راه حل هایی برای از بین بردن موهای زائد

موهای زائد0

موهای زائد بدن مسئله ای است که افراد بسیاری درگیر آن بوده و از روش های مختلفی نیز استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی برخی از این روش ها پرداخته و معایب و مزایای آنها را نیز بیان می کنیم. 

  • موهای ابروها را با دقت بیشتری بردارید، زیرا موهای ابروها خیلی آهسته تر از دیگر موها رشد می کنند. به نظر می رسد موهای ابروها زود رشد می کنند، اما اینطور نیست. اگر از نخ اصلاح استفاده می کنید، نهایت دقت را داشته باشید. بیشتر اوقات موهای ابروها در مرحله استراحت به سر می برند. مرحله استراحت موهای این قسمت سه برابر دیگر موهای بدن می باشد.
  • برای کندن موهای صورت بهترین روش استفاده از نخ است. به این دلیل که نخ اصلاح بر روی بخش های مسطح موثرتر است. این روش سال های زیادی است که به عنوان یک روش سریع، نسبتا بدون درد و بدون استفاده از ماده شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • تصور اشتباه اکثریت این است که اصلاح کردن و تراشیدن موها باعث ضخیم و تیره شدن موها می شود. اما در حقیقت استفاده از تیغ انتهای مو را از حالت مخروطی خارج می کند و این توهم به وجود می آید که مو زبر شده است، اما در حقیقت اینطور نیست.
  • خیلی افراد پس از اصلاح و استفاده از تیغ یا ژیلت دچار جوش های پوستی می شوند. چگونه می توان از شر این جوش ها رها شد؟ معمولا عامل بروز این جوش ها موهای زیر پوستی است. این جوش ها معمولا در پوست های حساس و در نواحی که زیاد اصلاح می شوند، مانند صورت یا ناحیه بیکینی، بروز می کند. لایه برداری کمک می کند تا سلول های مرده پوست برداشته شوند و در نتیجه موهای زیر پوستی به بیرون رشد کنند. روش های دیگر برای پیشگیری از بروز موهای زیر پوستی عبازتند از: استفاده از شستشو دهنده های گلیکولیک برای بدن، استفاده از مرطوب کننده یا کرم و ژل اصلاح، تغییر منظم تیغ ریش تراش و اصلاح کردن در جهت رویش مو.
  • مسئله مهم مطرح شده از طرف سازمان FDA این است که برای از بین بردن موهای زائد روی نوک پستان ها نباید از موم استفاده کرد. علاوه بر این بخش برای اندام تناسلی، بینی و گوش ها نیز استفاده از موم توصیه نمی شود. خطرهای این کار عبارتند از التهاب موقت، عفونت و زخمی شدن.
  • اگر در سطح بدن خود تعداد زیادی خال، زگیل، یا رگ های واریسی دارید، از استفاده از موم اجتناب کنید و راه دیگری برای از بین بردن موهای زائد خود پیدا کنید. استفاده از موم ممکن است باعث شود لایه ای از پوست برداشته شده و باعث بروز زخم و عفونت می شود. مصرف آنتی بیوتیک و داروهای ضد جوش نیز خطرات اپیلاسیون را افزایش می دهند، زیرا این داروها باعث نازک و حساس شدن پوست می شوند.
  • تنها قسمت های بدن که هیچ موی زائدی ندارند عبارتند از کف دست ها و پاها، لب ها و پلک ها. موهای زائد دمای بدن را تنظیم می کنند. موهای تیره و زبر روی سر، ناحیه تناسلی و زیر بغل ها به محافظت از پوست این قسمت ها کمک می کند.
  • موبر ها با پروتئین موجود در مو واکنش نشان داده و با یک ماده ژله مانند بر روی پوست ترکیب شده که می تواند مو را از بین ببرد. موبرها گرچه بدون درد و ارزان هستند، اما بدبو و کثیف می باشند. این مواد بر روی موهای زبر تاثیر زیادی ندارند و اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرند باعث سوختگی پوست خواهند شد. این مواد شیمیایی به هیچ عنوان برای اطراف ابرو و چشم توصیه نمی شوند.
  • الکترولیز با استفاده از جریان الکتریکی فولیکول های مو را از بین می برد و تنها روشی است که موها را به طور دائم از بین می برد. روش الکترولیز نیازمند چند جلسه تکرار می باشد. لیزر نیز با استفاده از تبدیل انرژی نور به گرما فولیکول های مو را از بین می برد. این روش نیز طی چند جلسه کامل می شود. در لیزر درمانی هر 6 ماه یا یک بار نیاز به تکرار درمان می باشد، زیرا موها در دوره های مختلف رشد می کنند.
  • لیزر درمانی بهترین روش برای افراد سفید پوست با موهای تیره می باشد. در این روش امواج متمرکز نور به گرما تبدیل شده و فولیکول های موها را از بین می برند. نور به وسیله ملانین، رنگدانه هایی که به پوست و مو رنگ می دهد، جذب می شود. بنابراین مناسب ترین روش برای افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشد.
  • لیزر درمانی برای زیر بغل و ناحیه تناسلی بسیار موثر است، زیرا پوست این قسمت ها بسیار نازک هستند و در نتیجه به لیزر بهتر پاسخ می دهند. قبل از انجام لیزر درمانی می توانید از ژل یا لوسیون های بی حسی استفاده کنید. به علاوه از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید اجتناب کنید.
  • دستگاه های موکن برقی که از صدها موچین چرخشی کوچک برای کندن مو استفاده می کنند، نسبت به تیغ و ژیلت دوام بیشتری دارند زیرا این دستگاه ها مو را از ریشه می کشند. این دستگاه ها برای پاها و زیربغل بسیار موثر می باشند.
نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments