گوجه فرنگی، غذای طبیعی برای کاهش وزن

گوجه فرنگی

به نظر می رسد که گوجه فرنگی جز مهم ترین غذاهای کم کالری می باشد. گوجه فرنگی در پخت و پز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و جزو مواد غذایی سالم محسوب می شود. این ماده ی غذایی در ایالات متحده به شکل های مختلف و به مفدار زیاد استفاده می شود، از جمله به شکل خام، بخار پز شده، سرخ شده، خرشتی، خرد شده، پوره و یا به شکل سس. گرچه گوجه فرنگی همیشه در به عنوان یکی از سبزیجات در نظر گرفته شده است، اما از لحاظ گیاه شناسی در رده ی میوه ها قرار می کیرد. علاوه بر این یکی از بهترین منابع تامین ویتامین C می باشد.

خواص گوجه فرنگی:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

گوجه فرنگی دارای ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی نیست، اما در عین حال منبع ویتامین C می باشد. این آنتی اکسیدان نقش مهمی در فعالیت سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین گوجه فرنگی حاوی بتاکاروتن و کاروتنوئیدهای مختلف دیگر است که خود آنها نیز ویژگی های آنتی باکتریال خود را دارا هستند، به ویژه در مقابل بیماری های قلبی و سرطان خیلی موثر عمل می کنند. علاوه بر این گوجه فرنگی دارای میزان مناسبی پتاسیم می باشد که برای جلوگیری از سکته ی مغزی مفید است.

انتخاب و ذخیره سازی:

گوجه فرنگی در گروه های مختلفی قرار می گیرد، از جمله: گیلاسی، انگوری، گوجه فرنگی بنفش و گوجه فرنگی های گرد برشی. گوجه فرنگی های گیلاسی و انگوری بسیار کوچک هستند. بنفش های ایتالیایی بیضی شکل می باشند. گوجه فرنگی های برشی، بزرگ و گرد می باشند که برای استفاده در ساندویچ بسیار مناسب هستند.

گرچه گوجه فرنگی تمام طول سال موجود می باشد، اما احتمالا تمایلی به خوردن گوجه فرنگی های زمستان نداشته باشید. بهتربن نوع گوجه فرنگی نوعی می باشد که روی بوته رسیده است و نه به طور مصنوعی. علاوه بر این استانداردی در مورد زمان لازم برای رسیدن گوجه فرنگی روی بوته وجود ندارد.

بیشتر از گوجه فرنگی هایی استفاده کنید که دارای ظاهر خوب و عطر قابل ملاحظه ای هستند. چنین گوجه فرنگی نسبت به اندازه ی خود، دارای وزن بیشتری است و در مقابل فشار کم که می شود، اما زیاد هم نرم نباشد. یکی از اشتباهات رایج بین مردم نگهداری گوجه فرنگی در یخچال می باشد. هوای سرد طعم و بافت گوجه فرنگی را از بین می برد. علاوه بر این تا زمان مصرف، گوجه فرنگی را برش نزنید زیرا بریدن و تکه کردن گوجه فرنگی طعم آن را تغییر می دهد.

نکاتی مربوط به آماده سازی و سرو کردن گوجه فرنگی:

سالادها با گوجه ی قرمز و رسیده کامل تر به نظر می رسند. سرو کردن گوجه فرنگی با سرکه ی طعم دار و مقداری ریحان تازه بسیار عالی است. گوجه فرنگی خرد شده به سوپ و خورش رنگ و طعم خاصی می بخشد. علاوه بر این سرو پاستا با گوجه فرنگی بسیار خوشمزه است.

با استفاده از گوجه فرنگی در غذای خود، می توانید غذایی طعم دار و کم کالری درست کنید. با استفاده از این میوه ی پرکاربرد و خوشمزه می توانید به روند کاهش وزن خود ادامه دهید.

 مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments