لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در جردن

 

بهترین مرکز لیزر موهای زائد جردن
مرکز لیزر موهای زائد جردن

تهران اسکین علاوه بر اینکه در شهرهای مختلف دارای شعبه است، بلکه در بخش های مختلف تهران، از جمله غرب و شمال تهران، نیز کلینیک لیزر موهای زائد تهران اسکین خدمات لیزر و دیگر خدمات پوست و زیبایی ارائه می دهد. در این مقاله به معرفی کلینیک لیزر موهای زائد در جردن می پردازیم. کلینیک لیزر موهای زائد در جردن زیر نظر دکتر مریم ابراهیم اژدری، متخصص پوست، مو وزیبایی می باشد.

طی مراجعه ای که به کلینیک لیزر موهای زائد جردن داشتم سعی کردم برخی سوالات مهم مربوط به لیزر را از دکتر اژدری بپرسم و پاسخ های ایشان را با شما هم به اشتراک می گذارم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

من. سلام دکتر، لیزر چیست و چطور کار می کند؟

دکتر اژدری. سلام. لیزر پرتوهای متمرکز نور هستند که به سطح پوست تابیده می شوند و از پوست عبور کرده و به وسیله رنگدانه های موجود در ریشه مو جذب می شوند. پس از جذب گرمای ناشی از این پرتوها باعث می شود ریشه مو آسیب ببیند و توانایی خود برای رشد مو را از دست می دهد. در حقیقت گرمای ناشی از لیزر باعث می شود ریشه مو تا مدت زیادی غیر فعال شود.

من. آیا لیزر سرطان زاست؟

دکتر اژدری. خیر، به هیچ وجه. لیزر به شکل های مختلف و با اهداف متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد لیزر برای رفع لکه های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و در گاهی نیز برای جراحی ها و درمان بعضی بیماری ها از لیزر استفاده می شود. گونه ای از لیزر نیز برای رفع موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرد. لیزری که برای رفع موهای زائد استفاده می شود زیاد به اعماق پوست نفوذ نمی کند و به اندام داخلی تاثیری نمی گذارد. به علاوه قدرت این نوع لیزر آنقدر زیاد نیست که بتواند منجر به آسیب رساندن به اندام های داخلی یا بروز سرطان شود.
من. آیا لیزر عوارضی هم ندارد؟

دکتر. چرا. تمام روش هایی که برای رفع موهای زائد استفاده می شوند، مانند شیو کردن، وکس کردن، اپیلاسیون و یا استفاده از کرم های موبر و همچنین لیزر موهای زائد، همگی دارای عوارض مختلفی هستند. اما عوارض ناشی از لیزر موقت هستند و به خودی خود برطرف می شوند.

قرمزی و التهاب پوست شایع ترین عوارض مربوط به لیزر هستند که تا چند ساعت پس از اتمام جلسه و با استفاده از پمادها و ژل های ضد التهاب برطرف می شوند. عوارض مربوط به وکس و شیو کردن تقریبا دائمی هستند و گاهی حتی مشکل ساز می باشند. این روش ها نیز قرمزی و التهاب پوست را در پی دارند و باعث بروز موهای زیر پوستی می شوند. موهای زیر پوستی با استفاده از لیزر برطرف می شوند. استفاده از کرم های موبر نیز ممکن است حساسیت های پوستی و یا مشکلات تنفسی در پی داشته بشد. این کرمها حاوی مواد شیمیایی زیادی هستند.
من. آیا همه خانم ها و آقایان می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

دکتر. تقریبا همه خانم ها و آقایان می توانند از این فناوری برای رفع موهای زائد خود استفاده کنند. کسانی که نمی توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند عبارتند از: خانم های باردار و شیرده (که لازم است تا پایان دوران شیردهی خود منتظر بمانند)، مبتلایان به بیماری های مزمن پوستی، مانند پسوریازیس (که البته این افراد باید حتما ابتدا با پزشک مشورت کنند)، خانم هایی که با استفاده از صندلی های سولار یا نور طبیعی خورشید پوست تن خود را برنزه کرده اند (این خانم ها لازم است تا بازگشت طبیعی رنگ پوست منتظر بمانند) و مبتلایان به صرع.

مصرف برخی داروها نیز عوارض مربوط به لیزر را تشدید می کند، مانند آنتی بیوتیک ها، برخی داروهای ضد جوش خوراکی و موضعی، بعضی ضد حساسیت ها و ضد افسردگی ها و آکوتان. لازم است بین مصرف این داروها و شروع استفاده از لیزر فاصله شود. بنابراین جدا به خانم ها توصیه می کنیم قبل از شروع اولین جلسه هر گونه مشکل پوستی، سابقه حساسیت و یا مصرف هر گونه دارو را به پزشک یا اپراتور لیزر اطلاع دهید.

من. آیا نوجوانان هم می توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟
دکتر اژدری. در همه سنین میشه از لیزر موهای زائد استفاده کرد. در دوره نوجوانی تغییرات هورمونی در بدن زیاد اتفاق می افته و هورمون ها هنوز به ثبات نرسیدند، بنابراین لیزر اثربخشی نداره و موهای زائد رشد می کنند. توصیه میشه افراد نوجوان تا سن ۱۸ سالگی منتظر بمانند. بعد از این سن می توانن از لیزر موهای زائد با اثر بخشی مطلوب استفاده کنند.
من. فاصله جلسه های لیزر چند روز است؟
دکتر اژدری. فاصله جلسات لیزر از هم معمولا ۴ تا ۶ هفته است. این فاصله به دلیل دوره رشد موهاست. موها تنها در دوره رشد خود تحت تاثیر پرتو لیزر قرار می گیرند.
من. اگر دیرتر از زمان تعیین شده به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه کنیم، اثر بخشی لیزر کاهش پیدا خواهد کرد؟
دکتر اژدری. توصیه ما این است که به طور منظم و در زمان های تعیین شده جلسات برگزار شوند. بیشتر شدن فاصله بین جلسات باعث کاهش اثر بخشی درمان و همچنین طولانی شدن دوره درمان می شود.
من. آمادگی های لازم قبل از لیزر موهای زائد چیست؟
دکتر اژدری. برای اینکه لیزر بر روی موها تاثیر گذار باشد باید حداقل یک ماه قبل از شروع دوره از روش هایی مانند وکس، نخ اصلاح و اپیلاسیون برای رفع موهای زائد خود استفاده نکنید. برای انجام لیزر ریشه مو لازم است. به علاوه یک روز قبل از هر جلسه حتما موهای زاید خود را شیو کنید. البته در مورد لیزر موی زائد صورت بهتر است سه روز قبل از هر جلسه موهای صورت را شیو کنید. به علاوه در جلسه های چهارم و پنجم بهتر است دو یا سه روز قبل از هر جلسه موهای زاید را شیو کنید.
من. در کلینیک لیزر موهای زائد جردن چه نوع دستگاه لیزری استفاده می شود؟

دکتر. در این مرکز دستگاه لیزر الکساندرایت و ان دی یاگ، لوترونیک کلاریتی مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر لیزر موهای زائد خدمات زیبایی دیگری نیز ارائه می شود.

من. متشکرم دکتر از تمام توضیحات مفیدتون.

توصیه می کنم اگر ساکن تهران هستید، حتما یک بار به کلینیک لیزر مواهی زائد جردن سر بزنید و با خدمات این مرکز آشنا بشید. در این کلینیک از جدیدترین دستگاه های موجود در بازار جهانی استفاده می شود و خدمات توسط یک پرسنل باتجربه و آموزش دیده ارائه می شود.

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید