IPL یا لیزر درمانی برای حذف موهای زائد

کدامیک IPL یا لیزر درمانی برای حذف موهای زائد؟

Related image

کدامیک  IPL یا لیزر درمانی  برای حذف موهای زائد؟

شاید اینطور تصور کنید که تکنولوژی IPL با همه انواع لیزر برای از بین بردن موهای زائد به هم شبیه هستند.  اما در حقیقت چنین نیست.

در این مقاله ما شما را با خصوصیات تکنولوژی دستگاه IPL آشنا می کنیم و در گرفتن تصمیم مناسب به شما کمک می کنیم .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

استفاده از دستگاه IPL    ارزان تر از سایر لیزر ها است.  با وجود این که هزینه از بین بردن موهای زائد با استفاده ازدستگاه  IPL  در هر جلسه کمتر از سایر لیزرها است،  اما نتیجه آن در مقایسه با لیزرها یکسان می باشد.

به همین دلیل است که برای از بین بردن موهای زائد از فن آوری دستگاه  IPL  استفاده می کنند.   دستگاه IPL انواع طول موج های نور را منتشر می کند.  برخی از این طول موج های نور  به ملانین های موجود  در فولیکول متصل می شود.  به علت چرخه رشد موها ممکن است تعداد مشخصی از جلسات درمانی جواب ندهد.

دقیقاً به همین دلیل است که  درمان با  دستگاه IPL  برای از بین بردن موهای زائد بدن در جلسات متعدد انجام می شود.  جلسات بیشتر برای دریافت نتیجه بهتر انجام می شود .  درمان با لیزرهای لیموکس نیز نتیجه مشابهی دارد.

انتخاب نوع لیزر درمانی و یا استفاده از دستگاه IPL  

Image result for ‫لیزر درمانی برای موهای زائد‬‎

از آنجا که رفع موهای زائد بدن به صورت دائمی یک معضل است،  بنا براین لازمه تصیم گیری و انتخاب نوع لیزر درمانی  و یا استفاده از دستگاه IPL  برای از بین بردن موهای زائد دارای اهمیت بسیار می باشد.

دستگاه IPL  برای رفع موهای زائد چیست؟

Related image

دستگاه IPL طیف گسترده ای از پرتو نور را تولید می کند که به  صورت سطحی به زیر پوست نفوذ می کند.  این طیف گسترده نورمنتشر شده قسمت خاصی از مو ها را هدف قرار نمی دهد.

پروسه عملکرد  دستگاه  IPL  به این صورت است که موها بخش هایی از طول موج نور را جذب می کنند.  جذب شدن پرتو نور باعث گرم شدن و آسیب رسانی و از بین بردن  بعضی از فولیکول های مو ها می شود.  سایر موها این نور را باز می گردانند.  تنها بخشی از انرژی تولید شده توسط  دستگاه  IPL  روی موها تأثیر می گذارد.  این امر باعث می شود که از این روش  حذف موها  نسبت به درمان با لیزر کمتر استفاده شود.

بر خلاف استفاده از دستگاه  IPL،   لیزرهای دیگر تنها یک طول موج دقیق نور را منتشر می کنند.  این طول موج دقیق ، میزان  مورد نیاز برای هدف قرار دادن ملانین در فولیکول ها است.  به این معنی  که شما در هر جلسه یک درمان مؤثرتر انجام می دهید که منجر به درمان های کمتری میشود تا به نتیجه دلخواه تان برسید.  در حالی که اثرات  درمان طولانی مدت باشد، در این صورت هزینه کمتری  نیز پرداخته می شود.

همچنین باید بدانید که هیچیک از  روش های از بین بردن موهای زائد دائمی نیست.   در حالی که برخی  از کلینیک ها ادعا می کنند  که لیزردرمانی ، IPL  یا  SPL  برای از بین بردن موهای زائد می تواند نتایج دائمی داشته باشد، اما این ادعا صحیح نیست.

دستگاه های متعددی وجود دارند که با استفاده از نور برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شوند.

مزایای لیزر درمانی در مقایسه با دستگاه IPL

Related image

مزایای لیزر درمانی در مقایسه با دستگاه IPL عبارت هستند از :

  • لیزر ها از طول موج دقیق مورد نیاز برای درمان مو در هر پالس استفاده می کنند.
  • دستگاه IPL با استفاده از صدها طول موج در هر پالس کار می کند که تنها به گرم کردن پوست کمک می کند و تأثیری زیادی در روند کاهش رشد مو ندارد.
  • پالس های لیزری بسیار کوتاه هستند و مجهز به سیستم خنک سازی هستند تا حرارت را روی سطح پوست کم کنند.
  • درمان با لیزر را می شود در منطقه های بزرگ تر بدن  مانند پاها و کمر نیز انجام داد.
  • حذف موهای زائد با لیزر بر خلاف درمان هایی مانند الکترولیز یا اپیلاسیون دردناک نمی باشد.
  • از لیزر می توان برای درمان موهای زائد کاربران با هر رنگ پوست و رنگ مو استفاده کرد.

تفاوت اصلی بین لیزر و IPL

Image result for ‫لیزر درمانی برای موهای زائد‬‎

تفاوت اصلی بین لیزر و دستگاه  IPL نوع نور آنها است.  در دستگاه IPL  منبع نور پالس با باند پهن است، در حالی که لیزر یک منبع نور تک رنگ می باشد.  در هر دو روش نور  ملانین را در فولیکول مو هدف قرار می دهد و انتظار می رود نتایج هر دو نوع درمان دائمی باشد.

درمان با  لیزر حرفه ای گزینه های انتخابی بیشتری دارد و بنابراین انرژی بسیار زیاد نور به جای پوست اطراف دقیقاً برروی فولیکول مو تمرکز می کند.   به همین علت لیزر حرفه ای منجر به کسب نتایج سریع و نیز مناسب با پوست های تیره رنگ تر می شود.

انرژی نور، فرکانس و رنگ مو همه عوامل تعیین کننده در کارآیی درمان هستند.

روش عملکرد لیزر و دستگاه  IPL

Image result for ‫روش عملکرد دستگاه IPLبرای موهای زائد‬‎

هر دو روش استفاده از دستگاه  IPL   و لیزردرمانی برای از بین بردن موهای زائد بدن  از طریق ملانین به  ریشه مو آسیب می زنند.  این تحریک یک اثر مخرب بر روی ریشه دارد و پس از چند جلسه درمان، با آسیب زدن به ریشه مانع  تولید موهای جدید می شود.

موهای تیره و پوست گندمی ترکیب کاملی برای دریافت بهترین نتایج  هستند.

از بین بردن موهای زائد در خانه

Image result for ‫روش عملکرد دستگاه IPLبرای موهای زائد‬‎

آیا شما از بین بردن موهای زائد در خانه را انتخاب می کنید یا مایل هستید این کار را  در یک سالن  انجام دهید؟  انجام این کار در خانه به شما در صرفه جویی در زمان کمک خواهد کرد. اما  شما مجبور می شوید که کار بیشتری را انجام دهید چون حرفه ای نیستید.

درمان برای از بین بردن موهای زائد در سالن توسط تکنسین های با تجربه انجام می شود و در نتیجه دستیابی به نتیجه سریع تر انجام می شود.

در هر دو مورد شما با کاهش چشمگیر موهای بدن و نتایج مشابهی روبرو خواهید شد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

[button color=”green” size=”small” link=”http://www.laserhairremovalbysia.com.au/compare/hair-removal-ipl” ]لینک منبع[/button]

[button color=”green” size=”small” link=”http://www.love-my-skin.co.uk/blog/laser-hair-removal-vs-ipl-hair-removal” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.sknclinics.co.uk/laser-hair-removal-vs-ipl” target=”blank” ]لینک منبع[/button]

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments