کاهش وزن بهتر است بتدریج باشد

چرا کاهش وزن بهتر است تدریجی باشد؟

چرا پزشکان کاهش وزن را به صورت آهسته و تدریجی توصیه می کنند؟ مگر کاهش وزن سریع چه مشکلی دارد؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نگرانی در خصوص از دست دادن سریع وزن این است که این کار معمولا به تلاش فوق العاده ای به لحاظ رژیم غذایی و ورزش نیاز دارد. تلاش هایی که می توانند برای سلامتی زیانبار باشند و احتمالا نخواهید توانست به عنوان تغییری دائمی در شیوه زندگی خود آن ها را حفظ کنید.

کاهش وزن یک 0.5 تا 1 کیلوگرم در یک هفته توصیه ای معمولی است. با این که این مقدار ممکن است برای کاهش وزن کُند به نظر رسد، ولی این میزان بیشتر به شما کمک می کند که کاهش وزن خود را در بلند مدت حفظ کنید. به یاد داشته باشید که 1 پوند (0.45 کیلوگرم) چربی دارای 3500 کالری است. بنابراین، برای از دست دادن1 پوند در یک هفته، شما باید هر روز 500 کالری بیشتر از آن چه از غذاها به دست می آورید بسوزانید (500 کالری × 7 روز = 3500 کالری).

همچنین، اگر وزن زیادی را سریع از دست دهید، ممکن است به اندازه ی کاهش وزن متعادل چربی از دست ندهید. درعوض، ممکن است آب بدن یا بافت های سست خود را از دست دهید چرا که سوزاندن آن همه کالری در مدتی کوتاه دشوار است.

ولی در برخی شرایط، کاهش سریع وزن چنان چه به شکل صحیح انجام شود می تواند بی خطر باشد. برای مثال، اگر چاقی مفرط باعث عوارض حادی در شما شده باشد، پزشکان ممکن است جهت کاهش وزن سریع رژیم غذایی کم کالری را برای شما تجویز کنند. اما یک رژیم غذایی که این گونه حالت افراطی به خود می گیرد نیازمند مراقبت پزشکی است و انجام آن ممکن است دشوار باشد.

علاوه بر این، برخی رژیم های غذایی در بردارنده یک مرحله ابتدایی هستند تا به شما کمک کنند کاهش وزن خود را سریع شروع کنید. برای مثال، رژیم هایی وجود دارد که دارای یک مرحله شروع سریع است که در آن شما 3 تا 5 کیلوگرم را در دوهفته اول از دست می دهید. این امکان وجود دارد که با روشی مانند این وزنتان را سریع کاهش دهید زیرا استراتژی های بی خطر بسیاری را به صورت هم زمان با هم در می آمیزد؛ بدون هیچ حیله و رژیم افراطی. بعد از دو هفته ابتدایی، شما وارد کاهش وزن توصیه شده 0.5 یا 1 کیلویی در هفته می شوید که نه تنها بی خطر است بلکه واقع نگرانه بوده و می توان در بلند مدت آن را حفظ کرد.

در نتیجه باید به روش و تدبیر مشاور خود اعتماد کرده و اجازه دهید بنا به شرایط رژیم مورد نظر را به شما پیشنهاد دهند.

مریم عمادی

مشاور تغذیه و رژیم درمانی

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments