کدام لیزر برای رفع موهای زائد شما مناسب است ؟(1)

آمادگی برای لیزر0

هم اکنون چهار نوع لیزر برای رفع موهای زائد وجود دارد با نامهای :الکساندرایت ،دایود ،رابی و ان دی یاگ . آی پی ال هم نوعی روش رفع موهای زائد است ولی نمیتوان ان را در دسته ی لیزر ها قرار دارد .ولی در این مقاله به بررسی ویژگی های آی پی ال و کاندیدای مناسب برای ان هم  می پردازیم .

تمامی این لیزر ها میتوانند با توجه به نوع پوست و موی فرد و ناحیه ی مورد نظر در رفع موهای زائد موثر باشند و البته عوارض جانبی تعدادی از انها هم بیش از سایرین است .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این مقاله  ویژگی های هر لیزر را به تفضیل بیان میکنیم  و سعی میکنیم  تا به شما در جهت انتخاب یک لیزر متناسب کمک کنیم .

لیزر رابی 

رابی اولین لیزری بود که برای رفع موهای زائد تایید شد و بنا بر مطالعات انجام شده ،  به میزان قابل توجهی  میتواند موهای زائد را رفع کند .

امروزه لیزر رابی توسط سایر انواع لیزر ها از رده خارج شده است و انواع جدید میتوانند کاندیدای بیشتری داشته باشند  و میزان رضایت از رفع موهای زائد را افزایش دهد .

ویژگی های لیزر رابی 

  • طول موج : 694 نانومتر
  •  نرخ تکرار : 0.5 تا 1.2 هرتز
  •  اندازه ی محل هدف گیری  شده :3 تا 10 میلی متر
  •  عرض پالس ها  : 0.85 تا 3 میلی ثانیه

رابی بهترین عملکرد را بروی پوست های رنگ پریده  و موهای تیره  دارد  -پوست هایی که در مقیاس پوستی فیتزپاتریک درجه ای بیش از 2 ندارند – البته این لیزر برای رفع موهای  بلوند و قرمز و خاکستری گزینه مناسبی نیست .همچنین به کار گیری لیزر رابی برای پوست های تیره  خطر برو زخم  و یا تغییر رنگ بافتها در مدتی طولانی را افزایش میدهد .

ولی لیزر رابی مزیتی فوق العاده دارد  و حاوی  سیستم های خنک کننده ی داخلی است که خطر سوزش و یا سایر عوارض جانبی و درد و سوزش ناشی از گرما در طی اخرین جلسه درمانی را کاهش میدهد .

همچنین از انجایی که تاخیری دو ثانیه ای  بین هر پالس لیزر وجود دارد ،لیزر رابی کمترین درد را به هنگام رفع موهای زائد بوجود می اورد .

البته لیزر رابی نرخ تکرار کمتری به نسبت سایر لیزر ها دارد و  میتواند موهای زائد نواحی کوچکتری را رفع کند .این بدین معناست که لیزر رابی به جلسات درمانی بیشتری به نسبت سایر انواع  نیاز دارد .

امروزه لیزر های بهتری به نسبت رابی به بازار امده اند و به خوبی استقبال شده اند .

لیزر الکساندرایت 

نرخ تکرار این لیزر به نسبت سایر روش های موجود بیشتر است و  همین موضوع باعث میشود تا بتوان از ان برای رفع موهای زائد نواحی بزرگ تر بدن استفاده نمود .

همچنین میزان نفوذ پرتوها این لیزر به نسبت سایر انواع بیشتر است و باعث میشود تا  بتوان از ان برای رفع موهای زائد نواحی بزرگ استفاده نمود بدون انکه تعداد جلسات درمانی از متوسط بیشتر شود .

ویژگی های  لیزر الکساندرایت

  • طول موج : 755 نانومتر
  • نرخ تکرار : تا 5 هرتز
  • اندازه محل هدف گیری شده : 6 تا 16 میلی متر
  • عرض پالس : 5 تا 140 میلی ثانیه

همچنین توانایی این لیزر در رفع موهای نازک بیشتر از موارد دیگر است که ان را به گزینه ای ایده ال برای رفع موهای نسبتا نازک تبدیل میکند .

نرخ نفوذ بالاتر باعث میشود تا  لیزر الکساندرایت کمی نسبت به رابی دردناک باشد .

این امکان نیز وجود دارد که لیزر الکساندرایت عوارضی همانند  تغییرات رنگدانه ای  را برای پوست های تیره به همراه داشته باشد

در بهترین حالت توصیه میشود که از این لیزر برای رفع موهای زائد پوست های درجه 1 تا 3 از مقیاس فیتزپاتریک استفاده شود .البته امکان به کار گیری ان برای پوست های درجه ی 4  هم وجود دارذ ولی نحوه ی تاثیر ان مشخص نیست .

بنابراین بهترین کاندید لیزر الکساندرایت افرادی با موهای تیره و پوست روشن  هستند و این لیزر میتواند موهای نواحی بزرگی از بدن را رفع کند .

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

چرا مرکز لیزر موهایم را از اینجا  انتخاب کنم؟

2 عامل اصلی تعیین کننده موفقیت لیزر درمانی است : مهارت متخصص و دستگاه مورد استفاده.

در مطب های تخصصی معرفی شده از طرف این سایت از متخصصین به رسمیت شناخته شده و آموزش دیده در استفاده از تکنولوژی لیزر استفاده می شود. سطح مهارت این افراد بسیار بالا و دارای مدارج علمی شایان توجه ایی هستند که باعث اعتماد مراجعین به آنها می شود.

در شعبه های مختلف این مرکز از دستگاه های به روز و متفاوت استفاده می شود که شانس انتخاب “گزینه مناسب” را به مراجعین می دهد تا بهترین نتیجه را داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

لیزر موهای زائد

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments