کودکان را با خوراکی های سالم و خانگی آشتی دهید!

غذای کودک

یافتن میان وعده های سالم برای کودکان و نوجوانان بسیار مهم است . میان وعده  مغذی می تواند گرسنگی  کودک در طول روز بکاهد ، و همچنین  انرژی و نیرو بدهد به کودک همواره تنقلات سالم بدهید در این بخش ما تنقلات سالم را معرفی می کنیم. تشویق و ترغیب کودکان به غذا خوردن کاری بس دشوار است، بویژه زمانی که کودکان  به مواد قندی و تنقلات چرب فاقد کالری جلب می شوند. در این زمان است که مادرخانواده شروع به خرده گرفتن از کارخانجات تولید کننده خوراك پيش پخته (يخ زده يا در قوطي ) می کند. در این جا متخصصان تغذیه آلومینا گزینه های غذایی برای تهیه صبحانه ای خوشمزه، میان وعده های سالم و  ظرف های نهار در اختیار شما قرار می دهند و مطمئن باشید که فرزندان دلبند شما دیگر بدون اجازه سراغ تنقلات مضر نمی روند.

کراکر یا بیسکویتl

  • (بيسكويت بي شكر)كراكر

مطمئن باشید که فرزندان ایرادگیر و بد غذای شما عاشق این نوع بیسکویت می شوند و آن را با هیچ چیپس و شکلاتی عوض نمی کنند. این بیسکویت های بی شکر از مواد طبیعی ساخته شده و فاقد هرگونه مواد افزودنی، نگهدارنده و اسیدهای چرب اشباع شده هستند. یکی از نکات جالب توجه در تهیه و تولید کراکر ها این است که هر دانه بیکسویت طعم مخصوص به خود دارد؛ برخی طعم سبزیجات متنوع می دهند و برخی دیگر با طعم پنیر چدار، گوجه فرنگی، هویج و حتی پیتزا!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

میوه خشک

  • میوه خشک

برخی از کودکان از خوردن میوه تازه و حتی میوه خشک لذت می برند، اما توجه داشته باشید اگر برچسب روی بسته بندی میوه های خشک را با دقت مطالعه کنید متوجه خواهید شد که مقادیر فراوانی از مواد قندی و نگهدارنده با برندهای تجاری مختلف به آنها اضاف شده است. بهترین کاری که یک مادر مهربان انجام می دهد این است که خود دست به کار شده و اقدام به خشک کردن خانگی میوه ها می کند. به خاطر داشته باشید که فریز کردن میوه ها هیچ چیزی از ارزش غذایی میوه ها کم نمی کند و برعکس خاصیت و تازگی میوه ها را حفظ می کند.

اسنک

  • اسنک های تهیه شده از پنیر و گوشت کم چربی

به محض تعطیل شدن مدارس، بچه ها به سراغ ساندویچ فروشی های اطراف مدرسه رفته و پس از ایستادن در صف های طولانی ساندویج داغ خود را گرفته و با ولع تمام شروع به خوردن آن میکنند. تنها نکته ای که یک مادر مسئول و مهربان می تواند به فرزند دلبند خود آموزش دهد این است که کودک تا زمان بازگشت به منزل گرسنگی خود را تحمل کند تا مادر مهربانش برای او اسنک های خوشمزه درست کند. شما می توانید تا زمان آماده شدن غذای اصلی، مقداری گوشت کم چربی یا ژامبون مرغ را همراه با سبزیجات و لایه ای پنیر کم چرب روی نان تست قرار داده و به فرزند عزیز خود بدهید تا برای مدتی کوتاه گرسنگی او برطرف شده و هم انرژی لازم برای انجام تکالیف را دریافت کند.

تکه های میوه

  • تکه های میوه با ماست

مادران مهربان فراموش نکنید که هر روز مقداری میوه پوست کنده را در کیف مدرسه فرزند خود قرار دهید. مطمئنا ارزش غذایی میوه تازه بیشتر از آبنبات چوبی، آدامس، پفک و چیپس است. سعی کنید که حداقل دو یا سه نوع میوه با رنگ های مختلف در ظرف غذای او قرار دهید تا کودک تمایل بیشتر به خوردن نشان دهد. یا  اینکه شما می توانید تکه های میوه را درون ماست کم چرب ریخته و با آن خوب مخلوط کنید و به فرزند خود بدهید تا نوش جان کند.

سیب زمینی شیرین

  • سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین از مغذی ترین سبزیجات  هستند. آنها حاوی مقدار زیادی فیبر در رژیم غذایی هستند، و  شامل ویتامین های A، B6، C، و فولات هستند. شما همچنین می توانید چیپس سیب زمینی شیرین پخته شده در خانه درست کنید که از میان و عده های سالمی هستند.

کشمش

  • کشمش

بدون شک کشمش یک میان وعده سالم برای کودکان است،حاوی فیبر، پتاسیم، و ویتامین ها هستند. آنها یک جایگزین عالی برای آب نبات شیرین و ناسالم هستند.

آجیل 654

  • آجیل

حاوی چربی های سالم است که برای رشد و تکامل کودک  ضروری است، و نیز برای سلامت قلب مفید می باشد. تعداد انگشت شماری از آجیل مانند بادام و گردو در صبح می تواند  انرژی کودک را تقویت کند.

popcorn

  • ذرت بو داده

پاپ ‌کورن سالمی که خودتان تهیه کرده‌اید را با پنیر رنده شده و کمی نمک و پودر سیر مخلوط کنید و در دسترس کودک قرار دهید.

ساندویج مدرسه

 

غذای کودک – ساندویچ کوچک خوشمزه برای مدرسه

مواد لازم :

(براى هشت ساندويچ كوچك):

۴۰۰ گرم گوشت مرغ چرخ شده

سه چهارم پيمانه مغز نان سفيد

يك چهارم پيمانه ترشى ميوه

سه حبه سير كوبيده

سه تا چهار عدد لواش نرم و تازه

روغن مايع براى سرخ كردن

يك دوم پيمانه پنير خامه اى

يك دوم پيمانه پيازچه خرد شده

يك عدد گوجه فرنگى، ريز خرد شده

دو قاشق سوپخورى آب ليمو

نمك و فلفل بنا به ذائقه

طرز تهیه:

گوشت مرغ چرخ شده، مغز نان سفيد، ترشى ميوه، سير و كمى نمك و فلفل را در دستگاه غذاساز بريزيد و چند دقيقه روشن كنيد تا خوب مخلوط شوند. اين مخلوط را به هشت قسمت مساوى تقسيم كنيد و هريك را با دست به صورت يك سوسيس به بلندى ۱۲ سانتى متر درآوريد.

در يك تابه نچسب كمى روغن مايع بريزيد و سوسيس هايى را كه آماده كرده ايد در روغن مايع با حرارت متوسط سرخ كنيد به طورى كه سوسيس ها از همه طرف طلايى شوند. از زيادكردن شعله گاز خوددارى كنيد چون سطح روى سوسيس ها زود برشته مى شوند اما مغز پخت نمى شوند. آنها را چند دقيقه در يك صافى قرار دهيد تا روغن اضافى مربوط به سرخ كردن سوسيس ها گرفته شود. در اين فاصله هشت دايره به قطر حدود ۲۰ سانتى متر از نان لواش ببريد. پنير خامه اى را با پيازچه خرد شده مخلوط كنيد و از اين مخلوط مقدار كمى روى هر يك از نان ها بماليد.

گوجه فرنگى و پياز خرد شده را با هم مخلوط كنيد و آب ليمو را اضافه كنيد. مقدارى از اين مخلوط را روى هريك از نان ها بريزيد و يك عدد سوسيس را روى هركدام گذاشته نان را به صورت يك ساندويچ لوله كنيد.

منبع:

http://www.everydayhealth.com

نگارنده: حدیث بختیاری

[divider]

برای برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین کلینیک فوق تخصصی آلومینا، به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments