پر کننده چین و چروک صورت

کلاژن مایع چیست؟

تزریق کلاژن مایع

تزریق کلاژن مایع چه اثرات و خطراتی دارد؟

کلاژن پروتئینی است که از آمینو اسید تشکیل شده است. این پروتئین در بدن انسان و حیوان ساخته می شود. کلاژن ماده ای است که قسمت های زیادی از بدن را کنار هم نگاه می دارد، از جمله پوست، عضلات، استخوان ها، تاندون ها واندام ها. اشکال مختلف کلاژن مایع در محصولات زیبایی و مکمل های غذایی یافت می شوند.

مکمل ها مستقیما روی پوست قرار می گیرند و یا اینکه به زیر پوست تزریق می شوند. یکی از استفاده های متداول از این مایع برای بازسازی پوست آسیب دیده می باشد، به عنوان مثال برای چروک ها. هرچه سن افراد افزایش می یابد، کلاژن کمتری تولید می شود و کلاژن موجود نیز می شکند. کلاژن به وسیله ی نور خورشید هم آسیب می بیند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پوست فاقد کلاژن خشک و چروکیده می شود. یک مکمل کلاژن می تواند به سفتی پوست، افزایش حالت ارتجاعی پوست و کاهش خطوط پوست کمک کند. تزریق کلاژن پوست را متورم می کند تا چروک های عمیق را کاهش دهد. تاثیر تزریق کلاژن موقتی است و شخص استفاده کننده از آن باید تزریق را مکررا انجام دهد تا نتیجه ی دلخواه را به دست آورد.

پروتئین کلاژن مایع می تواند به کم کردن چربی کمک کند. عضله ای که به آن کلاژن تزریث شده، انرژی می سوزاند، بنابراین سوخت کمتری در بدن باقی می ماند تا تبدیل به چربی شود. از آنجایی که نوعی ازتباط نرم بین ماهیچه ها، استخوان ها و تاندون ها ایجاد می کند، مکمل ها می توانند به برقراری یک ارتباطسالم نیز کمک کنند. در نتیجه مایع کلاژن به عنوان مکمل بدن سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که باعث رشد عضله ها می شود.

مو وناخن نیز حاوی مقادیر بالایی کلاژن هستند. مکمل کلاژن می تواند به رشد و تقویت مو و ناخن کمک کند. کرم های موضعی نیز، که برای دست و ناخن بیشتر استفاده می شوند، به مقدار فراوان در دسترس می باشند.

بسیاری از مکمل های موجود به شکل کلاژن هیدرولیز شده ی مایع موجود می باشند. هیدرولیز شده یعنی پروتئین از قبل برای استفاده آماده شده است. به عبارت دیگر کولفه های پروتئین تا حدی توسط آنزیم ها شکسته شده اند تا توسط بدن بهتر جذب شوند. میزان جذب بالاتر به اجرای بهتر کلاژن مایع کمک می کند.

عوارض جانبی مکمل ها عبارتند از عکس العمل های حساسیتی به کلاژنی که به طور خوراکی مورد استفاده قرار گرفته است. کرم های کلازن و تزریق آن نیز گاهی باعث قرمزی و یا تورم می شود. گاهی برخی عوارض شدیدتر هستند.

در ایالات متحده، مایع کلاژن یک مایع کنترل شده و مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) نیست. در نتیجه تولید کنندگان این محصول نمی توانند ادعا کنند که این محصول می تواند مانع بیماری شود و یا بیماری را درمان کند. ادعاهای مربوط به زیبایی و سلامت که برخی تولیدکنندگان دارند، باید براساس واقعیت باشد. این ادعاها همیشه از طریق تحقیق و یا آزمایش های بالینی تایید نشده اند.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست،لیزر و تناسب اندام آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments