کرایوتراپی در ورزش

کرایوتراپی در ورزش
کرایوتراپی در ورزش

کرایوتراپی یا سرمادرمانی، نسل جدیدی در ریکاوری محسوب میگردد که به شما اجازه میدهد تمرینات ورزشی خود را سخت تر و طولانی تر از قبل انجام دهید. این روش درمان جهت تسکین درد عضلات و ترویج بازسازی سلول های سالم طراحی شده است. نتایج کرایوتراپی ممکن است در افراد مختلف، متفاوت باشد.

سالهاست از سرمادرمانی برای کمک به تسکین درد عضلات و افزایش ریکاوری ورزشکاران استفاده میشود. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای و مبتدی و همچنین مربیان جهت ریکاوری سریعتر و بیشتر به کرایوتراپی روی آورده اند. درمان های کرایوتراپی در این زمینه به گونه ای طراحی شده اند که بر عضلات، کمک به افزایش جریان خون و کاهش التهاب تمرکز دارند. بواسطه کرایو شما میتوانید تمریناتی سخت و دشوار را به مدت طولانی تر انجام دهید و فورا ریکاوری کنید. از این طریق میتوانید از تمرینات خود حداکثر نتیجه را حاصل کنید.

کرایوتراپی و  ریکاوری در ورزش
کرایوتراپی و ریکاوری در ورزش

برخی از مزایای کرایوتراپی در ورزش عبارتند از:

 

1- مقاومت در برابر خستگی

با شرکت در جلسات کرایوتراپی میتوانید عضلات خود را طوری پرورش دهید که نقطه شروع خستگی را به تعویق بیاندازد. از این طریق قادر خواهید بود عملکرد و کارایی خود را حین ورزش افزایش دهید.

 

2- افزایش جریان خون

افزایش خون اکسیژن دار در بدن به بهبود گردش خون بدن کمک کرده و این امر منجربه از بین رفتن درد عضلانی پس از تمرین خواهد شد.

 

3- کاهش تورم

سرمادرمانی به دلیل مزیت کاهش تورم عضلات پس از ورزش، بسیار شناخته شده است. به دلیل تمرکزی که کرایوتراپی بر کل بدن دارد، شما میتوانید پس از تمرینات ورزشی سریعتر ریکاوری کنید و در جلسات بعد فشار بیشتری به خود وارد کنید.

 

4- تقویت مفاصل

در کرایوتراپی، هوای سرد به داخل پوست نفوذ کرده و با هدف گرفتن مفاصل بدن، به کاهش خستگی کمک میکند و در نتیجه قدرت و انعطاف پذیری مفاصل افزایش میابد.

کریستیانو رونالدو حین کرایو
کریستیانو رونالدو حین کرایو

 

ستارگان بزرگ جهان که به کرایوتراپی روی آورده اند

کرایوتراپی به سرعت در رشته های ورزشی جای باز کرد و به آخرین متدی تبدیل شد که بسیاری از ستارگان بزرگ ورزش جهان را به خود جذب کرد. در حال حاضر افرادی چون کوبه برایانت، فلوید می ودر، کریستیانو رونالدو، گرت بیل، جیمی واردی، جاستین گاتلین و جیسون تری از کرایوتراپی به عنوان بخشی از برنامه ریکاوری خود استفاده میکنند.

گرت بیل و کرایوتراپی
گرت بیل و کرایوتراپی

 

 

[divider]

گردآوري و ترجمه: مينو زرفش

گروه پزشكان پوست و ليزر تهران اسكين

[divider]

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

براي تماس با مراكز لاغري و زيبايي در اصفهان اينجا كليك كنيد.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments