گیاه سویا بمپ پروتئین و ضد سرطان!

دانه سویا

سویا بهترین جایگزین گوشت قرمز!

دانه های سویا منبع سرشاری از پروتئین، چربی های سالم و مواد مغذی هستند و هیچ ترکیبی در سویا وجود ندارد که برای قلب مفید نباشد. برخی بر این باورند که گیاه سویا یک غذای معجزه آفرین است و برخی نیز بر صحت این ادعا شک دارند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ارزش غذایی سویا

برای سالها، دانه سویا به عنوان ماده غذایی تقریبا معجزه آفرین و مغذی نظر مشتریان را به خود جلب کرده است. دانه سویا حاوی مقادیر فراوانی از پروتئین، مواد مغذی و فاقد هرگونه کلسترول است. موافقان اظهار دارند که رژیم غذایی حاوی سویا از مشکلات قلبی  و ایزوفلیوون موجود در دانه سویا از بروز انواع سرطان جلوگیری می کند.

اما برخی محققان هنوز در مورد کاربردهای فراوان و خواص بیشمار گیاه سویا در تردید قرار دارند. محققان آمریکایی بهمراه سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 1999 دریافتند که رژیم غذایی حاوی مقادیر فراوانی پروتئین سویا از بروز بیماری ناراحتی شریان اکلیلی قلب جلوگیری می کند. دانشمندان اخیرا دریافتند که ایزوفلیوون موجود در گیاه سویا از سرطان پروستات و سرطان سینه جلوگیری می کند.

فواید سویا

فواید و خواص بیشمار گیاه سویا

بدون شک دانه های سویا از جمله مواد مغذی و سالم و موردنیاز برای هر رژیم غذایی هستند. دانه سویا حاوی مقادیر فراوانی چربی های سالم، فیبر بالا و پروتئین فراوان است. علل مختلفی برای این مهم وجود دارد که در قسمت ذیل به تعدادی از آنها پرداخته شده است:

غذاهای حاوی دانه های سویا مانند توفو و شیرسویا جایگزین بسیار مناسبی برای محصولات تهیه شده از حیوانات که حاوی مقادیر فراوانی کلسترول هستند، می باشند. دانه سویا منبع غنی از ویتامین بی و اسیدهای چرب امگا 3 است.

سازمان غذا و داروی آمریکا در سال 1999 اعلام کرد که مصرف حداقل 25 گرم پروتئین سویا سبب کاهش کلسترول میگردد.

دانه های سویا حاوی مقادیر فراوانی فیتواستروژن یا استروژن گیاهی است که بعنوان نمونه ضعیف هورمون استروژن زنانه عمل می کنند. از جمله فیتواستروژن های فعال و موثر موجود در دانه های سویا، ایزوفلیوون نام دارند. فیتواستروژن ها خطر ابتلا به سرطان پروستات و سینه را کاهش میدهند.

محققان دریفاتند که فیتواستروژن های موجود در دانه های سویا علائم یائسگی را که شامل استخوان پوکی و گر گرفتگي (پزشكي  احساس حرارت در سطح بدن به ويژه در زن هاى يائسه ) است، کاهش می دهد.

فرآورده های سویا

سوالات متداول درباره ماهیت و ساختار دانه های سویا

با وجود اینکه گیاه سویا سرشاز از مواد مغذی و سالم است، هرکسی قادر به تحمل و مصرف آن نمیباشد. بسیاری از افراد بویژه کودکان و نوزادان شیرخواره به سویا حساسیت نشان می دهند. زمانی که این مورد اتفاق می افتد، به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، بهتر است که سویا از رژیم غذایی آنها حذف گردد.

برخی از پزشکان بر این باورند که که برخلاف گفته های محققان، امکان اینکه فیتواستروژن های موجود در سویا حتی باعث پیشرفت سرطان شوند، بسیار زیاد است. در خانم های مستعد ابتلا به سرطان، سویا و فیتواستروژن موجود در سویا تعادل هورمونی بدن خانم ها برهم زده و شرایط را بریا پیشرفت بیماری فراهم می کند.

دانه های سویا یک منبع غذایی بسیار مهم برای انسان است، بخصوص اگر فردی گیاه خواری پیشه می کند و از خوردن لبنیات و گوشت پرهیز می کند.

 

منبع:

http://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/meal-planning

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری تماس با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید!

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments