کدام بهتر است؟ دستگاه های اپیلدی ( اپیلاسیون در خانه ) یا وکس کردن و موم انداختن؟

کدام بهتر است؟ دستگاه های اپیلدی ( اپیلاسیون در خانه ) یا وکس کردن و موم انداختن؟

دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن
دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن

امروز در این مقاله قصد دارم دو تا از موضوعات خیلی مهم رو که ذهن افراد زیادی رو به خودش مشغول کرده رو براتون باز کنم… یک سوال مهم اینه که ، اصلا چه روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن مناسبه؟ اپیلاسیون یا وکس کردن؟ بیاین اول این دو تا رو با هم مقایسه کنیم، بعدش بریم سراغ بقیه دسته ها….

از اونجایی که من وقتی دبیرستانی بودم و کلی موهای زیر بغلم رو به خاطر اینکه لباسای باز بپوشم با تیغ زدم، الان با ید بگم که موهاش هم تیره شده و هم ضخیم و واقعا از پوشیدن لباس های آستین کوتاه توی عموم خجالت می کشم آخه حتی زیر بغل هام کلی تیره شدن و ظاهر پوستم که اصلا تعریفی نداره. خیلی اوضاع بدیه!!

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وقتی وارد دورهی دانشگاه شدم از چندتا از دوستام کار با وکس و موم انداختن بدن رو یاد گرفتم. خودم کارای خودمو می کردم و تا حدی نیاز به رفتن به سالن های اپیلاسیون نداشتم… تا یه حدی جواب داد. اما دیگه به جایی رسیدم که خسته شدم و پوستم هم می سوخت و حساس شده بود…وقت کافی گاهی برای این کار هم نداشتم. اما خدا رو شکر نوارهای وکس و موم پیدا کردم که آماده بودن و دیگه نیازی به انجام مراحل درست کردن مواد و … نبود.

خلاصه، بعد از اینکه از وکس کردن هم خسته شدم، رفتم سراغ یه دستگاه اپیلیدی با نلم فیلیپس… خیلی ازش تعریف می کردن و من هم موجاب شده بودم که امتحانش کنم. اون اولش که داری ازش استفاده می کنی، پوست یکم اذیت میشه ولی به مرور زمان یکم ماهر تر شدم و پوستم هم کمی به این دستگاه بیشتر عادت کرد.

یه روز که تو یک سالن آرایش بودم، یکی از افرادی که داشت خودشو برای جشن خاصی آماده می کرد ( حالا هر چی…نمی دونم!!)، تو حرفاش گفت ، دستگاه های اپیلیدی اصلا خوب نیستن… منم که واقعا دیگه نمیدونستم چیکار کنم ، بد جوری رفتم تو فکر…آخه من کلی راهو تجربه کرده بودم.

خوب این سوال که چه روشی واقعا خوبه خودش کلی سواله؟! بعضیا میگن وکس کردن خوبه و بعضیا میگن استفاده از دستگاه های اپیلیدی خوبه… برای پاسخ به این سوال که کدوم روش بهتره بیاین با هم ببینیم که اصلا هر کدوم از این روش ها چطور عمل می کنن.

دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن
دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن

وکس کردن

وکس کردن یکی از مشهور ترین و یا بهتره بگیم محبوب ترین روش های روز دنیا ست. از بین بردن موهای زائد بدن با وکس کردن یک روش و شیوه ی جدید و نوین نیست. یک بدن ابریشمی، صاف و بدون مو فک می کنم استاندارد یک بدن زیبا و بدون نقص باشه. از بین بردن موهای زائد در مصر باستان یکی از روش هایی بوده که بین خانم ها رواج داشته و همه خانم ها در دوران فرعون این شیوه رو دنبال می کردن. اونها برای از بین بردن موهای زائد بدنشون از یک محلول عسل و روغن استفاده می کردن.

یه مدت که گذشت همین روش توی یونان هم دنبال شد. یکی از این موضوعات که شاهد و گواه این مدعاست، وجود پرتره های زیبایی از خانم هاست که پوستی لطیف و صاف دارن. بعد از یه مدت طولانی رومی ها هم این روش رو پیش گرفتن و خانم ها در اون دوره از موچین ها و کرم های موبر هم شروع به استفاده کردن.

وکس کردن و موم کردن یکی از روش های خیلی سریع برای از بین بردن موهای بلند هستش. به این صورت گه در یک زمان می شه تعداد زیادی از موها رو از روی پوست کند و نابودشون کرد. البته می دونم این روزها همه دیگه وکس کردن یا موم انداختن رو بلدن و میدونم چجو پروسه ای داره.

مزایای وکس کردن:

  • این روش خیلی برای از بین بردن موهای زائد عالی عمل می کنه. ( در واقع یک منطقه رو در مدت زمان کوتاهی تمیز میکنه).
  • وکس کردن می تونه موهای زائد رو تا حداکثر 8 هفته نیست و نابود کنه.

معایب وکس کردن:

  • وکس کردن علاوه بر این که روش عالی برای از بین بردن موهاست، اما پوست رو هم تحریک می کنه، باعث تورم، قرمزی روی سطح پوست افراد با پوست حساس هم میشه.
  • پروسه ی وکس کردن می تونه خیلی بهم ریخته و چسبناک باشه و کلا امان آدمو ببره.

نکاتی در مورد وکس کردن:

  • هرگز بعد از حمام آفتاب گرفتن و یا پروسه ی برنزه شدن، وکس نکنید، زیرا بعد از حمام آفتاب شما به اپیدرم یا لایه ی سطحی پوستتون آسیب رسوندین و به اندازه ی کافی سوزوندینش. حالا اگه بخواین وکس کنین، یعنی این سوزش و آسیب رسوندن به پوست رو به مراحل بالاتر و بیشتری رسوندید. تا حدی که ممکنه با کشیدن و یا مالیدن مواد روی پوست، پوست شروع به لایه برداری کنه و کلا لایه ی سطحی پوسستون جدا بشه. و این خلاصه کلا ممکنه تا کبودی های آشکاری روی پوست ایجاد کنه.
  • بعد از اینکه وکس انجام دادید، بلا فاصله توی وان آب داغ نرید، توی استخر های عمومی شنا نکنید. تمام این ها ممکنه به پوستتون آسیب برسونه و حتی باعث عفونت ها یپوستی هم بشه. به این صورت که در ابتدا زمانیکه شما موها رو از ریشه در آوردین هنوز روزنه های پوست باز هستن و اگه شما با بی دقتی کامل درست بعد از وکس به مکان های عمومی برید و پوستتون رو در تمام با پوست های دیگه قرار بدید، ممکنه هر باکتری و یا … به پوستتون به راحتی صدمه و آسیب وارد کنه.
  • اگه شما مشکل آکنه و یا جوش های کیستیک روی صورتتون دارید، یا پوستی حساس و آلرژیک دارید، حتما از وکس کردن خودداری کنید.
دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن
دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن

دستگاه های اپیلیدی خانگی

پس از انجام وکس کردن در خانه، کلا خسته میشه آدم از اون همه مرحله و راه و اینا تا آخرش فقط یه پوست خوشگل داشته باشه….من خیلی تنبلم واسه انجام دادن یه همچین کاری.

کلمه ی “اپیلاسیون” به دستگاهی الکترونیک گفته می شه ، که با استفاده از موچین های خیلی ریزی توی سرش، تمام موها رو از ریشه و ساقه از بین می بره. استفاده از یک دستگاه الکترونیک به نام اپیلیدی خیلی سریعتر  مو های زائد رو از بین می بره. و خیلی پروسه و فرآیند انجامش ایمن تر و تمیز تر از استفاده از وکس و نوارهای وکس داره.

پروسه کنده شدن موها با این دستگاه ها اینجوری اتفاق می افته که موهای زائد دور سری موچین مانند اون ها گیر می افته و با چرخش اونها مو از ریشه جدا میشه. اپیلیدی ها در انواع مختلفی توی بازار به چشم می خوره. مثلا اپیلیدی با سرعتهای مختلف، با سری های متنوع و در پایان باید بگم که حتی بعضی هاشون چند کاره هم هستن ( یعنی چند تا کارو به طور همزمان با هم انجام میدن، مثل ناخون گیری، ریش تراشی، و ساییدن پوست های مرده دست و پا یا همون پینه ها).

مزایای اپیلیدی ها:

  • استفاده از این دستگاه ها خیلی ساده و سریع هستش. هیچ آلودگی و کثیفی هم در بر نداره.
  • خیلی سریع عمل می کنه یعنی شما در عرض 30 دقیقه می تونید دست ها و پاهایی تمیز و شفاف داشته باشید.
  • به مرور زمان، استفاده از اپیلیدی می تونه باعث نازک تر شدن موهای بدن بشه.

معایب اپیلیدی ها:

  • استفاده از یک اپیلیدی می تونه در دفعات اولیه خیلی دردناک باشه.
  • خیلی از افراد با این مسئله که برخی از موها با این دستگاه ها گرفته نمی شن ناراضی ان.

نکاتی در مورد دستگاههای اپیلیدی

  • وقتی که می خواین از دستگاه های اپیلیدی استفاده کنین و اول هم حموم رفتین، مطمئن بشید که پوستتون خوب خشک شده باشه.
  • از اپیلیدی در جهت خلاف رویش موها استفاده کنین. حتی برای داشتن پوستی شفاف و اطمینان از این موضوع می تونید از آن ها در جهت رویش موها هم استفاده کنین.
  • حتما یه روز قبل یا حداقل چندین ساعت قبل از اینکه به یک مهمونی دعوت هستید، از اپیلیدی استفاده کنین. حتما بعد از رفع موهای زائد بدنتون از کرم های اپیلاسیون استفاده کنین.
  • استفاده ی مداوم از لیف باعث می شه که موهای ریز دیگه رشد نکنن.
دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن
دستگاه های اپیلیدی یا وکس کردن

نتیجه

بنابراین در پاسخ به این سوال که وکس کردن بهتر است یا اپیلیدی؟ باید بگم که اصلا جواب قطعی وجود  نداره فقط اینکه اپیلیدی دستگاه مدرن تری برای از بین بردن موهای زائد ناخواسته ی بدن هستش. تنها کاری که میشه در این مورد انجام داد این هستش که از روی قیمت و کیفیت این روش ها تصمیم بگیرید.

اما عجله نکنید!!!

ما یه روش خیلی عالی و دائمی رو هم براتون داریم. اون لیزر موهای زائد بدنتون هستش. شما تنها در چند جلسه می تونید به طور کامل از شر همه ی اون موهای زائد راحت بشید. و دیگه نیازی به هیچ روش درمانی ندارید.

makeupandbeauty.com

asmoothlife.com

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید