کرم فلوروراسیل-5

کرم موضعی فلوروراسیلکرم فلوروراسیل

این کرم اغلب برای درمان کراتوز اکتینیک و بیماری بوون (کارسینوم سلول سنگفرشی) تجویز می شود. این کرم سلولهای آسیب دیده بر اثر آفتاب را از بین می برد؛ بنابراین پوست صاف و نرم و جوان به نظر میرسد. این کرم بیشتر بر روی پوست صورت و پوست سر بهتر عمل می کند و در سایر مناطق بدن کمتر موثر می باشد.  این کرم گاهاً برای برخی دیگر از بیماریهای پوستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • کارسینوم سلول بازال سطحی
  • پسوریازیس
  • زگیل های ویروسی
  • زگیل تناسلی
  • پروکراتوسیس سطحی و پیشرفته

کرم فلوروراسیل – 5 ، قوی و مخرب است بنابراین باید بسیار با دقت مورد استفاده قرار بگیرد.

آن را حتماً در جایی نگهداری کنید که قابل دسترس دیگران نباشد چراکه ممکن است به اشتباه برای درمان بثورات جلدی مورد استفاده قرار دهند.

در دوران بارداری به هیچ وجه نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

این کرم بهتر است در طول ماه های زمستانی و به مدت 2 تا 8 هفته مورد استفاده قرار بگیرد.

این کرم گاهاً به همراه کرم ترتینوئین تجویز می شود، این ترکیب سبب بهتر عمل کردن تین کرم می شود به خصوص اگر استفاده از کرم ترتینوئین دو هفته قبل از شروع استفاده از فلوروراسیل مورد استفاده قرار گرفته باشد.کرم ترتینوئین به واسطه خاصیت لایه برداری که دارد تأثیر گذاری فلوروراسیل را افزایش می دهد و به همان نسبت دوره مصرف کرم فلوروراسیل را کاهش می دهد.

کرم FU-5 یک یا دو  بار در روز پس از شستشوی منطقه آسیب دیده با آب معمولی  مورد استفاده قرار می گیرد.مقدار بسیار کمی از کرم باید به آرامی روی پوست مالیده شود مهم است که بر روی تمامی منطقه و اطراف منطقه  آسیب دیده کرم مالیده شود. بعد از استعمال کرم دست ها را حتماً باید بشوئید و یا از دستکش استفاده کنید.

 

نتایج حاصل از درمان با کرم فلوروراسیل

نتایج حاصل از کرم FU-5 به شدت اسیب پوستی و مدت زمان مصرف این دارو بستگی دارد. 5 تا 10 روز پس از شروع  درمان ، مناطق آسیب دیده قرمز می شوند، بعد از ادامه مصرف، زخم و پوسته روی پوست ایجاد می شود، که اگر برای شما آزار دهنده است و باعث خجالت می شود می توانید آنرا پانسمان کنید.

از تماس این کرم با غشاهای مخاطی و چشم و لب بپرهیزید.

در طول درمان باید خود را از تماس با خورشید محفوظ بدارید و اواسط روز اصلاً بیرون نروید. اگر حتی سهواً منطقه آسیب دیده  در معرض آفتاب قرار گرفت سبب می شود کرم فلوروراسیل بیشتر از حد طبیعی واکنش نشان دهد و نتایج ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

اغلب می شود بعد از استعمال این کرم میک آپ کرد اما سبب سوزش پوست خواهد شد.

بهتر است در طول درمان برای بررسی وضعیت خود و ادامه درمان با این کرم ویزیت پزشکی داشته باشید.

بعد از اتمام مصرف کرم فلوروراسیل، پزشک ممکن است کرم مرطوب کننده و یا استروئید های موضعی ملایم برای شما تجویز کند. حتی می توانید از وازلین سفید نیز استفاده کنید.

حدود دو تا 4 هفته طول می کشد تا پوست جدید و سالم جای پوست تخریب شده را بگیرد،بعد از درمان پوست حساس تر می شود و به راحتی قرمز می شود بنابراین مراقبت از آفتاب بیش از پیش اهمیت پیدا می کند.

ممکن است نیاز باشد مدت زمان مصرف کرم فلوروراسیل  برای درمان کراتوز اکتینیک مزمن  بیشتر باشد یا کرایوتراپی انجام شود. با این حال باید در مورد اقدام درمانی برای هر یک از این عارضه های دستور پزشک متخصص را دنبال کنید.

کرم موضعی فلوروراسیل

 عوارض کرم فلوروراسیل-5

واکنش های التهابی مزمن  و بروز زخم

سفید شدن مداوم جای عارضه و یا بروز اسکار

درماتیت تماسی

عفونت ثانویه

منبع:

dermnetnz

 

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments