چطور میشه در یک ماه 4.5 کیلو وزن کم کنیم؟

کم کردن وزن در یک ماه

کم کردن وزن، کار ساده ای نیست. اما هنگامی که به طور ویژه ای روی هدف تان تمرکز کنید، این راه آسان تر می گردد. ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه می توانید در یک ماه وزن خود را کم کنید.

شاید در ابتدا کم کردن وزن در یک ماه، هدف بلند پروازانه ای به نظر برسد. از آنجایی که هر ماه 30 یا 31 روز است، شما باید هر 3 روز یک بار وزن کم کنید. این کل ماجراست و به نظر خیلی بد هم نمی باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

داشتن هدف، رمز موفقیت در کاهش وزن محسوب می شود. هنگامی که شما هدفمند باشید، در این بازه زمانی وزن بیشتری از دست خواهید داد. راه هموار تر و آسان تر نیز خواهد شد اگر هدف بزرگ تان را به اهداف کوچک تری تبدیل کنید. برای مثال، طوری برنامه ریزی کنید که در 3 روز حدود 450 گرم وزن کم کنید تا طی یک ماه به 4.5 کیلو برسد. نکته مهم دیگر، انگیزه است. بسیاری از افراد بیان می کنند که تصمیم کاهش وزن دارند. برخی می گویند تصمیم دارند وزن زیادی از دست بدهند. خوب پس چرا تاکنون هیچ کاری نکرده اند؟! احتمالا به این دلیل است که آن ها انگیزه کافی برای این کار را ندارند. به همین خاطر دلیل کاهش وزن نیز بسیار ضروری می باشد.

 

کشف علت و چرایی

کم کردن وزن

افرادی که در تلاشند تا وزن خود را کم کنند، با وجود اصراری که بر این کار می ورزند، اما هرگز این تصمیم از سر گرفته نمی شود. این امر، بیشتر بدین خاطر است که تعریف روشنی از علت و چرایی کاهش وزن شان ندارند. بنابراین اطلاع دقیق از علت کاهش وزن بسیار حائز اهمیت است.

برای مثال، عروسی خود یا یکی از نزدیکان می تواند دلیل خوبی برای کم کردن وزن باشد. اما آیا فقط به همین دلیل می توان بسنده کرد؟

بسیاری از مردم دست به هیچ اقدامی نمی زنند تا به طور جدی با واقعیت روبرو شوند. درست مانند یک فرد الکلی که تا لبه پرتگاه نرسد، سوء مصرف خود را ترک نمی کند.

چنانچه قصد کم کردن وزن تان را دارید، دلیل تان برای این کار باید واضح و روشن باشد. این دلیل باید تا جایی خوب باشد که کاهش وزن در یک ماه برای تان بسیار لذت بخش تر از خوردن هله هوله و ورزش نکردن باشد.

حال کمی با خودتان فکر کنید. شما چه دلیلی برای کم کردن وزن خود دارید؟ آیا این دلیل، قدرت و انگیزه لازم را به شما میدهد؟

 

خالی نگه داشتن شکم در 24 ساعت

کم کردن وزن با نخوردن

بسیاری از افراد پیشنهاد خالی نگه داشتن معده را رد می کنند. خوب این موضوع کاملا طبیعی است. اغلب افراد دوست ندارند 24 ساعت را بدون مصرف غذای جامد سر کنند. در واقع، بهتر است بگوییم هیچکس این کار را نمی کند.

اما ما باید به پاداش این کار که لاغری است، فکر کنیم. این را در نظر بگیرید که پس از گذشت 30 روز، حدود 5 کیلو سبک تر از قبل خواهید شد.

در طول فرآیند کاهش وزن، ممکن است لحظات سختی را پشت سر بگذارید و یک روز تمام روزه بودن نیز یکی از این سختی هاست. هنگامی که به مدت 24 ساعت چیزی نخورید، معده تان شروع به کوچک شدن خواهد کرد و این بدین معناست که زودتر از حد معمول احساس سیری خواهید کرد و دست از غذا خواهید کشید.

مصرف کالری کمتر

مصرف کالری کمتر

به گفته برخی متخصصان، نیازی نیست کالری ها را شمارش کنید. به عقیده آنها، این کار نوعی اتلاف وقت است. اما در اینجا نکته ای وجود دارد: کالری چیزی است که سبب اضافه وزن ما می شود؛ به همین سادگی!

بنابراین، کم کردن 4.5 کیلو از وزن در یک ماه باید به سادگی خوردن کالری کمتر باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم که کالری هر آنچه مصرف می کنید را محاسبه کنید و از این به بعد، هدف تان را روی کمتر خوردن متمرکز کنید.

 

خوردن دانه چیا پیش از صرف غذا

دانه چیا

در ابتدا همه فکر می کردند این فقط یک افسانه است: در گذشته، مردم پیش از وعده های غذایی، دانه چیا میل می کردند. آنها متوجه شده بودند که با این کار، نسبت به قبل میزان کمتری غذا مصرف می کنند.

اما آیا دلیل علمی ای پشت این ماجرا وجود دارد؟ بله! همانطور که میدانید، دانه های چیا، یک عامل سیر کننده بوده که سرشار از فیبر می باشند. به همین دلیل، سریع تر در شما احساس سیری کامل ایجاد می کند.

علاوه بر این، دانه های چیا حاوی چربی های مفیدی چون امگا 3 می باشند و این خود پاداش بزرگی محسوب می شود.

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب فراوان

چنانچه معمولا آب زیادی نمی نوشید، اکنون زمان آن فرا رسیده که این کار را انجام دهید. خنده دار است، اما از آنجایی که میزان زیادی از آب بدن از مواد غذایی مصرف شده گرفته می شود، این حس در شما به وجود می آید که گرسنه هستید. اما واقعیت این است که در اصل شما تشنه شده اید.

سعی کنید مقدار زیادی آب در طول روز بنوشید تا با این کار اشتهایتان کنترل شود.

صرف غذا در بشقاب کوچک تر

بشقاب کوچک تر

آیا می دانید بشقاب های غذاخوری ما در گذشته کوچک تر بودند؟ اما از دهه 60 میلادی ناگهان بشقاب های غذاخوری بزرگ تر شدند.

شاید تقاضایی پشت طراحی و تولید آن ها وجود داشته است. شاید مردم دوست داشتند غذای بیشتری میل کنند. یا شاید هم شرکت های تولید کننده مواد غذایی می خواستند با این کار ما غذای بیشتری صرف کنیم تا به سود آن ها تمام شود. علتش هرچه که بود، اندازه بشقاب ها افزایش پیدا کرد و ما نیز تصور می کنیم باید آن را تا جایی که گنجایش دارد پر کنیم و به همین دلیل مجبور به خوردن بخش زیادی از غذا خواهیم شد.

حتما شما هم این جمله مادرتان را به یاد دارید: “اگر تو بشقابت چیزی بمونه، از بازی خبری نیست.”

اما در واقع اصلا نیازی نیست شما همه غذای تان را بخورید. شما می توانید از بشقاب کوچک تری استفاده کنید. این امر، یک مزیت روحی نیز دارد: با صرف غذا در بشقاب کوچک تر، از لذت کامل خوردن یک بشقاب غذا نیز بهره مند خواهید شد.

 

ورزش کردن با معده خالی

ورزش با معده خالی

ورزش کردن در این یک ماه بسیار حائز اهمیت است، در غیر این صورت، همه کالری های مازادی که مصرف کرده اید به چربی مازاد تبدیل خواهند شد.

در طول ورزش، بهتر است معده تان خالی باشد. زیرا ثابت شده است بدن در این حالت چربی بیشتری می سوزاند.

بهترین زمان برای ورزش کردن، صبح ها پیش از صرف صبحانه است. در صورتی که تصمیم دارید در این یک ماه روزه نیز بگیرید، بهتر است درست پیش از باز کردن روزه، ورزش کنید.

 

سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع: [button color=”red” size=”small” link=”http://www.beautyandtips.com” ]beauty and tips[/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments