولانی ترین مرحله حیات بوده و برای مثال در مورد موی سر 2-6سال (متوسط 4/5 سال )طول می کشد.در این مرحله مو دائما بلندتر شده و لذا هر چقدر این مرحله طولانی تر باشد طول مو هم بیشتر می گردد.در حقیقت طول مدت مرحله آناژن مشخص کننده اندازه مو است.مرحله آناژن در موهای بدن ،ابرو،مژه 30-45 روز است و به همین دلیل است که این موها از حد مشخصی بلندتر نمی شوند.دلیل اینکه موهای برخی افراد از مقدار مشخصی بیشتر رشد نمی کند نیز کوتاه بودن مدت زمان مرحله آناژن در موهای این افراد است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

موی در حال رشد سر در سالهای آخر عمر خود به تدریج دچار اضمحلال شده و با طی مراحل بعدی در عرض چند ماه با یک موی جدید جایگزین می شود.در حالت عادی 90-95 در صد موهای سر در مرحله رشد فعال قرار دارند.

مرحله استراحت(کاتاژن):

مرحله استراحت متعاقب فاز آناژن رخ می دهد که در طی آن رشد مو متوقف و سلول ها دچار اضمحلال می گردند.طول این مرحله در موهای سر 2-3 هفته بوده و حدود 3% موهای سر در این مرحله قرار دارند.

مرحله ریزش(تلوژن):

مرحله ریزش مو قسمت پایانی سیکل رشد مو بوده که در مورد موهای سر 2-3 ماه طول می کشد ولی مدت آن در موهای مناطق دیگر بدن طولانی تر است.حدود 10-15 در صد موهای سر در این مرحله قرار دارند.

مو در انتهای این مرحله به شکل گرز در آمده، به تدریج کوتاه شده ،به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت به طور خود به خود و یا در اثر فشار و کشش(مانند شانه زدن و حمام کردن) می ریزد.

چون موهایی که در این مرحله می ریزند دارای یک قسمت گرز مانند در انتهای خود هستند لذا اکثر مردم فکر می کنند که مو با ریشه اش افتاده است در حالی که این عقیده صحت ندارد و بخش زنده و زایای مو هم چنان در پوست باقی مانده و ساقه مو تولید می کند.

ساقه موی جدید شروع به رویش کرده و این چرخه در طول عمر شخص بطور مرتب تکرار می گردد.باتوجه به عوامل گوناگون بصورت طبیعی 50-150عدد از این موها در طول روز می ریزند.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments