کدامیک باعث بروز آکنه های پوستی میشود؟رژیم غذایی ناسالم و یا تغییرات هورمونی ؟

آکنه

تقریبا تمام افراد در طی عمرشان حداقل  یکبار آکنه های پوستی را تجربه میکنند .بروز این اکنه ها با  ترشح مواد چرب  از غدد زیرپوستی بوجود می اید که منفذ فولیکولهای مو را میبندد و در صورتی که این منفذ ها بزرگ باشند،اکنه های سر سیاه بوجود می ایندو در صورتی که روزنه ها کوچک باشند،اکنه های سر سفید بوجود می ایند و هر دو نوع ان هم میتوانند متورم و عمیق شوند.

نوع شدید تر اکنه های پوستی در زیر سطج پوست متورم شده و گاهی هم عفونی میشوند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

اگرچه آکنه های پوستی بیشتر در سنین بلوغ بین 10 تا 13 سال  ظاهر میشوند ولی در 20 درصد موارد انها بزرگسالان را دچار میکنند و در صورتی که فرد پوست چربی داشته باشد، وضعیت وخیم تر میشود.

آکنه های پوستی دوران نوجوانی معمولا تا 5 یا 10 سال یاقی می مانند و در دهه دوم زندگی فرد از بین میروند.بیشتر نوجوانان پسر به آکنه های پوستی شدید دچار میشوند ولی خانمها پس از 30 سالی نوع ضعیف تر آکنه های پوستی را تجربه میکنند.

آکنه میتواند در تمام بخش های بدن بروز نماید ولی بیشتر بروز گردن،کمر،پشت و شانه ها و بازو دیده میشود.

برخلاف باور عمومی،اکنه به دلیل رژیم غذایی ناسالم ،بهداشت کم و یا عدم کنترل نیاز های جنسی بوجود نمی ایدو مهم ترین دلیل بروز انها ارث و تغییرات هورمونی است.در صورتی که دائما پوست خود را بشویید و یا از مصرف شکلات بپرهیزید،از قرار گیری در معرض اکنه های پوستی در امان نخواهید بود.

آکنه های پوستی چگونه بوجود می ایند؟

دلیل اصلی بروز آکنه های پوستی مشخص نیست ولی به نظر میرسد که استرس ان را وخیم تر میکندولی خود استرس نقشی در بروز آکنه های پوستی ندارد.

هورمونها:با ورود به دوران نوجوانی،بدن هورمونهای بیشتری به نام اندروژن  تولید میکند و به همین دلیل آکنه های بیشتری بروی پوست ظاهر میشوندو ترشح هورمون تستوستورون در بدن اقایان باعث میشود تا چربی بیشتری(سبوم) تولید شود.

سبوم هم منفذ فولیکولهای پوستی را میبندد به خصوص انهایی که بروی صورت،گردن،کمر و پشت هستند و باکتری هایی در این مناطق رشد میکنند که سبب ایجاد اکنه های سر سفید و یا سیاه میشوند.حتی گاهی این انسداد باعث تخریب دیواره فولیکولها میشودو پس از ان هم سبوم به غشای اطراف نفوذ کرده و یا کورک های پوستی را بوجود می اورد.

نوع خوراکی دارو های ضد بارداری باعث بروز اکنه های پوستی در تعدادی از خانمها و کاهش ان در تعدادی دیگر میشود.انواع تزریقی دارو های ضد بارداری و یا دستگاه آی یو دی هم باعث بروز اکنه های پوستی میشوند.مصرف استروئید ها هم چنین تاثیری بر بدن دارد.

آکنه انواع مختلفی دارد و دسته ای از ان نوزادان و اطفال را دچار میکند که به صورت دانه های قرمز پوستی ظاهر میشود و در طی یک هفته هم ناپدید میشود .

افرادی که در دوران نوجوانی خود به اکنه های پوستی دچار نشدند،در دهه های بعدی زندگی خود اکنه های شدید تر و جدی تری را تجربه میکنند.تعدادی از پزشکان باور دارند که افزایش ترشح هورمون اندروژن در دوران نوجوانی ارتباطی به بروز اکنه ندارد و بیشتر نحوه عکس العمل بدن به این چربی و یا باکتری های درگیر بستگی دارد.

[divider]

نگارنده :فرحناز آل احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه جوانسازی صورت و بدن

جوانسازی با روش میکرونیدلینگ و رادیوفرکوئنسی

با نسل جدید دستگاه اسکارلت و تکنولوژی میکرونیدلینگ آر اف فرکشنال

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 55 درصد اینجا کلیک کنید

[divider]

 

 

جشنواره تخفیف ویژه 92 درصدی لیزر موهای زائد

 

با دستگاه الکساندرایت/ان-دی-یاگ با تکنولوژی آمریکا و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو( FDA ) آمریکا

 

بهترین قیمت لیزر الکساندرایت در تهران

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن لیست قیمت ها اینجا کلیک  کنید.

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments