دانه های مفید برای لاغری

لاغری، کاهش وزن و چربی شکم تنها با مصرف روزانه این 4 دانه سالم و مفید

لاغری، کاهش وزن و چربی شکم تنها با مصرف روزانه این 4 دانه سالم و مفید

چربی شکم، مزاحمی بیش نیست که باعث می شود لباس ها برای تان تنگ شوند. چربی داخل ناحیه شکم که با عنوان چربی احشایی نیز از آن یاد می شود، به طور جدی برای سلامتی ما مضر است. این نوع چربی، عمده ترین عامل خطر برای دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی به شمار می رود.

بسیاری از سازمان های بهداشت و سلامت از BMI (شاخص توده بدنی) جهت دسته بندی اوزان مختلف و پیش بینی خطر ابتلا به بیماری های متابولیکی مانند دیابت استفاده می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

افرادی که بیش از حد چربی در ناحیه شکم دارند، در معرض خطر بالایی قرار دارند، حتی اگر این چربی در ناحیه بیرونی ظاهر شود. اگر چه آب کردن چربی شکم ممکن است دشوار باشد، اما برای کاهش چربی بیش از حد شكم، می توان روش های دیگری را نیز به کار برد.

بذرها و دانه ها، مواد مغذی قدرتمندی هستند که در همه خانه ها یافت می شوند. تنها مقدار کمی از آن ها سرشار از املاح و مواد معدنی، انواع ویتامین ها و مواد مغذی ضروری می باشد. به گفته متخصصین تغذیه، افزدون دانه ها به برنامه غذایی روزانه ما می تواند به طور باور نکردنی ای کاهش وزن را آسان سازد. بنا به توصیه لری زانینی، متخصص تغذیه و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی آمریکا، بهتر است به جای ارائه رژیم های مختلف به مراجعین، از آن ها بخواهیم هر بار یک قاشق چایخوری از دانه های مختلف را به نوشیدنی ها، سالاد ها یا غذای اصلی خود اضافه کنند و این کار را به عنوان یک جزء روتین در برنامه غذایی خود بگنجانند.

زانینی می گوید: “اگر اصرار دارم که این دانه ها را میل کنید، به این خاطر است که رفته رفته تغییرات کوچکی در برنامه غذایی تان حاصل می شود که برای همه شما پر فایده خواهد بود. پس باز هم لازم به ذکر است که دیگر نیازی به گرفتن رژیم های طاقت فرسا ندارید. در عوض، چگونه خوردن و سالم خوردن را یاد بگیرید که نتیجه اش محرومیت 0% است.”

چنانچه در حال حاضر برای کاهش وزن و آب کردن چربی شکم خود مصمم شده اید و در تلاشید فیبر، پروتئین یا مواد معدنی تقویت کننده بیشتری به برنامه غذایی خود بگنجانید، توصیه می کنیم این 4 دانه فوق العاده معجزه آسا را نیز مصرف کنید.

 

1- دانه چیا

چیا سید
دانه چیا

یکی از عمده ترین دلایلی که سبب می شود تلاش ما برای کاهش وزن و لاغری بی فایده بماند، عدم دریافت فیبر کافی در رژیم غذایی است. هر 30 گرم دانه چیا به طور تقریبی محتوی 11 گرم فیبر است که آن را در فهرست بهترین ماده غذایی لاغر کننده قرار داده و به همین خاطر می توان آن را به عنوان نور چشمی متخصصان تغذیه در نظر گرفت. مطالعات نشان می دهد فیبر باعث کاهش وزن می شود و به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید، چنان که به طور طبیعی کمتر غذا خواهید خورد. فیبر همچنین قادر است مقدار کالری که بدن از مواد غذایی جذب می کند را نیز کاهش دهد. هر چه فیبر بیشتری مصرف کنید، خطر ابتلا به بیماری های مزمن کاهش می یابد. فیبر همچنین به کاهش سطح قند خون نیز کمک می کند. دانه‌ های چیا سرشار از اسید های چرب امگا ۳ نیز می باشند.

شما می توانید دانه چیا را به صورت پودینگ میل کنید یا آن را به آب و انواع نوشیدنی های تان بیافزایید. لازم به ذکر است که هر 30 گرم دانه چیا به طور تقریبی معادل 9 گرم چربی مفید، 4 گرم پروتئین و 11 گرم فیبر است.

 

2- تخم کدو تنبل

تخمه کدو
تخم کدو تنبل

به افرادی که نسبت به افزودن مواد غذایی جدید به برنامه غذایی خود قدری محتاط هستند، تخم کدو را پیشنهاد می کنیم. تخم کدو تنبل منبع سرشاری از منیزیم محسوب می شود. منیزیم، یک ماده مغذی است که سبب تقویت و ارتقای سلامت قلب می گردد و متاسفانه اغلب افراد به اندازه کافی آن را دریافت نمی کنند. علاوه بر این تخم کدو تنبل به دلیل دارای بودن ترکیبات محافظت کننده ای به نام فیتوسترول، سال هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای بزرگی پروستات مورد استفاده قرار می گیرد. تخم‌ های کدو تنبل، تاثیر به سزایی در کاهش التهاب مفاصل نیز دارند.

تخم کدو را بو دهید و آن را به عنوان یک میان وعده مفید میل کنید یا از آن در تهیه کیک و نان استفاده کنید. هر 30 گرم تخم کدو به طور تقریبی معادل 13 گرم چربی مفید، 7 گرم پروتئین و 1 گرم فیبر است.

بیشتر مطالعه کنید: چطور از شر چربی شکم خلاص بشم؟

3- شاه دانه

شاهدانه
شاه دانه

شاه دانه به طور ویژه ای برای مصرف گیاه خواران مناسب است. این دانه های کوچک روغنی، سرشار از پروتئین کامل هستند. پروتئین، دارای مواد مغذی بسیار مهمی برای کنترل وزن است. مصرف پروتئین بالا سبب آزاد شدن هورمون سیری PYY می شود که سطح اشتها را کاهش می دهد و به ایجاد احساس سیری کمک می کند. بنا به گفته متخصصین تغذیه، شاه دانه محتوی 9 اسید آمینه ضروری است. بنابراین، جای تعجب نیست که این دانه در فهرست 5 ماده مغذی با پروتئین بالا قرار داشته باشد و متخصصان مصرف فراوان آن را به کرات توصیه کنند.

شاه دانه همچنین یک منبع غنی از امگا 3، آهن و منیزیم نیز به شمار می رود و دارای خاصیت آرامش بخشی نیز می باشد. هر 30 گرم شاه دانه به طور تقریبی معادل 13 گرم چربی مفید، 20 گرم پروتئین و 1 گرم فیبر است.

 

4- تخم کتان

بذر کتان
تخم کتان

اگر چه تخم کتان هم به صورت دانه و هم کوبیده شده در دسترس قرار دارد، اما در شکل کوبیده یا آسیاب شده، بهتر جذب بدن خواهد شد و در نتیجه مزایای بیشتری برای سلامت ما به دنبال خواهد داشت. تخم کتان نیز مانند شاه دانه و تخم کدو، منبع سرشاری از منیزم و فیبر محسوب می گردد. تخم کتان را می توان یک منبع عالی از آلفا لینولنیک اسید (نوعی اسید چرب امگا 3 است که می تواند باعث کاهش التهاب مزمن شود) و ویتامین B1 نیز بر شمرد.

یافته های جدید نشان می دهد که تخم کتان در کنار مزایایی که برای لاغری و کاهش چربی شکم دارد، می ‌تواند در کاهش خطر ابتلا به دیابت، سرطان پروستات، سرطان سینه و بیماری ‌های قلبی نیز موثر باشد.

توجه: در خصوص لاغر شدن و کاهش چربی شکم با کمک تخم کتان باید این را بدانید که این بذر گیاهی نقش مستقیمی در کم کردن وزن ایفا نمی ‌کند. مصرف تخم کتان به دلیل وجود مواد فیبری تنها سبب می ‌شود که مصرف‌ کننده کمتر احساس گرسنگی داشته باشد و کمتر غذا بخورد. حالتی که بسیاری مواد غذایی دیگر، از جمله سبزی جات نیز می ‌توانند میسر کنند. خود تخم کتان انرژی زا محسوب می ‌شود و می ‌تواند وزن را بالا ببرد. بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید.

جهت حفظ و ماندگاری طولانی مدت، توصیه می شود تخم کتان را در یخچال نگه داری کنید. هر 30 گرم شاه دانه به طور تقریبی معادل 12 گرم چربی مفید، 5 گرم پروتئین و 8 گرم فیبر است.

بیشتر مطالعه کنید: 9 روش اثبات شده برای آب کردن چربی شکم که تاکنون نشنیده اید!

یک توصیه ساده

به طور کلی کاهش وزن، آب کردن چربی شکم و لاغر ماندن، با تغذیه سالم و داشتن یک زندگی سالم رابطه تنگاتنگی دارد. بنابراین می توان گفت، تغییر سبک زندگی خود برای طولانی مدت، کلید از دست دادن چربی شکم و متعادل نگه داشتن وزن است. هنگامی که عادت های سالم داشته باشید و غذاهای واقعی (مفید و سرشار از مواد معدنی) بخورید، از دست دادن چربی به عنوان یک پیامد کاملا طبیعی اتفاق خواهد افتاد؛ بدون این که کوچک ترین آسیب یا ضرری متحمل شوید.

 

امیدواریم با مطالعه این مطلب و مصرف این 4 دانه فوق العاده به راحتی بتوانید در آب کردن چربی شکم تان موفق شوید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع برای مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”https://www.prevention.com/food/4-super-healthy-seeds/slide/4″ ]لینک مرجع[/button]

 

2 3 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments