کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی به تزریق  گاز دی اکسید کربن CO2  در  زیر پوست با اهداف درمانی اشاره دارد. برای اولین باردرفرانسه در سال 1932 برای  گرفتگی عروقی (رگ ها) استفاده شد. سپس در جنوب آمریکا و اروپا  برای درمان علائم کشش پوست و سلولیت و اسکار هایپرتروفیک مورد استفاده قرار گرفت که با نتایج چشمگیری همراه بود. مطالعات نشان می دهد که کربوکسی تراپی، قابلیت ارتجاع پوست، گردش خون، بازسازی کلاژن و  چین و چروک را بهبود می دهد.

 

گاز CO2 دی اکسید کربن همیشه در بدن ما وجود دارد، در هوایی که تنفس می کنیم ما اکسیژن را می گیریم و دی اکسید کربن را دفع می کنیم، گیاهان نیز دی اکسید کربن را دریافت می کنند و به اکسیژنی را که نیاز داریم به ما می دهند.  دی اکسید کربن درهربافتی باعث تحریک افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ های جدید وافزایش بازسازی وتولید بیشتر تارهای کلاژن والاستین درهمان محل می شود. در سن 30 سالگی ، سطح اکسیژن پوست افت می کند و 25 تا 50 درصد آن تا 40 سالگی کاهش پیدا می کند.  زمانی که پوست به اندازه کافی اکسیژن دریافت نمی کند، بیشتر در معرض ابتلا به علائم پیری ، از قبیل لک های پوستی، آکنه ، قرمزی می باشد. در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید درست زیر پوست تزریق می شود و بدن  این را به عنوان کمبود اکسیژن تفسیر می کند و جریان خون در این منطقه را افزایش می دهد،  و این افزایش گردش خون  سبب رسیدن مواد مغذی به این منطقه می شود و در نتیجه ترمیم سلولی اتفاق می افتد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

پس از تزریق دربافت چربی ابتدا با ایجاد آسیب ناشی ازفشاروضربه ،سلولهای چربی را شکننده کرده وبعد باافزایش جریان خون در رگها،باعث افزایش اکسیژن در محل ودفع بهتر چربی می شود. البته این گازبرای سلولهای چربی مستقیما سمی وکشنده بوده وباعث تخریب آنها می شود.

 

درمان با کربوکسی ، هیج عوارضی به همراه نداشته و جلسات آن می تواند بین 15 دقیقه تا 1 ساعت به طول بیانجامد. به طور خلاصه کربوکسی تراپی، یک روش ساده و ایمن برای زیبا و شاداب سازی پوست می باشد.

منبع:

carboxytherapy

skinrenewal

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments
سمیه
سمیه
7 years ago

کربوکسی تراپی اگر در درمان ریزش مو موثر است وکسی این کار را انجام داد ولی نتیجه نگرفت آیا این مراحل برای بدن ضرر ندارد چرا دکتر من رفتم گفته باید درمان ریزش مواز این طریق انجام میشود ولی قول 100 دصد بهت نمی دم که خوب بشی پس چرا باید این کار را انجام دهم لطفا جواب دهید