کدام روش برای رفع موهای زائد شما بهتر است ؟

وکس کردن

معمولا خانمها روش های متعددی را برای رفع موهای زائد به کار میبرند و گاهی اوقات هم رفع موهای زائد تا اندازه ای برای انها عذاب اور و وقت گیر میشود که به دنبال روشی دائمی میگردند .در این پست میخواهیم روش های متعدد رفع موهای زائد و  ویژگی های انها را معرفی کنیم .

موچین 

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این روش شما موهای زائد را دانه دانه با موچین بیرون میکشید و برای مناطق کوچکی از صورت مناسب میباشد .اثار ان بین 3 تا 8 هفته ادامه می یابند .بهتر است که پیش و پس از مصرف با الکل موچین خود را تمیز کنید تا خطر بروز عفونت های پوستی کاهش یابد . در این روش به طور کلی ممکن است موهای زیر پوستی بیشتری  رشد نمایند .

اصلاح صورت 

با استفاده از ژیلت و یا وسایل اصلاح برقی میتوانید موهای خود را به طور سطحی بزنید .خیلی ها عقیده دارند که با این روش موها به صورت ضخیم تری رشد میکنند در صورتی که چنین نسیت و به علت انکه موهای به طور سطحی بریده میشوند ,خشن تر به نظر میرسند .در هنگام استفاده از این وسایل دقت کنید تا بدن خود را نبرید و در مواقع موردنیاز تیغ ان را عوض کنید .میتوان از این روش برای رفع موهای زائد هر منطقه ای استفاده کرد .1 تا 3 روز پس از رفع موها , انها مجددا رشد میکنند .در این روش ممکن است موهای زیرپوستی در منطقه بیکینی بوجود ایند .

وکس 

در این روش ابتدا وکس گرم بروی پوست مالیده میشود و سپس با استفاده از پارچه موها از ریشه کنده میشوند .میتوان از این روش برای تمام مناطق بدن استفاده نمود .یک تا سه هفته پس از وکس هم موها مجددا رشد میکنند .این روش دردناک است و احتمال بروز حساسیت های پوستی را افزایش میدهد ولی باعث کاهش موهای زائد میشود و در نهایت بهتر است زمانی برای وکس به سالن های زیبایی مراجعه نمایید که موهای ان ناحیه از بدنتان به اندازه کافی بلند باشند .

لیزر 

لیزر بهترین روش رفع دائمی موهای زائد است و برای افرادی مناسب است که پوست های روشن و موهای تیره دارند ولی برای افرادی که موهای بور دارند گزینه مناسبی نیست .معمولا 6 تا 12 جلسه درمانی برای رفع موهای زائد نیاز است و هر 6 تا 12 ماه یکبار باید این روند درمانی تکرار شود .در این روش احتمال بروز زخم و حساسیت وجود دارد و باید حتما پیش از مراجعه برای درمان از تخصص فرد اطمینان حاصل کنید .

الکترولیز 

در این روش متخصص یک سوزن را در هر یک از موهای زائد شما قرار میدهد و با استفاده از جریان های الکتریکی ریشه ان را از بین میبرد .این روش خیلی وقت گیر است و برای مناطق کوچک بدن همانند پشت لب و یا چانه مناسب است .افرادی که موهای بوری دارند کاندیدای خوبی برای الکترولیز میباشند .هر 1 تا 2 هفته باید درمان صورت گیرد تا زمانی که موها به کلی از بین روند .عوارض جانبی الکترولیز شامل خارش ,التهاب و موارد مشابه میباشد .

کرمهای موبر

این کرمها برای رفع موهای زائد پا ,زیربغل و دست ها مناسب میباشند و کرمهای مناسب صورت فرمولاسیون ویژه خود را دارند .موها نیز بین چند روز تا چند هفته پس از استفاده از کرم مجددا رشد میکنند .اگر این کرمها به مدتی طولانی بروی پوست باقی بمانند ممکن است خود پوست را هم حل کند و یا حساسیت های شدیدی را بر جای گذارند .بهتر است که پیش از مصرف  دستورالعمل ان را به دقت مطالعه کنید .

هورمون ها 

گاهی دوران یائستگی و یا سندروم تخمدان پلی کیستیک باعث تغییرات هورمونی و افزایش رشد موهای زائد میشوند که در این موارد پزشک قرص های ضد بارداری را تجویز میکند تا سطح هورمونهای موثر در روش مو را کاهش دهد .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه 92 درصدی لیزر موهای زائد

با دستگاه الکساندرایت/ان-دی-یاگ با تکنولوژی آمریکایی و دارای گواهینامه FDA آمریکا

لیزر موهای زائد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن لیست قیمت ها اینجا کلیک کنید.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments