بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران ، شریعتی

بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران
کلینیک لیزر موهای زائد در تهران

سلام من سمانه هستم و در شهر تهران زندگی می کنم. من مشکل پوست مرغی در پاهام داشتم و به خاطر این مسئله نمی تونستم در مهمانی ها لباس کوتاه بپوشم، چون اصلا حس خوبی نسبت به پوست پاهام نداشتم، به همین خاطر به مطب در شریعتی در تهران رفتم و مشکلم رو براشون مطرح کردم.

پوست مرغی یک عرضه پوستی است که به خاطر این مشکل به نظر میرسه پوست جوش زده و دون دون شده، اما در واقع مربوط به دهانه فولیکلول هاست. به علاوه پوست پاهام خیلی خشک بود و از دکتر خواستم کرم یا لوسیون موثر برای کاهش خشکی پاهام بهم معرفی کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

من همیشه برای مشکلات پوست و مو به این مرکز مراجعه می کنم و همیشه هم به نتیجه خوبی رسیدم. این بار هم پزشک این مرکز علاوه بر اینکه لوسیون برای پاهام و خشکی پوستم تجویز کردند، یک توصیه دیگه هم بهم کردند. دکتر گفتند: توصیه می کنم برای کاهش علائم پوست مرغی موهای زائد پاهات رو لیزر کن. علاوه بر اینکه علائم پوست مرغی پاهات بهتر میشه، لیزر موهای زائد باعث میشه پوستت صاف تر و لطیف تر بشه.

خب من اطلاعاتی در مورد لیزر نداشتم و با هدف دیگه ای به مطب اومده بودم ولی صحبت های دکتر رو که شنیدم تصمیم گرفتم اطلاعاتمو در این مورد بالا ببرم.

بعد از اون از دکتر خواستم که لیزر و نکات مهمش رو برام توضیح بدن و ایشون هم گفتند اگر جایی سوالی داشتم بپرسم.

مرکز لیزر موهای زائد در تهران واقع در شریعتی، لیزر موهای زائد و سایر پروسه های زیبایی را به شما ارائه می دهد. حالا در ادامه صحبت های پزشک مرکز را در زمینه لیزر موهای زائد مطالعه کنید.

دکتر : خب ابتدا بهتره با فرایند و چگونگی عملکرد لیزر که در کلینیک لیزر موهای زائد انجام میشه آشنا بشید. لیزر در حقیقت با استفاده از پرتوها موهای زائد را لز بین می برد، به این ترتیب که پرتوهای لیزر پس از تابش به زیر پوست نفوذ کرده و جذب فولیکول های مو در زیر پوست می شن و توانایی فولیکول رو برای تولید مو از بین می برند. به همین دلیل پوست نرم و لطیف میشه، به علاوه موهای زیر پوستی هم از بین میرن.

روش های دیگه های که برای رفع موهای زائد استفاده می کنید، یا شیو کردن هست، یا اپیلاسیون و یا از کرم های موبر استفاده می کند. شیو کردن که باعث ملتهب شدن پوست میشه، میزان بروز موهای زیر پوستی رو افزایش میده و خیلی سریع هم موهای زائد دوباره رشد می کنند. اگر از اپیلاسیون برای رفع موهای زائدتون استفاده می کنید باید صبر کنید تا موها کمی بلند بشند و این خوش یه مشکل بزرگ هست، به علاوه اپیلاسیون هم موهای زیر پوستی رو زیاد می کنه. کرم های موبر هم مواد شیمیایی دارند که ممکنه باعث بروز حساسیت های پوستی بشند. چیزی که در همه این روش ها مشترکه این هست که همه خیلی موقت هستند و موهای زائد به سرعت بعد از مدت کوتاهی رشد می کنند.

پرتو لیزر فولیکول های موهای زائد رو می سوزونه و فولیکول برای مدت خیلی طولانی به خواب میره و یا کلا توانایی خودش رو برای تولید موی جدید از دست میده. همچنین موهایی که بعد از استفاده از لیزر دوباره رشد می کنند، خیلی نازک تر و روشن تر هستند و تراکمشون خیلی کمه. بنابراین اگر از لیزر استفاده کنید مدت خیلی زیادی از شر موهای زائدتون راحت هستید و موی زیر پوستی هم نخواهید داشت. کلینیک لیزر موهای زائد این امکان رو برای شما فراهم می کنه که از دستگاه های جدید لیزر استفاده کنید.

اما قبل از شروع لیزر موهای زائد باید دقت کنید که یک سری اقدامات رو قبل و بعد از لیزر باید انجام بدین و یک سری نکات رو هم رعایت کنید. اولین نکته اینکه توجه کنید حداقل یک ماه قبل از انجام لیزر موهای زائد، از روش هایی مثل وکس و اپیلاسیون برای رفع موهای زائدتون استفاده نکنید و فقط موهای زائدتون رو شیو کنید. نکته دیگه اینکه یک روز قبل از هر جلسه لیزر موهای زائد حتما شیو کنید و موی زائدی روی بدنتون نباشه.

حتما بخش هایی که قراره لیزر بشن پوستش تمیز باشه و هیچ ماده آرایشی، کرم مرطوب کننده و یا چیز دیگری روی پوست نباشه. اگر زیر بغلتون رو قرار لیزر کنید قبل از اون از ضد عرق یا خوشبو کننده استفاده نکنید. خیلی مهم است که حداقل یک هفته قبل از هر جلسه لیزر و حداقل یک هفته بعد از اون از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و در این مدت حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

بهترین لیزر موهای زائد زیر بغل
لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر ممکن است باعث درد بشه، به ویژه در بعضی قسمت ها مانند واژن و یا زیر بغل. بنابراین توصیه میشه برای اینکه بتونید این درد رو تحمل کنید حتما قبل از لیزر از کرم های بی حس کننده موضعی، مثل زای لاپی یا لیدوکائین، استفاده کنید. این بی حس کننده ها رو باید نیم ساعت قبل از شروع جلسه در محل مورد نظر استفاده کنید تا تاثیر کنند.

یک مسئله خیلی مهم در مورد خانم هایی که پوستشون رو برنزه می کنند، با آفتاب طبیعی یا با استفاده از صندلی های سوالا فرق نداره، و همچنین خانم هایی که زیاد به استخرهای رو باز می روند، باید دقت داشته باشند که نمیتونن از لیزر استفاده کنند و باید تا زمانی که رنگ پوستشون به حالت طبیعی برگرده منتظر بمونند. رنگ تیره پوست احتمال سوختگی رو بالا می بره، علاوه بر اینکه پوست این افراد به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و نور صندلی های سولار حساس و تحریک پذیر است.

روزی که قراره برای لیزر به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه کنید بهتره در انتخاب لباس هاتون دقت کنید و از پوشیدن لباس تنگ اجتناب کنید. اگر لیزر در زمستان انجام میشه و قرار هست ساق پاهاتون رو لیزر کنید، بهتر هست اون روز چکمه ساق بلند نپوشید. پوست بعد از انجام لیزر حساس میشه و کمی ملتهب است، به همین دلیل پوشیدن لباس تنگ به پوست آسیب می رساند.

بعد از اتمام جلسه لیزر هم پماد ضد التهاب بهتون داده میشه و بر روی قسمت های لیزر شده به کار می برید تا التهاب پوست کمتر بشه. اگر پوستتون خیلی حساس و ملتهب شده می تونید از ژل های خنک کننده، یخ یا ژۀ آلوئه ورا استفاده کنید.

من. ببخشید دکتر، چرا قبل از لیزر حتما باید موها شیو بشن و کلا یک ماه قبل از لیزر موهای زائد باید شیو کردن رو شروع کنیم؟

دکتر . خب همونطور که قبلا هم گفتم لیزر در حقیقت پرتوهایی هستند که روی فولیکول های مو تاثیر میذارن و اونها رو از بین می برند. در واقع لیزر جذب رنگدانه های مو در ساقه و ریشه میشه. بنابراین اگر ساقه و ریشه مو وجود نداشته باشه لیزر تاثیری نخواهد داشت. وقتی از روش هایی مثل وکس یا اپیلاسیون برای رفع موهای زائد استفاده می کنید، در حقیقت مو رو از ریشه می کشید و مدتی طول میکشه تا این ریشه به حالت اولش برگرده. بنابراین حتما باید شیو کنید که ریشه ی مو وجود داشته باشه و لیزر بر روی اون تاثیر بگذاره.

علت اینکه تاکید می کنیم حتما یک روز قبل از انجام لیزر موها رو شیو کنید این هست که موی زائدی روی پوست وجود نداشته باشه و لیزر به زیر پوست نفوذ کنه و به ریشه برسه. زمانی که موهای زائد شیو نشده باشند و روی پوست باشند، لیزر قبل از رسیدن به زیر پوست جذب موی روی پوست میشه و در این صورت نتیجه ای نخواهد داشت. به علاوه جذب لیزر بر روی پوست احتمال سوختگی پوست رو هم افزایش میده.

البته بعضی مراکز لیزر موهای زائد هستند که از فرد می خواهند همون روز و در کلینیک موهای زائد خود رو شیو کنند، اما ما این رو توصیه نمی کنیم، چون شیو کردن موی زائد باعث التهاب کم پوست میشه و حساسیت پوست رو میبره بالا و این مسئله حساسیت پوست رو در مقابل لزر هم افزایش میده. بنابراین ما توصیه می کنیم یک روز قبل و در خانه موهای زائد خودشون رو شیو کنند.

من. ممنون بابت توضیحات خوبتون. لیزر عوارضی هم داره؟ میشه در مورد عوارضش توضیح بدین که آیا خطرناک هستند؟

دکتر . لیزر موهای زائد هم مثل هر پروسه آرایشی و زیبایی دیگه ممکن است عوارضی داشته باشه، اما عوارض لیزر خیلی خفیف هستند و معمولا طی چند ساعت برطرف می شوند. رایج ترین عوارض خفیف مربوط به لیزر قرمز شدن و التهاب پوست هست که کاملا هم طبیعیه و با استفاده از پماد ضد التهاب و یخ یا ژل آلوئه ورا برطرف میشن. اما اگر التهاب ادامه پیدا کرد یا بدتر شد و یا با خارش و سوزش همراه شد باید به پزشک مراجعه کرد.

عوارض دیگر لیزر که به ندرت بروز می کنند، سوختگی و تاول زدن پوست هست. این شرایط به مراقبت های بیشتری احتیاج داره. و معمولا زمانی این عوارض بروز می کنند که دستگاه مورد استفاده مجهز نباشه و یا اپراتور انجام لیزر با تجربه نباشه و دما یا دستگاه اشتباه رو برای فرد مراجع انتخاب کنه.

بنابراین نکته مهم دیگه انتخاب مرکز لیزر موهای زائد هست. کلینک لیزر موهای زائد باید دارای دستگاه های مجهز و پرسنل با تجربه باشه. بنابراین قبل از اینکه در مرکز لیزر موهای زائد مورد نظر خودتون وقت بگیرید، در موردش حسابی تحقیق کنید و با افرادی که به این مرکز مراجعه کردند مشورت کنید تا از کیفیت کارشون مطمئن بشید.

من. از لیزر برای همه بخش های بدن میشه استفاده کرد و یا فقط برای دست ها و پاها استفاده میشه؟

دکتر. البته که لیزر برای تمام بدن مورد استفاده قرار می گیره. لیزر یک روش سریع هست و برای تما قسمت های بدن قابل استفاده است، اما بخش هایی که بیشترین مراجع را برای لیزر موهای زائد دارند، عبارتند از: دست، پا، واژینال، زیر بغل، بالای لب و چانه. تنها قسمتی که لیزر در بخش قابل استفاده نیست، اطراف چشم ها و بالای گونه است، چون پرتوهای لیزر برای چشم خطرناک هستند.

من. لیزر برای واژینال هم قابل استفاده است؟ خطری نداره؟

دکتر . بله. اتفاقا خانم های زیادی برای رفع موهای زائد قسمت واژینال به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه می کنند. استفاده از لیزر برای این قسمت نه تنها ضرر نداره، بلکه باعث بروز مشکلاتی مثل عفونت، بروز موهای زیر پوستی یا مشکلات پوستی نمیشه و لطافت پوست رو هم به دنبال خواهد داشت. پوست قسمت واژینال کمی حساس تر از بخش های دیگه بدن هست و به همین خاطر توصیه میشه نیم ساعت قبل از هر جلسه از پمادهای بی حسی موضعی استفاده کنید.

من. لیزر در یک جلسه انجام نمیشه؟ علتش چیه؟

دکتر . خیر. لیزر باید طی چند جلسه انجام بشه تا به نتیجه مطلوب برسید. معمولا تعداد جلسه های مورد نیاز بین 6 تا 8 جلسه است. علت تکرار جلسه ها دوره رشد موها در طول رشد خود یک مرحله به خوب میرن و فعالیتی ندارند. لیزر هم بر روی موهایی که در دوره استراحت خود به سر می برند، تاثیر نمیذاره. به علاوه دوره استراحت همه موها با هم یکی نیست. بنابراین طبیعیه که جلسه های لیزر موهای زائد تکرار بشه تا همه موها حداقل یک بار در دوره فعالیت خودشون تحت تاثیر پرتوهای لیزر قرار بگیرند.

فاصله جلسه ها هم توسط پزشک یا اپراتور مشخص میشه. معمولا فاصله هر دو جلسه از هم بین 4 تا 6 هفته است. در تمام مدت فاصله بین جلسه ها هم نباید از روش هایی مثل وکس یا اپیلاسیون استفاده کنید و فقط باید از شیو کردن برای رفع موهای زائدتون استفاده کنید.

به علاوه تعداد جلسه های لیزر هم در همه افراد یکسان نیست. این تعداد بر اساس تراکم موها و میزان رشد موهای زائد مشخص میشه. بعضی افراد ممکن است حتی قبل از 6 جلسه به نتیجه برسند و بعضی دیگه نیاز به بیشتر از 6 جلسه خواهند داشت.

من. بعد از لیزر چقدر طول میکشه موهای زائد در بیاد؟

دکتر لطفی. ببینید این مسئله در همه افراد یکسان نیست. مواردی مثل سرعت رشد موها و تغییرات هورمونی بدن روی میزان رشد موها تاثیر میذارند. بنابراین نمیشه در مورد این مسئله به طور دقیق صحبت کرد، اما چیزی که مشخص هست این هست که استفاده از لیزر باعث میشه موهای زائد به طور قابل توجهی کم بشند، سرعت رشد اونها کاهش پیدا کنه و اگر مویی بعد از لیزر رشد میکنه خیلی نازک و کمرنگ خواهد بود.

هر چه تعداد جلسه های لیزر درمانی بیشتری انجام می شود، میزان تراکم موهای زائد کمتر می شود. در هر جلسه لیزر درمانی بین 10 تا 20 درصد موهای زائد کاهش پیدا می کنند. لیزر موهای زائد در حقیقت میزان موهای زائد رو به طور دائم کاهش میده.

اگر تعداد جلسه ها به طور کامل و طبق نظم انجام بشه، نتیجه نهایی مطلوب خواهد بود. البته ممکنه بعضی فولیکول ها مدتی بعد از انجام لیزر دوباره فعال بشن و شروع به رشد موی زائد کنند. تغییرات هورمونی یکی از مهم ترین عوامل بروز این مسئله است. به همین دلیل توصیه می کنیم بعد از اتمام دوره لیزر، سالی یک بار لیزر درمانی تکرار بشه تا احتمال رشد موهای زائد به حداقل برسه. در بعضی افراد این تعداد ممکن است دو بار در سال باشه.

من. همه خانم ها میتونن از لیزر استفاده کنند؟ آقایان چطور؟

مهم ترین نکات لیزر موهای زائد در مردان
لیزر موهای زائد در مردان

دکتر. بله. لیزر هم برای خانم ها و هم برای آقایون قابل استفاده است. اتفاقا اخیرا خیلی از آقایون هم به استفاده از این روش روی آوردن و طرفدارهای زیادی پیدا کرده.

در مورد تیپ پوستی و نوع موها باید بگم که امروزه دستگاه های لیزر پیشرفت زیادی کردند و تقریبا همه خانم ها و آقایون با هر رنگ پوستی و یا هر نوع مویی می تونن از لیزر استفاده کنند. البته بهترین نتیجه رو افرادی می گیرند که پوست روشن و موی تیره دارند. در افرادی که پوست تیره دارند، لیزر موهای زائد باید با احتیاط بیشتری انجام بشه، چون احتمال بروز عوارض بیشتره. نکته دیگه اینکه لیزر روی موهای بلوند، قرمز، سفید و خاکستری تاثیر زیادی نمیذاره چون این موها رنگدانه ای ندارند تا پرتو لیزر رو جذب کنند.

یک سری مسئله دیگه هم قبل از انجام لیزر باید مورد توجه قرار بگیره و اون مصرف بعضی داروها و وجود بعضی بیماری هاست که ممکنه استفاده از لیزر رو در بعضی افراد منع کنه.

مثلا اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، حداقل باید یک هفته از قطع مصرف آنتی بیوتیک ها رد بشه و بعد از لیزر استفاده کنید. اگر مدت زیادی هست که آنتی بیوتیک مصرف می کنید، فاصله قطع مصرف و انجام لیزر موهای زائد بیشتر خواهد بود. بعضی داروهای دیگه هم ممکنه حساسیت پوست رو ببرند بالا و مصرف همزمان اونها با انجام لیزر درمانی توصیه نمیشه. به عنوان مثال بعضی ضد افسردگی ها، برخی لایه بردارها و داروها یا صابون های حاوی اسید، مثل سالیسیلیک اسید، مصرف بعضی داروها که حاوی ترکیبات طلا هستند، بعض داروهای ضد جوش، بعضی کرم ها و داروی آکوتان. دقت کنید که داروی آکوتان یک داروی خیلی قوی ست که بر روی بخش های مختلف بدن تاثیر میذاره. اگر از این دارو مصرف می کنید، باید حداقل 6 ماه از قطع مصرف دارو رد بشه و بعد برای لیزر موهای زائد مراجعه کنید.

ابتلا به برخی بیماری ها و شرایط پزشکی هم با استفاده از لیزر ممانعت دارند، به عنوان مثال بعضی بیماری های پوستی مثل پسوریازیس، هرپس و ابتلا به صرع و اسکارهای کلوئیدی. اگر سابقه ابتلا به تبخال هم دارید حتما به پزشک اطلاع بدید، در این شرایط لازمه قبل از شروع لیزر از یک آنتی ویروس استفاده کنید.

اون قسمت هایی از بدن رو که خالکوبی یا تتو کردید نباید لیزر کنید. بخش های خالکوبی شده پر از رنگدانه است و این رنگدانه های موجود در پوست پرتو لیزر رو به شدت به خودشون جذب می کنند و باعث بروز سوختگی و درد شدید می شوند. بنابراین اگر خالکوبی یا تتو در بدنتون هست به فکر رفع موهای زائد اون قسمت با لیزر نباشید و در زمان لیزر درمانی هم اون بخش ها رو بپوشونید.

در اکثر موارد بعد از مراجعه به مراکز لیزر موهای زائد و قبل از اولین جلسه یک جلسه مشاوره برگزار میشه که در این جلسه مشاوره نکات مهم و کلیات برای مراجع بیان میشه و یک سری اطلاعات مهم به وی ارائه میشه. وظیفه مراجع در این جلسه مشاوره این هست که به تمام سوالات با دقت خیلی زیاد پاسخ بده، حقیقت رو بیان کنه و سابقه هر گونه بیماری خاص رو به پزشک یا اپرتور اطلاع بده و همچنین داروهایی که در اون زمان در حال مصرف اونهاست و یا اخیرا از اونها استفاده کرده، حتما به پزشک اطلاع بده. به این ترتیب احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی و مشکل دیگه ای به حداقل میرسه.

من. ممنون دکتر. استفاده از لیزر رو از چه سنی میشه شروع کرد؟

دکتر . خواهش می کنم. کمترین سن برای شروع لیزر 14 سال است. اما چهارده سالگی هنوز قبل از بلوغ نوجوان است. نوجوان ها در دوره بلوغ تغییرات هورمونی زیادی رو تجربه می کنند و هورمون های بدنشون ثابت نشده، بنابراین در صورت استفاده از لیزر ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند. بنابراین توصیه میشه تا پایان دوران بلوغ صبر کنید، یعنی سن 18 تا 19 سالگی و پس از ثابت شدن تغییرات هورمونی لیزر موهای زائد رو شروع کنید.

من. IPL چیه و چه فرقی با لیزر داره؟ شما کدوم رو توصیه می کنید؟

دکتر . IPL یا نورشدید پالسی، تکنولوژی مشابه لیزر است، اما لیزر نیست. در این روش از نورهای چند طول موجی و غیر منسجم استفاده میشه و بر روی ساحتار پوست تاثیرات مختلف میذاره و با انتخاب طول موج مناسب در اهداف مختلفی از IPL استفاده کرد. در رفع موهای زائد بدن لیزر خیلی موثرتر هست. قیمت IPL ارزان تره، اما اثربخشی اون کمتر از لیزر است. به علاوه سرعت لیزر در رفع موهای زائد خیلی بیشتر و ماندگاری اون هم طولانی تر هست. IPL در موارد دیگری مثل جوانسازی پوست موثرتر عمل می کنه. من در مورد رفع موهای زائد لیزر رو به IPL ترجیح میدم.

بعد از اتمام صحبت های دکتر لطفی از ایشان تشکر کردم و نوبت برای لیزر گرفتم و فردا قرار هست برای جلسه سوم به مرکز لیزر موهای زائد برکه مراجعه کنم. واقعا تا الان که دو جلسه رو رفتم نتیجه رو دارم مشاهده می کنم و موهای زائد پاهام به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کردند، به علاوه میزان دون دون های پوستم که به خاطر پوست مرغی بروز کرده بود خیلی کمتر شدند. توصیه می کنم اگر در تهران زندگی می کنید به مرکز لیزر موهای زائد برکه سر بزنید و اگر در شهرستان های دیگه زندگی می کنید مراکز لیزر موهای زائد تهران اسکین رو در شهرهای دیگه جستجو کنید و به اونها مراجعه کنید. موفق باشید.

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید