بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در همدان

آشنایی با کلینیک لیزر موهای زائد در همدان

کلینیک لیزر موهای زائد در همدان سلام. امروز قرار است به کلینیک لیزر موهای زائد تهران اسکین در شهر هگمتانه سر می زنیم و با پزشک این مرکز در مورد لیزر موهای زائد صحبت می کنیم. در این مصاحبه قرار هست بیشتر در مورد کلیات صحبت کنیم. کلینیک لیزر موهای زائد در شهر همدان زیر نظر دکتر نسترن کاکه خانی خدمات لیزر موهای زائد و دیگر فرایندهای زیبایی پوست را ارائه می دهد.

قبل از شروع در مورد فرایند لیزر و چگونگی عملکرد آن توضیحاتی ارائه می دهم. لیزر یکی از جدیدترین روش های برطرف کردن موهای زائد محسوب می شود که اخیرا طرفداران زیادی در بین خانم ها و حتی آقایان پیدا کرده است. یک پرتو متمرکز از نور موی زائد را هدف قرار می دهد. نور توسط رنگدانه جذب می شود و فولیکول آسیب می بیند و تا مدت زیادی نمی تواند موی جدید تولید کند. لیزر می تواند موهای زائد هر بخشی از بدن را به مدت چندین ماه یا حتی چند سال از بین ببرد. این مدت زمان در افراد مختلف یکسان نیست.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

درد ناشی از لیزر هم برای همه یکسان نیست و بستگی به آستانه درد و تحمل فرد دارد. به هرحال درد ناشی از لیزر قابل پیشگیری است. می توانید 30 دقیقه قبل از هر جلسه از پمادهای بی حسی موضعی استفاده کنید تا درد را حس نکنید.

هزینه لیزر هم بسته به نوع دستگاه و محل تحت لیزر متفاوت است. به علاوه هر کلینیک لیزر موهای زائد ملاک هایی برای تعیین قیمت دارد. بهتر است به یاد داشته باشید که لیزر به طور دائم موها را از بین نمی برد ولی تراکم موها را بهه طور دائم کاهش می دهد و گاهی لازم است جلسات را یک یا دو بار در سال تکرار کنید.

به علاوه لیزر بر روی موهایی تاثیر می گذارد که در دوره رشد خود به سر می برند و همه موها به طور همزمان در دوره رشد نیستند، بنابراین لازم است لیزر موهای زائد طی جلسات متعدد انجام شود تا تمام موها را در دوه رشد تحت تاثیر قرار دهد. معمولا تعداد جلسه ها بین 6 تا 8 جلسه خواهد بود و فاصله بین هر دو جلسه نیز حداقل 4 هفته است.

بهتر است دوره های رشد موها را به طور کامل توضیح دهیم تا علت تعدد جلسه های لیزر موهای زائد و فاصله بین جلسه ها را بهتر درک کنید.

مرحله آناژن که همان مرحله رشد موی زائد است. در این مرحله موی زائد در یک ماه حدود حدود 13 میلیمتر رشد می کند و سرعت رشد مو در تابستان بیشتر از زمستان است. بعد از دوره آناژن مو وارد یک مرحله کوتاه به نام کاتاژن می شود که این مرحله نوعی دوره انتقالی ست و حدود 10 روز طول می کشد.

مرحله سوم مرحله تلوژن است که مو در این مرحله استراحت می کند. در این مرحله موی موجود می ریزد و فولیکول به مدت 3 ماه غیرفعال می شود. پس از این کل پروسه تکرار می شود. هر فولیکول مو مستقل است و این مراحل در همهه فولیکول ها به طور همزمان انجام نمی شود. اگر این فرایند همزمان انجام می شد، به طور همزمان همه موهای تان ریزش پیدا می کرد، اما هر روز تعدادی از موهایتان ریزش پیدا می کنند و بقیه موهای شما در جای خود باقی هستند. در یک شخص سالم هر روز حدود 80 مو از موهای سر ریزش پیدا می کنند.

کاملترین لیزر موهای زائد پا
لیزر موهای زائد پا

بنابراین با این توضیحات که در مورد چرخه رشد موها داده شد، خیلی بهتر از قبل درک می کنید که چرا لیزر موهای زائد طی چند جلسه انجام می شود و چرا هر جلسه با جلسه دیگر فاصله نسبتا زیادی دارد.

مسئله مهم این است که قبل از انجام لیزر موهای زائد باید موهای خود را شیو کنید و حداقل یک ماه قبل از اینکه اولین جلسه لیزر را انجام دهید، از روش هایی مانند وکس و اصلاح با نخ استفاده نکنید. این روش ها ریشه مو را می کشند و در صورت عدم وجود ریشه استفاده از لیزر بی نتیجه می شود. به علاوه باید یک روز قبل از هر جلسه موهای زائد بخش مورد نظر رو شیو کنید تا مویی روی سطح پوست نباشد. بلند بودن موهای زائد در زمان استفاده از لیزر باعث می شود پرتو لیزر قبل از رسیدن به ریشه روی سطح پوست جذب مو شود و این مسئله نیز تاثیر لیزر را به طور قابل توجهی کاهش داده و حتی ممکن است باعث سوختگی پوست شود.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که دکتر ، به آنها اشاره کردند. این نکات در اکثر موارد سوالاتی است که مراجعین لیزر آنها را می پرسند.

عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر دارای عوارضی است که اغلب این عوارض خفیف هستند و خیلی زود برطرف می شوند. رایج ترین عوارض مربوط به لیزر عبارتند از:

  • تحریک پوست. ناراحتی، قرمزی و التهاب موقت رایج ترین و مهم ترین عوارض مربوط به لیزر هستند. این عوارض معمولا طی چند ساعت برطرف می شوند و کاملا طبیعی هستند. در صورتی که طولانی تر شدند می توانید از ژل آلوئه ورا یا یخ استفاده کنید تا التهاب پوست بهبود پیدا کند. در صورتی که التهاب و قرمزی با سوزش و خارش همراه بود و یا بیشتر از 12 ساعت طول کشید و بدتر شد به پزشک اطلاع دهید.
  • تغییر در رنگدانه ها. لیزر ممکن است باعث تیره تر شدن یا روشن تر شدن پوست شود که معمولا این عارضه نیز موقت است. روشن تر شدن پوست معمولا بر روی افرادی تاثیر می گذارد که دارای پوست تیره هستند، به ویژه اگر لیزر نامناسب مورد استفاده قرار بگیرد.

گاهی، البته به ندرت، لیزر موهای زائد ممکن است باعث بروز تاول، سوختگی، زخم و دیگر تغییرات در ساختار پوست شود. دیگر مشکلاتی که به ندرت بر اثر استفاده از لیزر موهای زائد بروز می کنند، عبارتند از سفید شدن موی لیزر شده یا گاهی نیز میزان رشد موهای زائد در بخش درمان شده بیشتر از قبل شود. این مشکل زمانی بروز می کند که لیزر فولیکول های مو را تحریک کند.

آیا لیزر موهای زائد سرطانزاست؟

زمانی که مسئله سرطان به میان می آید، اشعه های ایکس و گاما بسیار خطرناک تر هستند و به عنوان پرتوهای یونیزاسیون با فرکانس بالا شناخته می شوند. زمانی که پرتوهای یونیزاسیون از بدن عبور می کنند، آسیب مستقیم به سلول های DNA می رسانند و بعدها منجر به سرطان می شوند.

پرتوهای نور که در لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد، برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول های مو طراحی شده اند. بعضی از خانم ها نسبت به استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد خود، به ویژه برای بخش های حساس مانند واژینال و یا پستان ها، بسیار نگران هستند، اما بهتر است بدانید جای هیچ نگرانی نیست.

پرتو نوری که در لیزر موهای زائد استفاده می شود، جذب فولیکول شده و بیش از ان نیز نفور نمی کند و اندام های داخلی به هیچ عنوان تحت تاثیر پرتوهای لیزر قرار می گیرند. بنابراین لیزر منجر به بروز سرطان یا ناباروری نمی شود.

لیزر موهای زائد و IPL چه تفاوتی با هم دارند؟

پرسش خوبی است. اکثر مردم IPL را همان لیزر می دانند و خیلی از مراکز هم از این اشتباه عمومی سوء استفاده می کنند و IPL را با عنوان لیزر تبلیغ می کنند، در حالیکه IPL بسیار ارزانتر با اثربخشی کمتر نسبت به لیزر است. IPL از تابش پالس نوری بالا استفاده می کند که نورهای استفاده شده دارای طول موج های مختلف هستند، در حالیکه در لیزر از نوری با یک طول موج خاص و بسیار قوی استفاده می شود. اهمیت طول موج ها در این است که نورهای دارای طول موج های مخلتف به وسیله رنگ های متفاوت جذب می شوند که در واقع همان رنگ فولیکول مو هدف می باشد.

بررسی هایی که انجام شده نشان می دهند لیزر موهای زائد دارای اثربخشی بالاتر و درد کمتری نسبت به IPL است. لیزر در واقع به طور مستقیم فولیکول مو را هدف قرار می دهد و در نتیجه تاثیر بیشتری دارد. در مقایسه بین لیزر و IPL، لیزر توصیه می شود.

الکترولیز چیست و چه تفاوتی با لیزر دارد؟

الکترولیز هم روش محبوب دیگری برای حذف موهای زائد است. در روش الکترولیز یک دستگاه اپیلاتور وارد پوست می شود. این دستگاه از فرکانس های رادیویی با طول موج کوتاه در فولیکول ها استفاده می کند تا از رشد موی جدید جلوگیری کند. این اقدام به فولیکول های مو آسیب می زند و از رشد موها جلوگیری کرده و باعث ریزش مو می شود. الکترولیز برای تمام پوست ها و موها با رنگ های متفاوت موثر است. اما الکترولیز بر خلاف لیزر در یک جلسه برای از بین بردن موهای زائد تمام بدن استفاده نمی شود، زیرا الکترولیز بسیار وقت گیر است و باید طی چند جلسه متوالی انجام شود.

عوارض الکترولیز عبارتند از التهاب، قرمزی و تحریک پذیری پوست که معمولا به زودی برطرف می شوند و عوارض جدی تر الکترولیز هم عبارتند از عفونت که ناشی از وارد کردن سوزن اپیلاتور به داخل پوست بروز می کند و یا بروز اسکار بر روی پوست.

تعداد جلسات مربوط به الکترولیز بیشتر از جلسات لیزر موهای زائد خواهند بود و در نتیجه هزینه الکترولیز بالاتر از لیزر است. الکترولیز و لیزر هر دو روش های بسیار موثری در رفع موهای زائد هستند، اما در مورد انتخاب یکی از این دو روش، لیزر موهای زائد توصیه می شود. زیر لیزر موهای زائد با هزینه کمتر و سرعت بالاتر نتیجه مورد نظر را به شما می دهد.

آیا خانم ها در دوران بارداری یا شیردهی می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

بهترین لیزر موهای زائد صورت
لیزر موهای زائد صورت

خیر. استفاده از لیزر در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود. در دوران بارداری و شیردهی پوست بدن نازکتر و حساس تر می شود، بنابراین در مقابل لیزر تحریک پذیرتر خواهد بود و احتمال بروز عوارضی مانند التهاب و سوختگی پوست بیشتر می شود.

به علاوه در دوره بارداری و شیردهی تغییرات هورمونی بدن بیشتر از هر دوره دیگری خواهد و این امر بر روی میزان رشد موها و اثربخشی لیزر تاثیر می گذارد. مسئله دیگر استفاده ز پمادهای بی حسی موضعی است. جذب شدن این پمادها و وردو آنها به خون ممکن است باعث بروز مشکل شود. بنابراین خانم های باردار بهتر است تا پایان دوره بارداری خود صبر کنند و پس از آن لیزر موهای زائد را شروع کنند.

قیمت لیزر موهای زائد چطور است؟

هزینه و قیمت لیزر موهای زائد تا حد زیادی بستگی به بخش تحت درمان دارد. هر چه بخش تحت درمان بزرگتر باشد، هزینه لیزر بیشتر خواهد بود زیرا این قسمت ها زمان و پالس های نور زیادی استفاده می کنند. به علاوه هزینه تحت تاثیر تعداد جلسه های لیزر درمانی نیز خواهد بود. بعضی بخش های بدن تعداد جلسه های بیشتری لازم دارند تا نتیجه مطلوب را ارائه دهند، چرا که بیش از دیگر قسمت های بدن تحت تاثیر تغییرات هورمونی خواهند بود. مسئله دیگر کلینیک لیزر موهای زائد انتخابی است. در بعضی موارد کلینیک لیزر موهای زائد انتخابی شما ملاک های خاصی برای تعیین قیمت لیزر خود دارد، از جمله دستگاه های استفاده شده در آن کلینیک و امکاناتی که به مراجع خود ارائه می دهد و یا پرسنل مجموعه.

لیزر بر روی چه کسانی موثرتر خواهد بود؟

لیزر بر روی کسانی که دارای پوست روشن و موهای ضخیم و تیره (سیاه یا قهوه ای) هستند، بهترین تاثیر را دارد. اگر پوست تیره تر باشد، ممکن است به جلسات بیشتری احتیاج داشته باشید. به علاوه افرادی که دارای موهای بلوند یا روشن هستند، کاندیدای خوبی برای لیزر نیستند، زیرا لیزر روی موهای روشن تاثیر خوبی ندارد.

آیا پس از هر جلسه لیزر موهای زائد مراقبت های خاصی لازم خواهد بود؟

بعد از هر جلسه لیزر باید مراقب بخش های لیزر شده باشید و دقت بیشتری بر روی این قسمت ها داشته باشید، اما به طور کل لیزر موهای زائد تاثیر زیادی بر روی زندگی روزمره نخواهد گذاشت و با رعایت برخی نکات، پس از هر جلسه لیزر درمانی می توانید به فعالیت های معمول خود ادامه دهید. پس از هر جلسه لیزر موهای زائد باید از برخی موارد اجتناب کنید، از جمله تابش نور آفتاب، محصولات عطری، گرمای شدید، وکس کردن و پوشیدن لباس تنگ تا 48 ساعت پس از جلسه لیزر درمانی.

اگر در حال مصرف دارو باشیم می توانیم از لیزر موهای زائد استفاده کنیم؟

اگر به طور مرتب از داروی خاصی استفاده می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. مصرف برخی داروها میزان حساسیت پوست را بالا برده و این مسئله احتمال بروز عوارض جانبی ناشی از لیزر موهای زائد را افزایش می دهد. گاهی لازم است مدتی قبل از شروع لیزر مصرف دارو را متوقف کنید. به علاوه اگر قبلا به محصول آرایشی یا پروسه زیبایی دیگری واکنش نشان داده اید لازم است حتما به پزشک یا اپراتور خود اطلاع دهید.

قبل از اولین جلسه لیزر موهای زائد یک جلسه مشاوره انجام خواهد شد که در این جلسه سوالاتی از شما پرسیده می شود، لازم است حتما با دقت کامل به ااین سوالات پاسخ دهید و سوابق پزشکی خود را به طور کامل بیان کنید. به علاوه هر گونه پرسش و نگرانی را در این جلسه مطرح کنید.

آیا دستگاه های لیزر خانگی هم به اندازه دستگاه های لیزر حرفه ای موثر هستند؟

لیزرهای خانگی قدرت لیزرهای حرفه ای را ندارند، چرا که توسط یک فرد متخصص و حرفه ای مورد استفاده قرار نمی گیرند. بنابراین کاراخنه های سازنده برای پیشگیری از بروز هر گونه مشکل و عارضه این دستگاه ها را با قدرت کمتری طراحی کرده اند. به همین دلیل اثر بخشی لیزرهای خانگی به اندازه لیزرهای حرفه ای نیست. با این حال این دستگاه ها نیز ممکن است باعث بروز سوختگی شوند.

مسئله دیگر این است که زمانی که برای لیزر درمانی به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه می کنید، تمام حساسیت ها و بیماری های پوستی شما، سوابق پزشکی تان و داروهایی که مصرف می کنید، مورد بررسی قرار می گیرند. گاهی مصرف برخی داروها و یا ابتلا به برخی بیماری ها و همزمان با آنها استفاده از لیزر ممکن است منجر به بروز مشکلاتی شود که در صورت مراجعه به یک کلینیک لیزر موهای زائد مناسب و استاندارد تمام این مسائل مورد بررسی قرار می گیرند. مسلما فردی که از لیزر خانگی استفاده می کند، از هیچ یک از این امکانات استفاده نخواهد کرد.

ویژگی های یک کلینیک خوب چیست؟

این روزها لیزر موهای زائد در کلینیک های مختلف و حتی برخی سالن های آرایشی انجام می شود، اما بسیاری از آنها ممکن است استانداردهای مطلوب را نداشته باشند. کلینیک لیزر موهای زائد خوب واستاندارد زیر نظر یک پزشک پوست و مو کار خود را انجام می دهد، اپرتوری که لیزر موهای زائد را انجام می دهد یک فرد آموزش دیده و با تجربه است، دستگاه های کلینیک مجهز و به روز هستند و اطلاعات کافی و لازم قبل از اولین جلسه لیزر درمانی به مراجع ارائه می شود.

انتخاب کلینیک لیزر موهای زائد مسئله خیلی مهمی است، بنابراین قبل از هر تصمیمی ابتدا در مورد کلینیک لیزر موهای زائد انتخابی خود تحقیق کنید، در مورد تجربه پرسنل و پزشک این کلینیک سوالاتی از دیگران بپرسید و با افرادی که قبلا به این کلینیک مراجعه کرده اند صحبت کنید و مطمئن شوید که فرایند کار و نتیجه آن راضی هستند. به این ترتیب به راحتی می توانید بروز هر گونه مشکل را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.دقت داشته باشید که انتخاب کلینیک مناسب هم بر روی نتیجه نهایی و هم بر روی میزان عوارض تاثیر می گذارد.

آیا استفاده از لیزر موهای زائد باعث رفع تیرگی پوست هم می شود، به ویژه در قسمت هایی مانند زیر بغل یا واژینال؟

خیر. لیزر موهای زائد کمکی به رفع تیرگی پوست نمی کند ولی باعث کاهش دائمی موهای زائد و نرم تر شدن پوست می شود. با این حال استفاده لیزر برای رفع موهای زائد باعث از بین رفتن موهای زیر پوستی و ریشه های مو در زیر پوست می شود و این امر تا حدی باعث روشن تر شدن پوست ناحیه می شود.

آیا بعد از استفاده از لیزر می توان باردار شد؟

بله. لیزر موهای زائد برای خانم های باردار توصیه نمی شود و باید تا اتمام دوره بارداری و شیردهی خود منتظر بمانند، اما اگر قصد باردار شدن دارید می توانید بعد از لیزر موهای زائد خود باردار شوید. مشکلی به وجود نخواهد آمد.

آیا لیزر برای نوجونان هم قابل استفاده است؟

لیزر برای نوجوان ها هم قابل استفاده است. کمترین سن برای شروع لیزر در نوجوانان 14 سال است، اما مسئله ای که در مورد استفاده از لیزر موهای زائد برای نوجوانان وجود دارد، اثر بخشی آن است. تغییرات هورمونی در بدن نوجوانان زیاد رخ می دهد و هورمون ها در بدن نوجوانان به ثبات نرسیده است. بنابراین تغییرات هورمونی در بر روی اثر بخشی لیزر تاثیر زیادی می گذارد. اما اگر لیزر موهای زائد پس از ثابت شدن هورمون ها در بدن انجام شود، اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود و نتیجه سریعتر حاصل می شود. بنابراین توصیه می شود تا پایان دوره بلوغ، یعنی سن 18 یا 19 سالگی صبر کنید و پس از آن لیزر موهای زائد را آغاز کنید.

کلینیک لیزر موهای زائد در همدان تحت نظر پزشک متخصص ، مجهز به دستگاه لیزر که علاوه بر لیزر پروسه های زیبایی دیگری نیز به مراجعین ارائه می دهد.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید