آیا کراتینه کردن مو به موها آسیب می رساند؟

کراتینه کردن مو

خیلی از خانم ها دوست دارند موهای صاف و بلندی داشته باشند. کراتینه کردن مو یکی از گزینه های موجود و البته محبوب است. اگر تصمیم به کراتینه کردن موهای خود گرفته اید، بهتر است موارد زیر را در مورد آن بدانید:

  • کراتین چیست؟ کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در موهای شما موجود است.
  • کراتینه کردن مو چگونه انجام می شود؟ آرایشگر کراتین را روی موهای شما استفاده می کند و سپس با استفاده از اتوی مو کراتین را روی موها تثبیت می کند. این فرایند 90 دقیقه یا بیشتر طول می کشد، مدت زمان انجام این کار به بلندی موهای تان بستگی دارد.
  • استفاده از کراتین مو می تواند میزان استفاده از سشوار را به اندازه 40 تا 60 درصد کاهش دهد.
  • پس از استفاده از کراتین مو میزان در هم رفتگی موها بسیار کمتر می شود و پس از شستن موها شانه زدن آنها خیلی راحت تر خواهد بود.
  • دقت داشته باشید که سه تا چهار روز پس از کراتینه کردن موها نباید موهای خود را بشویید، زیرا اثر بخشی این روش آرایشی کمی زمان نیاز دارد.
  • پس از کراتینه کردن موها و همچنین بعد از 3 تا 4 روزی که منتظر ماندید، دقت داشته باشید که از شامپوهای بدون سولفات سدیم استفاده کنید تا کراتین روی موها تثبیت شود و ماندگاری آن بیشتر شود.
  • کراتینه کردن موها جقدر طول می کشد؟ نتیجه این روش درمانی بین دو تا یک و نیم ماندگاری خواهد داشت.

کراتینه کردن موها باعث شکستگی موها نمی شود، اما اتوی مو ممکن است به موها آسیب بزند. برخی آرایشگران ممکن است از اتوی خیلی داغ برای تثبیت کراتین روی مو استفاده کنند که آسیب آن بسیار زیاد خواهد بود.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

کراتین خاصیت ترمیمی بالایی دارد و حتی اگر نوع موهای شما خوب باشد، کراتین ساقه موها را تقویت کرده و انعطاف پذیری موها را افزایش می دهد. توصیه می شود اگر مبتلا به پسوریازیس یا درماتیت سبورئیک هستید، حتما قبل از کراتینه کردن موها با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

عامل فرمالدئید (Formaldehyde)

ممکن است در مورد فرمالدئید در محصولات کراتین آرایشگاه ها شنیده باشید. فرمالدئید منجر به بروز مشکلاتی می شود، به ویژه در کسانی که زیاد از این ماده استفاده می کنند. مهم ترین نگرانی در مورد فرمالدئید مربوط به آرایشگران است که به طور مداوم از این ماده در سالن های خود استفاده می کنند. میزان فرمالدئید در محصولات کراتینه متفاوت است.

توصیه مهمی که می کنیم این است که از روش های صاف کردن موها، از جمله کراتینه کردن مو، بیشتر از 3 بار در سال استفاده نکنید. هر بار استفاده از این روش ها، بهدلیل وجود مواد شیمیایی و استفاده از اتو، باعث شکستگی و آسیب دیدگی مو می شوند. توصیه می کنیم از این روش ها زمانی استفاده کنید که بیشترین نیاز را به آن دارید.

عوارض و خطرات مربوط به کراتینه کردن موها

عوارض ناشی از کراتینه کردن موها مربوط به استفاده از فرمالدئید در محصولاتی است که مورد استفاده قرار می گیرد. فرمالدئید در سطوح بالا به شدت آسیب رسان است، آسیب ها و عوارض ناشی از آن عبارتند از:

  • فرمالدئید یک عامل سرطان زای شناخته شده است و ممکن است حتی در مقادیر خیلی کم منجر به بروز سرطان شود.
  • فقط بوییدن فرمالدئید می تواند منجر به گلو درد، سرفه، خارش چشم ها و خون دماغ شود.
  • فرمالدئید ممکن است باعث آسیب دیدن سیستم عصبی مرکزی شود و در نتیجه منجر به افزیش میزان سردرد، بروز افسردگی، نوسانات خلقی، بی خوابی، تحریک پذیری، کم شدن توجه و اختلال در حافظه، انجام عملکردها و تعادل شود.
  • قرار گرفتن در معرض فرمالدئید ممکن است منجر به بروز اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS شود.
  • اتوی مویی که برای تثبیت کراتین استفاده می شود برای پوست و ساقه مو خطرناک است.
  • فرمالدئید و کراتینه کردن مو منجر به ریزش مو می شوند.

بدن ما به طور طبیعی مقدار کمی فرمالدئید تولید می کند، اما فرمالدئیدی که تنفس می شود ممکن است کمی خطرناک باشد. این فرمالدئید در تنباکو، سیگار، هوای آلوده و در محیط سالن آرایشگاهی که کراتینه کردن مو را انجام می دهند، یافت می شود.

پس از کراتینه کردن موها ممکن است بلافاصله تاثیرات فرمالدئید را مشاهده کنید و یا چند ماه بعد از آن دچار مشکل شوید. یکی از اولین تاثیر مربوط به آن عبارتند از: سوزش و آبریش چشم ها، خارش گلو و خون دماغ. اگر مبتلا به آسم، برونشیت یا دیگر مشکلات تنفسی هستید، نسبت به فرمالدئید بسیار حساس تر خواهید بود زیرا این ماده مسیر تنفسی را تحریک کرده و تنفس را سخت می کند. اگر مبتلا به یک بیماری مزمن باشید، نسبت به عوارض حساس تر خواهید بود.

دقت داشته باشید که حذف فرمالدئید نیز امکان پذیر نیست. برخی مواد دیگر مانند متیلین گلیکول می توانند جایگزین فرمالدئید شوند، اما این ماده نیز در معرض گرمای ناشی از اتوی مو فرمالدئید آزاد می کند! بنابراین ادعای برخی محصولات کراتینه کردن مو را با عنوان “فاقد فرمالدئید” باور نکنید.

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://draxe.com/keratin-treatment/” target=”blank” ]منبع شماره 1[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.allure.com/story/keratin-hair-smoothing-treatment-how-to” target=”blank” ]منبع شماره 2[/button]   [button color=”blue” size=”medium” link=” http://www.webmd.com/beauty/features/keratin-hair-straightening-treatments#2″ target=”blank” ]منبع شماره 3[/button]

نگارنده: سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید