کلینیک لیزر موهای زائد شیراز

کلینیک لیزر موهای زائد در شیراز

شیراز

اگر پزشک هستید یا یک مرکز زیبایی در شیراز دارید

و فکر می کنید که مرکز شما توانایی و شایستگی این را دارد که در صفحه اول گوگل و در این سایت معرفی شود، با ما تماس بگیرید ( برای جزییات بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید)

سلام. من نرگس هستم، اهل شهر شیراز و به تازگی لیزر موهای زائد خودم رو در یکی از شعبه های تهران اسکین در شیراز شروع کردم. اما چطور با این مرکز آشنا شدم؟

برادر من ورزشکاره و بدنسازی کار می کنه. به خاطر رشته اش باید مدام موهای زائد بدن خودش رو شیو کنه. شیو کردن مدام هم خسته اش کرده بود و هم اینکه باعث افزایش موهای زیر پوستی و زبر شدن پوست بدنش شده بود، علاوه بر اینکه شیو کردن اصلا دائمی نیست. به همین خاطر به فکر استفاده از یک روش ماندگارتر افتاد. بعد از جستجوهایی که انجام داد با روش لیزر برای رفع موهای زائد آشنا شد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

برادرم استفاده از لیزر موهای زائد رو به من هم توصیه کرد و بعد از جستجوها و تحقیقاتی که انجام دادم مرکز لیزر تهران اسکین در شیراز رو پیدا کردم که مراجعین این مرکز خیلی از نتیجه راضی بودند و به علاوه پروسه های زیبایی دیگه ای هم در این مرکز انجام میشه.

کلینیک لیزر موهای زائد مرکز شیراز
لیزر موهای زائد مرکز شیراز

مرکز لیزر در شیراز توسط دکتر شایسته حاجیان مدیریت می شود. با این مرکز تماس گرفتم تا وقت اولین جلسه را تعیین کنم. وقتی با منشی صحبت کردم، برایم توضیح داد که قبل از شروع جلسات لیزر باید برای یک جلسه مشاوره به مطب بروم که قرار است در این جلسه مشاوره یک سری نکات مهم برایم توضیح داده شود و من نیز هر گونه سوال و نگرانی در مورد لیزر دارم بپرسم. از این بابت خیلی خوشحال شدم، چون اطلاعات زیادی در مورد لیزر نداشتم، به علاوه چون یک روش نسبتا جدید است، کمی در مورد فرایند درمان استرس داشتم. این جلسه مشاوره می توانست کمک زیادی به کاهش استرس ها و نگرانی های من بکند.

روز جلسه مشاوره فرا رسید و من از قبل سوالات خود را آماده کرده بودم تا از دکتر حاجیان بپرسم. مطب نسبتا شلوغ بود و هر مراجعه کننده ای برای انجام یک پروسه زیبایی به اینجا مراجعه کرده بود. زمانی که جلسه مشاوره شروع شد دکتر ابتدا توضیحاتی برایم دادند، که به این توضیحات اشاره می کنم:

دکتر شایسته حاجیان

دکتر شایسته حاجیان: قبل از شروع جلسه های لیزر لازم است چند نکته مهم را بدانید.پ و آن هم اقدامات لازم برای قبل و بعد از لیزر است. حداقل یک ماه قبل از شروع لیزر لازم است موهای زائد خودتون را فقط با استفاده از شیو تمیز کنید و از روش های دیگری مانند وکس، نخ اصلاح و یا اپیلاسیون به هیچ عنوان استفاده نکنید. یک یا دو روز قبل از هر جلسه حتما موهای زائد خود را شیو کنید.

اگر لوسیون یا کرم خاصی بر روی پوست خود استفاده می کنید، در روز جلسه لیزر درمانی به هیچ عنوان از این محصولات استفاده نکنید و پوستتان باید کاملا تمیز و عاری از هر گونه کرم یا خوش بوکننده باشد. چند روز قبل از لیزر از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و چند ماه قبل از انجام لیزر هم از برنزه کردن پوست خود به وسیله نور طبیعی خورشید یا صندلی های سولار اجتناب کنید. اگر پوست خود را برنزه کرده اید باید مدتی صبر کنید تا رنگ پوست به حالت طبیعی خود برگردد و پس از آن برای لیزر موهای زائد مراجعه کنید و از مصرف برخی داروها قبل از انجام لیزر درمانی اجتناب کنید.

سپس دکتر حاجیان از من خواستند سوابق پزشکی خود را برایشان به طور کامل بیان کنم، هر گونه بیماری که به آن مبتلا هستم و یا هر نوع داروی خاصی که مصرف می کنم، همه را برایشان بیان کنم. خوشبختانه من سابقه بیماری خاص نداشتم و در این اواخر دارویی مصرف نکرده ام. سپس از من پرسیدند آیا تاکنون در هر جایی از بدنم تب خال مشاهده کرده ام، و جواب من به این سوال هم منفی بود و تاکنون هرگز دچار تب خال نشده ام.

سپس دکتر حاجیان از من خواستند اگر سوالی دارم بپرسم. خب من سوالات زیادی داشتم و با نکاتی که ایشان برایم بیان کرده بودند، چند سوال دیگر هم به پرسش هایم اضافه شده بوند.

لیزر موهای زائد

من. بله دکتر. متشکرم برای توضیحاتی که تا الان برایم بیان کردید. اولین سوال من این است که چرا قبل از لیزر درمانی باید موهای زائد را شیو کنیم و نمی توانیم از روش های دیگر مانند وکس یا اپیلاسیون استفاده کنیم؟

دکتر. خب علت منع استفاده از روش های سنتی مانند وکس و اپیلاسیون و اصلاح با نخ این است که لیزر ریشه ی موها را هدف قرار می دهد و جذب رنگدانه ها در فولیکول می شود. استفاده از وکس و اصلاح با نخ موها را از ریشه می کشند و این مسئله باعث می شود در زمان انجام لیزر ریشه ی مو که هدف اصلی لیزر است زیر پوست نباشد و در نتیجه اثر بخشی لیزر به شدت کاهش پیدا می کند. اما با شیو کردن ریشه مو همچنان زیر پوست وجود دارد و مورد هدف لیزر قرار گرفته و با حرارت لیزر می سوزد. پس از آن توانایی خود برای رشد مو را از دست می دهد.

علت لزوم شیو کردن در یک یا دو روز قبل از انجام لیزر درمانی نیز به این صورت توضیح داده می شود که وجود موی زائد بر روی پوست باعث می شود لیزر قبل از رسیدن به زیر پوست جذب مو در روی پوست شده و این امر کاملا بی فایده است، زیرا در این شرایط فقط موی بیرون پوست می سوزد و ریشه همچنان در جای خود قرار دارد، به علاوه این امر احتمال سوختگی پوست را افزایش می دهد.

من. آیا استفاده از لیزر باعث از بین رفتن دائمی موهای زائد می شود؟

دکتر حاجیان. لیزر در حقیقت یک روش برای کاهش دائمی موهای زائد محسوب می شود و نه از بین بردن دائم موهای زائد. مراجعینی که دوره لیزر خود را کامل می کنند و تمام جلسات را انجام می دهند، برای همیشه موهای زائد خیلی کمتری خواهند داشت. این افراد اگر فقط سالی یک بار لیزر موهای زائد خود را تکرار کنند، برای همیشه موی زائدی نخواهند داشت. لیزر فولیکول مو را از بین می برد، اما بعضی از تغییرات هورمونی که در بدن به وجود می آیند باعث ایجاد فولیکول های جدید می شوند و ایجاد فولیکول جدید هم به معنای رشد موی جدید خواهد بود.

من. لیزر عوارض جانبی هم داره؟

دکتر. بله. لیزر هم مثل هر پروسه زیبایی و آرایشی دیگه عوارض جانبی داره که البته عوارض مربوط به لیزر موقت و خفیف هستند. شایع ترین عوارض بعد از لیزر قرمزی و التهاب پوست هست که کاملا طبیع هستند و ظرف چند ساعت برطرف می شوند، اما اگر بیشتر از 12 ساعت این التهاب و قرمزی ادامه پیدا کرد و یا بدتر شد، توصیه می کنیم حتما به پزشک مراجعه کنند.

بعضی از عوارض دیگر که به ندرت بروز می کنند عبارتند از تاول زدن، اسکار یا سوختگی که باعث تغییر رنگ پوست هم می شوند. این عوارض زمانی بروز می کنند که اپراتور انجام لیزر قدرت یا نوع لیزر اشتباه رو برای مراجعه کننده استفاده کند. بنابراین تجربه و مهارت اپراتور هم خیلی خیلی مسئله مهمی هست.

من. چطور میشه از بروز این عوارض پیشگیری کرد؟

دکتر. همون طور که گفتم در درجه اول در انتخاب کلینیک مورد نظر برای انجام لیزر موهای زائد حسابی تحقیق کنید و از تجربه پرسنل و تجهیزات اون مرکز اطمینان پیدا کنید. می تونید بلافاصله بعد از لیزر از پک های یخ استفاده کنید تا التهاب رو کاهش بده، از پماد ضد التهابی که تجویز میشه بزنید، ژل یا پماد بی حسی قبل از لیزر استفاده کنید و در زمان انجام لیزر درمانی اون رو پاک کنید. تمام نکات قبل و بعد از لیزر رو با دقت دنبال کنید.

به علاوه بلافاصله بعد از لیزر از روش های تهاجمی برای تمیز کردن پوست لیزر شده استفاده نکنید، به عنوان مثال از لایه بردار استفاده نکنید و یا از مالش شدید پوست جدا اجتناب کنید.

من. آیا لیزر موهای زائد با درد همراه است؟

دکتر حاجیان. پروسه لیزر موهای زائد درد دارد، اما نه زیاد. معمولا درد لیزر به برخورد بند پلاستیکی به پوست توصیف می شود که تنها چند صدم ثانیه طول می کشد. به علاوه این درد تنها در زمان انجام لیزر حس می شود و بعد ز آن حتی اگر پوست شما ملتهب و قرمز هم باشد، هیچ دردی حس نخواهید کرد.

اما اگر آستانه درد پایینی دارید و در زمان استفاده از لیزر اذیت می شوید، می توانید 30 دقیقه قبل از هر جلسه از پمادهای بی حسی موضعی استفاده کنید تا درد ناشی از آن را برایتان قبل تحمل کند.

من. آیا برای انجام لیزر موهای زائد حتما باید به کلینیک های پزشکی مراجعه کنیم یا مراجعه به سالن های آرایشی هم مانعی ندارد؟

دکتر حاجیان. خب، علاوه بر کلینیک ها بعضی از سالن های آرایشی هم خدمات لیزر را ارائه می دهند. تفاوتی که بین کلینیک ها و سالن های آرایشی هست در این است که در کلینیک پروسه لیزر موهای زائد زیر نظر یک متخصص پوست انجام میشه و اگر مشکلی بروز کنه توسط پزشک متخصص به آن مشکل رسیدگی میشه، اما در سالن های آرایشی پزشک متخصصی حضور نداره. آنچه در مورد لیزر خیلی مهم هست انتخاب نوع لیزر متناسب با نوع پوست است که این مسئله در جلسه مشاوره توسط یک پزشک متخصص یا یک اپراتور باتجربه و آموزش دیده انجام میشه.

پزشک به مسائلی مانند بیماری ها و داروهایی که استفاده از لیزر را منع می کنند واقف است و مطمئنا در این زمینه بهتر شما را راهنمایی می کند.

من. چه داروهایی را در زمان انجام لیزر موهای زائد نمی توانیم مصرف کنیم؟ و چه بیماری هایی استفاده از لیزر رو منع می کنند؟

دکتر حاجیان. مصرف بعضی داروها حساسیت پوست رو بالا می برند، به همین خاطر اگر از این داروها استفاده می کنید توصیه می شه مدتی قبل از شروع لیزر درمانی مصرف اونهارو متوقف کنید. این داروها عبارتند از: آنتی بیوتیک ها، داروهای هورمونی، داروهای موضعی یا خوراکی آکنه، داروهای ضد التهاب، بعضی از داروهای ضدافسردگی، بعضی از صابون ها و لایه بردارها. اگر در حال مصرف آکوتان هستید یا اخیرا مصرف آکوتان رو متوقف کردید، لازمه تا 6 ماه صبر کنید. بنابراین به یاد داشته باشید اگر دارویی مصرف می کنید و یا اخیرا مصرف دارویی رو متوقف کردید، حتما در جلسه مشاوره به پزشک یا اپراتور اطلاع بدین. به این ترتیب هم از بروز عوارض جانبی پیشگیری میشه و هم نتیجه بهتری حاصل میشه.

برای اطلاعات بیشتر در این باره اینجا را کلیک کنید.

بعضی از بیماری های پوستی هم استفاده از لیزر موهای زائد رو منع می کنند، از جمله مبتلایان به پسوریازیس، هرپس، تب خال فعال و افرادی که سابقه کلوئید دارند. در مورد کسانی که تب خال فعال دارند قبل از انجام لیزر ضد ویروس توصیه می شود.

لیزر موهای زائد

من. اثر بخشی لیزر روی چه افرادی بهتر خواهد بود؟

دکتر. افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند کاندیدای خیلی خوبی برای لیزر محسوب می شوند و نتیجه مطلوبی دریافت می کنند. در حال حاضر دستگاه ها هر روز مجهزتر می شوند و تقریبا همه می توانند از لیزر استفاده کنند، اما پرتو لیزر روی موهای سفید، خاکستری، بلوند و قرمز تاثیر زیادی نداره.

من. هر جلسه لیزر چقدر طول میکشه؟

دکتر. خب در واقع طول مدت لیزر به ناحیه تحت درمان بستگی داره. هر فولیکول مو طی چند صدم ثانیه تحت تاثیر لیزر قرار می گیره و از بین میره، بنابراین لیزر قسمت های کوچکی مثل بالای لب یا زیر بغل ظرف 5 تا 10 دقیقه انجام میشه، قسمت های بزرگتری مثل پاها یا پشت ممکنه مدت زمان بیشتری زمان نیاز داشته باشند، مثلا حدود نیم ساعت.

من. همه قسمت های بدنم رو می تونم لیزر کنم؟

دکتر. بله. لیزر برای تمام قسمت های بدن مورد استفاده قرار می گیره، تنها قسمت هایی که استفاده از لیزر در آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شه اطراف چشم ها و قسمت بالای گونه است و اون هم به دلیل آسیب هایی است که ممکن است به چشم برسد. اما استفاده از لیزر برای دیگر قسمت های بدن هیچ محدودیتی ندارد.

البته مسئله مهم دیگه هم تتو یا خالکوبی است، اگر بخشی از بدنتون تتو یا خالکوبی داره، نمی تونید از لیزر برای رفع موهای زائدش استفاده کنید. چون تتو هم دارای رنگدانه است و پرتوهای لیزر جذب رنگدانه های خالکوبی می شوند و در نتیجه باعث سوختگی پوست و بروز درد زیاد میشه. بنابراین حتما بخش های خالکوبی شده بدنتون رو هم به اپراتور اطلاع بدین و قبل از شروع لیزر این بخش ها رو بپوشونید.

من. شیو کردن قبل از لیزر چه زمانی باشه بهتره؟

لیزر درمانی

دکتر. یک روز قبل از لیزر یا درست همون روز انجام لیزر درمانی می تونید موهای زائد خودتون رو شیو کنید، اما توصیه می کنیم که روز قبل این کار رو انجام بدید تا التهاب ناشی از شیو کردن در پوست هم بهبود پیدا کنه. در جلسات چهارم و پنجم هم بهتر است در مورد زمان شیو کردن با اپراتور خود مشورت کنید، چون با انجام جلسات بیشتر رشد و تراکم موها کمتر میشه و شاید لازم باشه شیو کردن رو زودتر انجام بدین و به این ترتیب اپراتور بهتر در جریان تراکم موهای زائد باقیمانده قرار خواهد گرفت.

من. لیزر رو از چه سنی میشه شروع کرد؟

دکتر. لیزر رو میشه از هر سنی شروع کرد، اما مسئله اثربخشی اون هست که تحت تاثیر سن قرار می گیره. البته اکثر متخصصین توصیه می کنند لیزر بعد از سن 14 سالگی شروع بشه. استفاده از لیزر موهای زائد در این سنی خطری نداره، اما قبل از سن بلوغ هورمون های بدن نوجوان ها ثابت نشده و تغییرات هورمونی در بدن نوجوان ها زیاد رخ میده که تغییرات هورمونی به شدت بر روی میزان رشد موها و البته اثر بخشی لیزر تاثیر می گذاره. بنابراین توصیه می کنیم لیزر رو بعد از سن بلوغ یعنی بعد از 18 یا 19 سالگی شروع کنید تا از اثر بخشی آن هم مطمئن باشید.

من. دو مشکلی که در مورد خطرات لیزر بیان میشه این هست که استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد ممکن است باعث بروز سرطان یا ناباروری شود، آیا این عقاید درست هستند؟

دکتر. خیر. به هیچ عنوان. اول اینکه گاهی از لیزر برای رفع و درمان ضایعات سرطانی استفاده می شه، پس چطور می تونه سرطان زا باشه. دوم اینکه لیزری که برای رفع موهای زائد یا بقیه پروسه های پوستی استفاده می شوند، دارای پرتو نور کم قدرتی هستند و این قدرت فقط سطح پوست و فولیکول های موی زیر پوست رو تحت تاثیر قرار میده و هیچ تاثیری بر قسمت های داخلی تر بدن نداره و ارتباطی با ابتلا به سرطان نداره. در مورد ناباروری هم همینطور هست. قدرت پرتوهای لیزر اینقدر کم هستند که به عمق زیادی نفوذ نمی کنند و بر روی اندام های باروری افراد تاثیر نمی گذارند.

من. تفاوت بین لیزر و الکترولیز در چیه؟

الکترولیز

دکتر. الکترولیز هم یک روش دیگر برای رفع موهای زائد است که توسط متخصص پوست انجام می شود. در این روش یک دستگاه اپیلاتور وارد پوست می شود و با استفاده از فرکانس های رادیویی با موج کوتاه در فولیکول های مو، رشد موی جدید را متوقف می کند. این فرایند فولیکول های مو را از بین برده و باعث ریزش موهای موجود می شود.

در روش الکترولیز درد ناشی از درمان خیلی بیشتر از لیزر است، هزینه آن بالاتر است و تعداد جلسات مورد نیاز نیز خیلی بیشتر خواهند بود. به علاوه الکترولیز روشی تهاجمی تر از لیزر محسوب می شود.

سرعت لیزر بالاتر است، عوارض مربوط به آن کمتر است و همچنین فرد خیلی زودتر به نتیجه می رسد (در صورت استفاده از الکترولیز نمی توان از آن در یک جلسه برای کل بدن استفاده کرد)، اما مزیت الکترولیز نسبت به لیزر این است که ماندگاری الکترولیز بیشتر خواهد بود. اما با توجه به تفاوت های موجود لیزر بیش از الکترولیز توصیه می شود.

من. خانم هایی که دچار مشکلات هورمونی هستند چطور؟ اونها هم می تونن از لیزر برای رفع موهای زائدشون استفاده کنند؟

دکتر. بعضی بیماری های هورمونی مثل سندروم پلی کیستیک تخمدان پرمویی یا هیرسوتیسم باعث رشد موهای زائد در بخش های مختلف بدن میشه، به عنوان مثال خانم مبتلا به هر یک از این دو بیماری ممکن است در ناحیه چانه یا پشت لب خود موهای زائد زیادی داشته باشه که البته این موها ظریف و زنانه نیستند، بلکه ممکن است خیلی درشت و ضخیم باشند. لیزر برای این افراد روش مناسبی است، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب تعداد جلسات مورد نیاز برای این مبتلایان بیشتر از دیگران خواهد بود. به علاوه این افراد لازم است سالانه یک یا دو بار جلسات لیزر خود را تکرار کنند. البته اگر به خاطر بیماری خود داروی خاصی مصرف می کنند، حتما نام دارو را به اپراتور یا پزشک پوست اطلاع دهند.

من. دستگاه های لیزر موجود چه دستگاه هایی هستند؟

دکتر. دستگاه هایی که در حال حاضر در حال استفاده هستند معمولا دستگاه الکساندرایت، دایوید و ان دی یاگ هستند، که هر سه نوع دستگاه مورد تایید FDA می باشند.

من. دستگاه لیزر استفاده شده در شعبه شیراز چیست؟

دکتر. دستگاهی که در این شعبه استفاده می شود، دستگاه لیزر دایود است.

من. متشکرم دکتر از توضیحات خوبتون و از اینکه به تمام سوال های من پاسخ دادید.

بعد از اتمام جلسه مشاوره با منشی اولین جلسه لیزر درمانی خود را هماهنگ کردم و به خاطر اینکه جواب سوالاتم رو پیدا کرده بودم نگران هام خیلی کمتر شد. در حال حاضر با وجود اینکه فقط دو جلسه لیزر انجام دادم واقعا نتیجه رو دارم می بینم و موهای زائد بدنم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده.

توصیه می کنم اگر از اون دسته افرادی هستید که همیشه با برطرف کردن موهای زائد خودتون مشکل دارید، حتما یک بار لیزر را امتجان کنید. پشیمان نخواهید شد.

البته ناگفته نماند که یک هفته بعد از اولین جلسه لیزر احساس کردم موهای زائدم بیشتر شدند، و وقتی با کلینیک تماس گرفتم و این مسئله رو بیان کردم برام توضیح دادند که این کاملا طبیعیه و 10 روز بعد از انجام لیزر تمام این  موها شروع به ریزش می کنند که واقعا همینطور هم شد و موهای زائد باقیماند به راحتی کنده می شدند و کم کم ریزش پیدا کردند.

اگر پزشک هستید یا یک مرکز زیبایی در شیراز دارید

و فکر می کنید که مرکز شما توانایی و شایستگی این را دارد که در صفحه اول گوگل و در این سایت معرفی شود، با ما تماس بگیرید ( برای جزییات بیشتر می توانید اینجا کلیک کنید)

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید