کدام لیزر بهتر است ؟ الکساندرایت یا IPL !

کدام لیزر بهتر است؟ الکساندرایت یا IPL !

کدام لیزر بهتر است ؟ الکساندرایت یا IPL !
کدام لیزر بهتر است ؟ الکساندرایت یا IPL !

لیزر در واقع نوری تک رنگ و تک طول موج است . در لیزر موهای زائد عمدتا نور در رنگدانه ملانینی موها جذب می شود که موجب گرما شده و نهایتا سلول های سازنده مو را تخریب می کند .

هر قدر مو ضخیم تر باشد ، نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحت تر ازبین می رود .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

لیزر IPL

دستگاه های IPL و ایلایت Elight با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند . IPL در اصل لیزر نیست اما کارایی  و عملکرد مشابهی مانند لیزر دارد.

IPL فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی ایجاد  می کنند . این دستگاه  قادر است اثرات گوناگونی بر روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می تواند با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را بدست آورد.

دستگاه IPL روش ارزانی جهت برداشتن موهای زائد ، جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت وهم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه ) می باشد.

دستگاه IPL با پالس نوری شدید جهت رفع موهای زائد صورت، پاها و کمر استفاده می شود. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما شده و بدون سوختگی و یا آسیب به پوست آنها را تخریب میکنند .

دستگاه  IPL کند و نسبتا دردناک است و از عوارض جانبی بیشتری نسبت به لیزرهای واقعی (دایود و الکساندرایت) برخوردار است اما امکان بروز قرمزی و تورم در ناحیه تحت درمان وجود دارد که البته بسرعت برطرف می شوند.
کاندید های مناسب برای IPL افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد.

 

لیزر الکساندرایت

بهترین و مناسب ترین دستگاه برای رفع موهای زائد بدن لیزر الکساندریت یا دایود است . لیزر الکساندرایت برای افراد با پوستی روشن و موهایی تیره مناسب است لیزر دایود برای افراد با رنگ پوست سبزه و گندمی مناسب تر است،  این دستگاهها می توانند به طور موثری ملانین در هر فولیکول مو را بدون آسیب به پوست مورد هدف قرار دهد.  به این فرآیند فتوترمولیز انتخابی می گویند .

این دستگاه دارای کاربرد متعدد دیگری نیز هست که عبارتند از ؛ رفع ضایعات اپیدرمال رنگدانه ، درمان پوست آفتاب آسیب دیده ،رفع لکه های پوست ، درمان کک و مک ،درمان ناهنجاری های عروقی و…

مزایای لیزر الکساندرایت عبارتند از:

  • قابلیت تنظیم عرض پالس و میزان انرژی برای از بین بردن هر نوع مو
  • کم درد ترین و کم خطر ترین و سریعترین دستگاه روز دنیا
  • تاثیرگذاری بعد از اولین جلسه درمانی
  • قابلیت تنظیم و تعویض هند پیس های مختلف
  • مناسب برای انواع پوست، پوستهای برنزه و تیره
  • دارای سیستم قوی خنک کننده هوا

 

هر چه موها تیره ‌‌تر ، ضخیم‌تر و پوست روشن‌تر باشد ، تاثیر لیزر بیشتر است. اکثر لیزرها بر موهای بور و روشن تاثیر کمتری دارند و حدوداً می‌توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد این موها را کاهش دهند. افراد با موی بلوند و روشن کاندید خوبی برای لیزر جهت کاهش موهای زائد نمی‌باشند و نیاز به جلسات درمانی بیشتری دارند.

نگارنده : مرضیه کبیری فر

لینک منبع 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments