بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در یزد

کلینیک لیزر موهای زائد در یزد

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در یزد
کلینیک لیزر موهای زائد در یزد

تهران اسکین در اکثر شهرهای ایران دارای شعبه و کلینیک لیزر موهای زائد است. یکی دیگر از این شهرها شهر یزد است. کلینیک لیزر موهای زائد در شهر یزد توسط دکتر سعید ثوابی، متخصص پوست، مو و زیبایی اداره می شود.

طی ملاقاتی که با دکتر ثوابی در کلینیک لیزر موهای زائد یزد داشتیم از ایشان خواستیم در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی برایمان صحبت کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

سلام دکتر، آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه می شود؟

بهترین متخصص پوست دکتر سعید ثوابی
دکتر سعید ثوابی

دکتر ثوابی. سلام، خیر. لیزر موهای زائد یک روش بسیار موثر و بی خطر برای رفع موهای زائد است که این روزها بسیاری از خانم ها و آقایان از این روش استفاده می کنند. اما بنا به دلایلی لیزر موهای زائد در دوران بارداری توصیه نمی شود و بهتر است خانم های باردار تا پایان دوره بارداری منتظر بمانند.

پوست در دوران بارداری نازک تر و حساس تر می شود بنابراین تحریک پذیری آن بیشتر شده و احتمال سوختن پوست در برابر پرتو لیزر و بروز عوارض جانبی بیشتر خواهد شد. این حساسیت به ویژه در ناحیه شکم و پستان ها بیشتر از بخش های دیگر بدن است.

مسئله دیگر در دوران بارداری تغییرات هورمونی بدن ست. در این دوران هورمون های بدن خانم ها تغییرات زیادی خواهند داشت. به علاوه میزان رشد موهای زائد در دوران بادای زیاد می شود. تمام این موارد اثربخشی لیزر را کاهش می دهد. پس از اتمام دوران بارداری برخی موهای زائد شروع به ریزش می کنند و هورمون ها نیز تنظیم شده و ثابت می شوند و پس از آن می توان لیزر موهای زائد را شروع کرد.

بنابراین توصیه می شود خانم های باردار صبر کنند و پس از اتمام دوران بارداری برای انجام لیزر موهای زائد به یک کلینیک لیزر موهای زائد معتبر و استاندارد مراجعه کنند.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری
لیزر موهای زائدها

من. لیزر موهای زائد در دوران شیردهی چطور؟ در این دوران مشکلی ندارد؟

دکتر ثوابی. بهتر است در دوران شیردهی نیز لیزر موهای زائد انجام نشود. در دوره شیردهی نیز پوست بدن خانم ها هنوز حساسیت بالایی دارد و میزان بروز عوارض جانبی بیشتر خواهد بود. به علاوه تغییرات هورمونی در دوران شیردهی نیز زیاد است که اثربخشی لیزر موهای زائد را کاهش می دهد.

مسئله دیگر استفاده از پمادهای بی حسی موضعی است. احتمال اینکه این پمادها و کرم های بی حسی موضعی از طریق پوست جذب شده و وارد خون شوند وجود دارد و ممکن است بر روی نوزاد که از شیر مادر تغذیه می شود، تاثیر بگذارد. البته این مسئله نیاز به بررسی های بیشتری دارد، اما به هرحال توصیه می شود خانم ها تا پایان شیردهی به نوزاد نیز صبر کنند.

من. متشکرم دکتر. آیا بلافاصله پس از لیزر موهای زائد می توان باردار شد؟

دکتر. بله. این مسئله مشکلی ندارد. لیزر موهای زائد از پرتوهای کم قدرت استفاده می کند که نفوذ زیادی در بدن نخوواهند داشت و پس از عبور از پوست جذب ریشه و ساقه مو می شوند و مو را از بین می برند. بنابراین بر روی بخش های داخلی بدن تاثیر نمی گذارند و خانم ها می توانند بلافاصله پس از اتمام دوره لیزر خود باردار شوند.

عوارض مربوط به لیزر نیز اغلب خفیف هستند و به خودی خود برطرف می شوند. رایج ترین عوارض لیزر عبارتند از قرمزی و التهاب پوست که کاملا طبیعی هستند و طی چند ساعت برطرف می شوند. عوارض شدیدتر ان نیز عبارتند از سوختگی و یا تاول زدن که بر اثر عدم رعایت نکات احتیاطی و یا بی تجربه بودن اپراتور یا نامناسب بودن دستگاه لیزر بروز می کنند.

من. نکات احتیاطی که به آن ها اشاره کردید که عدم رعایت آنها باعث بروز عوارض بیشتر می شوند، چیست؟ ممکن است بیشتر توضیح دهید؟

دکتر ثوابی. بله. قبل از شروع لیزر موهای زائد باید آمادگی های لازم را داشته باشید. همه می دانید که برای انجام لیزر حداقل یک ماه قبل از شروع اولین جلسه از روش هایی مانند وکس یا اپیلاسیون استفاده نکنید، زیرا برای انجام لیزر و اثربخشی بهتر، به ریشه مو احتیاج داریم. به علاوه یک روز قبل از هر جلسه لیزر، موهای زائد خود را باید شیو کنید که به اثربخشی بهتر لیزر کمک می کند و از بروز عوارض جانبی پیشگیری می کند.

اما رعایت برخی نکات خیلی مهم است و رعایت نکردن آنها ممکن است جلسه لیزر را به تعویق بیندازد و یا باعث بروز مشکلات جدی تر شود. از جمله یکی از این موارد مهم برنزه کردن پوست است. برنزه کردن پوست با خورشید و یا به وسیله صندلی های سولار، باعث تیره شدن پوست می شود. پوست تیره بیشتر ممکن است دچار سوختگی شود. به علاوه پوستی که به وسیله خورشید یا دستگاه های مخصوص برنزه شده باشد، حساس تر بوده و در نتیجه احتمال بروز عوارض جانبی بیشتر خواهد بود. بنابراین باید تا برگشتن پوست به رنگ طبیعی صبر کنید.

گاهی نیز مصرف برخی داروها و ابتلا به بعضی بیماری ها حساسیت پوست را بالا می برد و لیزر درمانی در این شرایط توصیه نمی شود. بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، قبل از شروع جلسه های لیزر موهای زائد حتما تمام این موارد را به پزشک کلینیک و یا اپراتور انجام لیزر موهای زائد اطلاع دهید.

داروهایی که در زمان لیزر موهای زائد نباید مصرف کنید، عبارتند از: آنتی بیوتیک ها، بعضی ضدافسردگی ها، آنتی هیستامین ها، بعضی داروهای ضد جوش خوراکی و موضعی و بعضی صابون ها و لایه بردارها. اگر آکوتان مصرف می کنید، پس ز قطع مصرف آن باید تا 6 ماه منتظر بمانید و بعد از آن لیزر موهای زائد خود را شروع کنید.

برخی بیماران نیز نمی توانند لیزر موهای زائد انجام دهند، از جمله افرادی که مبتلا به صرع هستند و بعضی بیماری های پوستی. به علاوه اگر دچار تب خال فعال هستید، قبل از شروع لیزر درمانی لازم است ضد ویرسو مصرف کنید و پس از آن لیزر را آغاز کنید.

کلینیک لیزر موهای زائد در یزد زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو، دکتر ثوابی و دارای دستگاه لیزر دایود با تکنولوژی سوپرانو امریکا، ارائه دهنده بهترین خدمات پوست، لیزر و دیگر پروسه های زیبایی در شهر یزد است.

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید