کدام دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست شما مناسب است؟

دستگاه لیزر موهای زائد

کدام دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست شما مناسب است؟

دستگاه لیزر موهای زائد کندلا، یاگ، لایت شیر، سوپرانو – این دستگاه ها تنها تعدادی از لیزر های موهای زائد هستند که در وب سایت های مختلف به چشم می خورند. شرکت های سازنده ی لیزر معمولا از تکنولوژی موجود در دستگاه ها سخن می گویند و توجهی به تفاوت میان این لیزرها ندارند. بنابراین برای فردی که متقاضی لیزر موهای زائد است، سوالات بسیاری برای انتخاب دستگاه مناسب نوع پوست و مو برای لیزر موهای زائد، پیش می آید. در این میان در این مقاله قصد داریم تا مزایا و معایب دستگاه های لیزر موهای زائد مختلف برای پوست را بیان کنیم و این موضوع را از دیدگاه پزشکان بسیاری مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه لیزر موهای زائد ان دی : یاگ (Nd: YAG)

مناسب برای پوست های تیره

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چگونگی عملکرد این دستگاه – دستگاه لیزر ان دی : یاگ، دستگاهی مناسب برای رفع موهای زائد پوست های تیره است. این دستگاه به راحتی ملانین موجود در پیاز مو را تشخیص داده و اشعه های این دستگاه توسط ملانین موجود در مو جذب می شوند. ملانین در واقع رنگدانه های تیره ی موجود در پوست و مو است، برخی از دستگاه های لیزر تفاوت میان ملانین های موجود در پوست و مو را به خوبی تشخیص نمی دهند و ممکن است ملانین موجود در پوست را هدف بگیرند و سبب سوختگی پوست شوند.  لیزر ان دی : یاگ به دلیل داشتن طول موج بلند به راحتی به درون پوست نفوذ می کند، از لایه ی اپیدرم و ملانین موجود در آن می گذرد ، به لایه ای که فولیکول های مو در آن قرار گرفته اند می رسد و جذب ملانین های موجود در ریشه ی موها می شود. این لیزر نیز مانند سایر دستگاه های لیزر بر موهای روشن و نازک تاثیر به سزایی ندارد.

مزایای لیزر ان دی : یاگ لیزر ان دی یاگ با طول موج های بلند برای پوست ها ی تیره بسیار مناسب و ایمن است. به این دلیل که لیزر ان دی یاگ به فولیکول های مو در پاپیلا ( آخرین لایه ی موجود در پوست ) می رسد.

معایب لیزر ان دی : یاگاین لیزر ملانین زیادی را جذب نمی کند و یا توسط ملانین های موجود در مو به خوبی جذب نمی شود. مو برای رسیدن به نتایج بهتر، به جلسات درمانی بیشتری نیاز است. لیزر موهای زائد بدن با لیزر ان دی یاگ کمی دردناک تر است و تاثیر کمتری بر موهای نازک و ضعیف دارد.

برند های رایج برای لیزر ان دی یاگ – کاترا کول گاید (Cutera CoolGlide)، ساینورالیت (Cynosure Elite)، کندلا جنتل یاگ (Candela GentleYAG)

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت (Alexandrite)

مناسب برای پوست های گندم گون

عملکرد لیزر الکساندریت – این لیزر نیز دارای امواج و اشعه هایی با طول موج بلند است ( اما نه به بلندی لیزر ان دی یاگ )، این لیزر برای انواع مختلف پوست مانند پوست های گندم گون بسیار مناسب است.

مزایای لیزر الکساندریت – شاید بتوان یکی از مهمترین مزایای لیزر الکساندریت را لیزر موهای زائد سطح وسیعی از پوست با سرعت بالا دانست.

معایت لیزر الکساندریت –  این لیزر به دلیل طول موج بلندی که دارد، به راحتی جذب ملانین های موجود در ریشه ی موها می شود. البته ریسک و خطر جذب توسط ملانین های پوستی نیز وجود دارد. که باعث ایجاد سوختگی در سطح پوست می شود.

مارک ها و برند های موجود در بازار از این دستگاه – کندلا جنتل لیز(Candela GentleLase)، ساینوسور  آپوجی (Cynosure Apogee)، اپی تاچ پلاس (Epi Touch Plus)

لیزر دایود (Diode)

مناسب برای پوست های سفید تا معمولی

عملکرد لیزر دایود – دایود یکی از دستگاه ها و متد های روز دنیا برای لیزر موهای زائد است، که برای  پوست های روشن تا معمولی بسیار مناسب است.

مزایای لیزر دایود – این لیزر ترکیبی از طول موج های بلند و کوتاه است. به این صورت که به راحتی جذب ملانین ها می شود و به عمق پوست در فولیکول های مو نیز نفوذ می کند. طول موج های بلند لیزر دایود، صدمات پوستی را به حداقل می رساند.

معایب لیزر دایود –  یکی از معایب این روش جدید بودن آن است. چراکه هنوز اطلاعات دقیقی از عوارض جانبی این روش در دست نیست.

برند ها و مارک های روز لیزر دایود – لایت شیر(LightSheer)، اس ال پی 1000 (SLP 1000)، لیزر لیت (LaserLite)، سوپرانو ال ایکس (Superano XL)

لیزر روبی (Ruby)

مناسب برای پوست های روشن

 چگونگی عملکرد لیزر روبی – این لیزر یکی از قدیمی ترین ها در لیزر موهای زائد است و طول موج کوتاهی دارد. که جذب این امواج توسط ملانین ها بسیار آسان است و نکته ی مهم اینکه فقط برای پوست های خیلی روشن با موهایی روشن مناسب است.

مزایای لیزر روبی – بسیار موثر بر پوست های بسیار روشن

معایب لیزر روبی – به دلیل قابلیت جذب شدید امواج این دستگاه توسط ملانین ها، لیزر روبی تنها برای پوست های بسیار روشن استفاده می شود.

برترین برند های لیزر روبی – روبی استار (RubyStar)، پالومار ای 2000(Palomar E2000)

لینک منبع 

سوال:

کلینیک های نزدیک به محل زندگی من، تعداد بسیاری لیزر و دستگاه های لیزر موهای زائد دارند.( مارک هایی مانند، لایت شیر، آی پی ال، یگ، دایوت، کولگلاید.) به نظر شما بهترین دستگاه برای لیزر موهای زائد کدام است؟

پاسخ متخصصین:

دکتر هارولد جی کاپلان در این رابطه می گوید: ” پاسخ به این سوال به نوع پوست شما بستگی دارد. پزشکان نظرات متفاوتی دارند، از نظر من لیزر موهای زائد ان دی یگ برای پوست های تیره و لایت شیر دایود برای پوست های روشن تر مناسب است. یکی دیگر از لیزر هایی که شما به آن اشاره نکردید، لیزر الکساندریت است. این لیزر برای افراد با رنگ پوست های روشن تر مناسب تر است. به یاد داشته باشید که موضوع بحث ما نوع لیزر است.

بهترین نوع لیزر برای پوست های تیره لیزر ان دی یاگ با طول موج بلند است و لیزر های دایود و الکساندریت برای پوست های روشن تر کاربرد بیشتری دارد.

لایت شیر یکی از لیزر های عالی دایود است. آپوچی لیزری عالی برای لیزر الکساندریت است و سیتن پروفایل (Sciton Profile) لیزری عالی برای لیزر ان دی یگ است.”

دکتر مایکل لا در این مورد می گوید : “لیزر موهای زائد، اخیرا دچار تحولات فراوانی شده است.  لیزر هایی کهدر گذشته استفاده می شد تنها برای افرادی بود که پوستی روشن و موهایی تیره داشتند، اما امروزه با پیشرفت علم لیزر های فراوانی برای این مورد در دسترس همگان قرار داده شده است که می توان افرادی که دارای پوست هایی برنزه نیز هستند را تحت درمان قرار داد. لیزر ها برای تمام نواحی بدن کار برد دارند.

زمانیکه حرف از لیزر موهای زائد می شود سوالاتی اینگونه در ذهن پدید می آید،

  • آیا این لیزر توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA تایید شده است و برای پوست من مناسب است؟ بر طبق نوع پوست و رنگ آن لیزر برای افراد انتخاب می شود. لیزر روبی با 694 نانومتر با رنگی قرمز به راحتی توسط ملانین های موجود در مو جذب می شوند. بنابراین برا یافراد با رنگ پوست بسیار روشن و موهای روشن مناسب است. لیزر الکساندریت با طول موج 18 میلی متر و سرعت باز تاب سریع اشعه، یکی از سریع ترین لیزر ها ست که برای سطوحی از بدن که بسیار وسعت دارند کاربرد دارد. مثلا موهای پشت به طور کامل در حدود کمتر از 30 دقیقه با این لیزر حذف می شوند. این لیزر برای افراد با پوست گندم گون بسیار مناسب است. لیزر دایود با طول موج های ترکیبی از 800 تا 808 نانو متر است. لیزر اندی یگ، لیزر ی است که برای تمام انواع پوست مناسب است، حتی پوست هایی که برنزه شده اند. تا ثیر این نوع لیزر برای پوست ها و موهای روشن نسبت به سایر لیزر ها کم است. در پایان می توان به سیستم آی پی ال ( IPL) اشاره نمود. این دستگاه لیزر نیست بلکه به نوعی باعث لایه برداری و حتی گاهی تغییراتی در بافت و رنگ پوست می شود، این روش به هیچ عنوان برای پوست های تیره استفاده نمی گردد.
  • اندازه ی نور لیزر چیست؟ وسعت نوری که از لیزر بر پوست تابانده می شود هر چه بیشتر و بزرگتر باشد، سرعت درمان با لیزر را بالاتر می برد. انرژی کمتری به اطراف پراکنده شده و تمرکز بر ناحیه نیز بیشتر می شود.
  • چه سیستمی برای کاهش درد لیزر در حین عمل استفاده می شود؟ استفاده از سیستم خنک کننده ( کرایوژن و کولر های زیمر) و یا ژل های خنک کننده در حین لیزر برای راحتی متقاضی لیزر بسیار مهم است.
  • آیا پزشک شما فردی متخصص و مجرب در انجام لیزر موهای زائد است؟ ایجاد ناراحتی و عوارض جانبی با روی کار آمدن لیزر های جدید به حداقل رسیده است. اما اطمینان حاصل کنید که پزشکی مجرب ویا تکنیسینی با نظارت پزشک به لیزر موهای زائد می پردازد.
  • آیا تعداد جلسات درمانی برای افراد یکسان هستند؟ به دلیل تنوع در نوع پوست و مو، رنگ پوست و مو، و چرخه ی رشد موهای بدن، جلسات درمانی برای هر شخص با توجه به ویژگی های ظاهری او تعیین می گردد.
  • آیا قبل از لیزر موهای زائد می توان جلسه ی مشاوره و آزمون لیزر بر بدن داشت؟ قبل از انجام هر گونه درمانی باید با پزشک مربوطه مشاوره نمود و یک یا دو پالس از لیزر مورد نظر را بر پوست امتحان نمود. “

دکتر آرش اخوان در این رابطه می گوید: ” یک نوع لیزر برای تمام پوست ها وجود ندارد. انواع مختلفی از دستگاه برای پوست ها ی مختلف وجود دارد، (مانند؛ لیزر های الکساندریت، ان دی یگ، دایود، روبی و در آخر دستگاه های آی پی ال).

هر شخص با توجه به ویژگی های ظاهری که دارد مانند رنگ پوست و مو، نوع پوست و مو و غیره برای لیزر با دستگاه و روشی خاص مناسب است. لیزر دایود برای پوست های روشن تر و لیزر ان دی یگ برای پوست های تیره تر کاربرد دارد. با تجربه ای که دارم هنوز لیزری موثر برای مو ها ی نازک و بلوند پیدا نکرده ام و هیچ لیزری بر این نوع مو ها موثر واقع نشده است.”

دکتر چارلز ای کراچ فیلد در این رابطه می گوید: ” یکی از بهترین لیزر ها که برای تمام انواع پوستی مناسب است، لیزر لایت شیر دایود است و اما پوست های تیره همچنان با لیزر ان دی یگ درمان می شوند.”

دکتر آریه بنچتریت می گوید: ” حدود 6 ماه قبل دستگاه لایت شیر دوئت را جایگزین دستگاه لایت شیر دایود کردیم. این لیزر نه تنها 5برابر سریعتر از لیزر دایود عمل می کند بلکه شرایط راحت تر و آسان  تری برای افراد به ارمغان می آورد. هیچ کدام از بیمارانم با این لیزر احساس درد و ناراحتی نکرده اند.  نتایج پایانی عالی بوده است و افراد بسیاری که تمایل به لیزر بخش های وسیعی از پوست خود را داشته اند با این روش بسیار سریع و آسان به خواسته ی خود رسیده اند. این لیزر مانند سایر لیزر ها بر پوست های روشن و مو های بلوند تاثیربه سزایی ندارد.

با این حال باز هم نمی توان تنها از یک لیزر برای تمام افراد با ویژگی های متفاوت استفاده نمود. ”

دکتر جنیفر ریچل عقیده دارد: ” دستگاه های بسیاری برای انواع پوست ها وجود دارد. به نظر من، بهترین لیزر و جدید ترین لیزر، لیزر دایود دوئت لایت شیر است. این لیزر بسیار سریع، موثر، با کمترین درد و ناراحتی نسبت به سایر لیزر ها همراه است. این لیزر پوست را به داخل می کشد و درد را به حداقل می رساند. یکی از بهترین لیزر ها که برای تمام انواع پوستی مناسب است، لیزر لایت شیر دوئت است و اما پوست های تیره همچنان با لیزر ان دی یگ درمان می شوند.

تمام لیزر های موهای زائد عمل می کنند، که البته به تنظیمات و مهارت فردی که بدن شما را لیزر می کند بستگی دارد.

برنامه ی من برای بیمارانم 6 جلسه ی درمانی است و بین هر جلسه 6 هفته فاصله گذاشته می شود. شاید کمی طولانی باشد، اما ارزشش را دارد.”

لینک منبع

محقق: میترا کرمانیان

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments