کفش پاشنه بلند مساوی است با…

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند مساوی است با زدن تاول

بسیاری از بانوان بر این باورند که کفش پاشنه بلند باعث زیبایی و کشیدگی پا می شود. بنابراین برای داشتن کفش پاشنه بلند با مدل های مختلف هزینه زیادی می کنند. ولیکن پزشکان نظر متفاوتی دارند؛ کفش پاشنه بلند نه تنها پا و انگشتان پا را منقبض می کند، بلکه به دلیل سرازیر بودن جلوی کفش، وزن بیشتری به پا و انگشتان پا وارد می کند. کفش پاشنه بلند باعث میخچه، پینه، شست کژی (خمیدگی قلاب مانند شست پا به طرف پایین)، و حتی گاهی شکستگی پا می شود. به این دلیل پزشکان پوشیدن کفش پاشنه بلند را توصیه نمی کنند.

تمامی مشکلات بیان شده اثری بلند مدت دارند، اما در اینجا به معمول ترین آنها- یعنی تاول- می پردازیم. با اینکه تاول بیماری جدی نیست، ولیکن بسیار دردناک و آزاردهنده است. زمان طولانی برای بهبودی نیاز دارد و گاهی به عفونت ختم می شود. بنابراین کفش پاشنه بلند شما شیک و شکیل نخواهد بود زمانی که چسب زخم پشت پای شما از آن بیرون بزند!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونگی شکل گیری و درمان تاول

تاول چیست؟

تاول، پوست ور آمده با مایعی آبکی در داخل آن است که به دلیل مالش، اصطکاک و فشار در دست و یا پا ایجاد می شود. برای مثال، کفش جدید با مالش مداوم پشت پا باعث ایجاد تاول می شود.

نحوه تشکیل تاول به این صورت است که قبل از تاول زدن آن ناحیه قرمز می شود که به آن نقطه داغ می گویند. زمانی که کفش به طور مداوم به پشت پا برخورد می کند، پوست تحریک و ملتهب می شود. این امر باعث تشکیل بالنی قطره ایی مانند در زیر پوست و ایجاد شکاف بین لایه های پوست است. سیستم دفاعی بدن نیز برای محافظت از پوست آن را با مایع پر می کند و باعث تشکیل بالن پر آب در زیر پوست می شود.

زمانی که پوست عرق و لغزندگی بیشتری دارد، بخصوص در تابستان، تاول بیشتری ایجاد می شود. با این حال، کفش غیر استاندارد نیز عامل اصلی تاول زدن است. چنانچه کفش پاشنه بلند به سمت جلوی کفش تمایل بیشتری داشته باشد، این به آن معنا است که فشار بیشتری روی انگشتان پا خواهد بود و در نتیجه در انتظار تاول زدن باید بود.

در نظر می گیریم که تاول زده اید، حال سوال این است که چه باید کرد؟! پزشکان توصیه می کنند که سعی کنید تاول را نترکانید – حال هرچقدر وسوسه شده باشید که این کار را بکنید. فراموش نکنید که تاول یک پاسخ محافظتی بدن است. تاول نگهبان پوست مجروح شما در مقابل باکتری و عفونت است. بنابراین این نگهبان را پانسمان کنید، چنانچه سایز آن بزرگ است آن را با یک گاز/پارچه متخلخل بپوشانید تا تاول هوا بکشد.

گاهی اوقات این نگهبان به قدری دردناک است که نمی توانید هیچ کفش پشت داری را بپوشید. در این صورت نیاز به تخلیه تاول دارید که با انجام موارد زیر به راحتی و بدون نگرانی این کار صورت می گیرد ( لطفا توجه داشته باشید: قبل از خود درمانی تاول، چنانچه دچار گردش خون ضعیف یا دیابت هستید با پزشک مشورت کنید.).

برای از بین بردن تاول دردناک، شما باید مایع را تخلیه کنید به طوری که پوست دست نخورده با قی بماند.

  1. در ابتدا دست های خود و تاول را با آب گرم و صابون را بشورید.
  2. تاول و منطقه اطراف آن را با پنبه یا پد آغشته به الکل تمیز کنید.
  3. یک سوزن تیزوتمیز را با الکل پاک و استریل کنید.
  4. به آرامی در نزدیکی لبه تاول، چند نقطه را سوراخ کنید. اجازه دهید مایع کامل تخلیه شود (در صورت نیاز به آرامی آن را فشار دهید). مراقب باشید که پوست روی تاول را نکنید.
  5. بلافاصله یک پماد آنتی بیوتیک روی آن بمالید و آن را پانسمان کنید.
  6. پس از چند روز، می توانید پوست مرده را با یک قیچی و یا موچین استریل بردارید.
  7. در صورت نیاز از پماد بیشتر و پانسمان استفاده کنید.
  8. قرمزی، چرک، پوست گرم و یا افزایش درد از علائم عفونت است که با مشاهده آن سریعا به دکتر مراجعه کنید.

چگونه از به وجود آمدن تاول جلوگیری کنیم؟

خوشبختانه، از طریق برخی اقدامات پیشگیرانه می توانید از زدن تاول جلوگیری کنید.

  1. خرید کفش. همیشه سایز مناسب پای خود را انتخاب کنید. شاید فکر کنید که سایز پای شما همیشه 37 است، اما در نظر داشته باشید که این فقط یک برچسب عددی است و در قالب های مختلف ممکن است متفاوت باشد- مثلا در قالبی 36 و در قالبی دیگر 39 اندازه پای شما باشد. بنابراین در هنگام امتحان کفش یک سایز بالاتر و پایین تر را نیز بپوشید تا با اطمینان کفش را انتخاب کنید. همیشه بعد از ظهر کفش بخرید چراکه در طول روز پا ورم می کند. به یاد داشته باشید که با بالا رفتن سن سایز پا تغییر می کند. با حاملگی، از دست دادن و یا اضافه کردن وزن نیز سایز پا تغییر می کند.
  2. هرچقدر کفش متناسب تر باشد، مالش و ساییدگی پا کمتر می شود و در نتیجه تاول به وجود نمی آید. هرگز کفش تنگ نخرید به امید اینکه بعد از پوشیدن گشاد می شود. کفش باید در همان مغازه اندازه پایتان باشد و با آن راحت باشید. وگرنه تغییر سایز آن در پای شما امکان پذیر نیست!
  3. اگر برای رسیدن به آسمان نیاز به پاشنه ندارید، پس کفش پاشنه بلند نخرید. برای کفش، پاشنه 3 سانت و یا کمتر توصیه می شود، زیرا وزن در این ارتفاع بهتر توزیع می شود و پا در کفش به سمت جلو هل داده نمی شود. کفش های بندی انتخاب مناسب تری هستند، چراکه در طول روز به نسبت حالات پا آن را می توان شل و سفت کرد- مثلا در صبح سفت تر و در شب شل تر کرد.
  4. چنانچه پایتان تاول دارد، برای محافظت از آن از یک چسب و یا باند نرم و کوچک و چسبان استفاده کنید. در فروشگاهها چسب مخصوص کفش پاشنه بلند موجود است. چنانچه ناحیه همیشه مستعد تاول دارید، قبل از پوشیدن کفش آن را چسب بزنید تا تاول نزند.
  5. رطوبت عامل اصلی ایجاد تاول است. باید پا را همیشه خشک نگه داشت و برای این کار می توانید از پودر مخصوص و یا در موارد شدید تر( که تعرق بالاتر است) از ضد عرق استفاده کرد.
  6. چنانچه تاول زدن امری غیر قابل اجتناب است، اقدامات زیر را انجام دهید. 1) به وب سایت دونده ها و کوهنورد مراحعه کنید، زیرا در آنجا راهکارهایی برای این کار آمده است. 2) وازلین و یا روغن های مشابه آن را بر مناطق تاول خیز و یا تاول زده بمالید تا از اصطکاک دردناک و بیشتر پا با کفش جلوگیری کند.
  7. چنانچه پاشنه کفش پا را به جلو می راند به طوری که باعث اصطکاک کفش و پاشنه می شود، استفاده از کفی طبی و یا بالشتک پاشنه توصیه می شود. زیرا پا را محکم در جای خود نگه می دارد از اصطکاک و مالش جلوگیری می کند.
  8. به یاد داشته باشید که هیچ کسی سایز پای یکسان ندارد و سایز پای همه افراد با هم متفاوت است.

[divider]

مرکز تحقیقات کلینیک پوست و زیبایی آلومینا

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments