بهترین روش رفع چین و چروک های پوست

با چین و چروک های پوست تان خداحافظی کنید!

امروز در این مطلب سعی کرده ایم شما را با روش های شگفت انگیزی آشنا کنیم که به طور موثر و چشمگیری، میزان چین و چروک های صورت تان را کاهش می دهند و یا مانع از ایجاد آن ها می گردند. پس این مطلب را از دست ندهید و تا انتها مطالعه کنید.

 

اقدامات اولیه برای مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

چنانچه واقعا قصد دارید پوست تان را جوان و شاداب سازید، کار خود را با اقدامات زیر آغاز کنید:

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  • از قرار گیری در نور خورشید اجتناب کنید.
  • از کرم های ضد آفتاب وسیع الطیف (broad spectrum) استفاده کنید.
  • لباس هایی به تن کنید (مانند شلوار و بلوز آستین بلند) که از پوست تان در مقابل نور خورشید محافظت کند.
  • سیگار نکشید.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

به پشت خوابیدن


به پشت خوابیدن

هنگامی که هر شب در پوزیشن های خاصی بخوابید، روی پوست تان “خطوط خواب” شکل می گیرد. خطوط خواب به چین و چروک هایی اطلاق می شود که حین خواب در لایه های سطحی پوست تشکیل می شوند و با برخاستن شما از خواب نیز محو نمی شوند. خوابیدن به پهلو منجر به ایجاد چین و چروک روی گونه ها و چانه و خوابیدن به روی شکم (دمر) سبب ایجاد چروک در ناحیه پیشانی و بین دو ابرو می گردد. بهترین پوزیشن خواب، خوابیدن به پشت است.

 

مصرف سالمون بیشتر

مصرف سالمون

سالمون، منبع سرشاری از پروتئین (یکی از الزامات اصلی داشتن پوستی خوب) محسوب می شود. این ماهی همچنین محتوی میزان زیادی اسید های چرب امگا 3 است. به گفته کارشناسان، اسید های چرب ضروری، پوست را تغذیه رسانی می کنند و صورت را تو پُر، جوان و شاداب نشان می دهند. همچنین در کاهش چین و چروک ها نیز بسیار موثر هستند.

 

لطفا چشم های تان را ریز نکنید، در عوض عینک بزنید!

عینک زدن

هر حالتی که به صورت تان بگیرید (مانند زیر کردن چشم یا بستن یک چشم برای دید بهتر یا در اثر تابش آفتاب)، به مرور زمان سبب آسیب به عضلات صورت شده و شیار هایی را زیر سطح پوست ایجاد می کند. در نهایت این شیار ها تبدیل به چین و چروک می شوند. بنابراین چشمانتان را در حالت معمول باز نگه دارید و همیشه از عینک دودی استفاده کنید. عینک دودی از چشم و پوست اطراف چشم در مقابل آسیب های نور خورشید حفاظت می کند. همچنین چنانچه چشم تان ضعیف است حتما به یک چشم پزشک مراجعه کنید تا حین مطالعه به چشم و پوست اطراف آن آسیب وارد نشود.

 

مصرف به وفور آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

آلفا هیدروکسی اسید (AHA)

این اسید های طبیعی، سلول های مرده موجود در لایه های سطحی پوست را از بین می برند. همچنین به کاهش باز شدن منافذ، خطوط ریز و چروک های سطحی، بویژه در اطراف چشم کمک شایانی می کنند. اشکال قوی تر AHA ها سبب افزایش تولید کلاژن در پوست می شود. کلاژن، پروتئینی است که به پوست، قدرت و استحکام می بخشد. مصرف AHA، پوست را در برابر نور خورشید حساس تر می کند، به همین دلیل استفاده از کرم ضد آفتاب به طور روزانه الزامی است.

 

شستشوی بیش از حد صورت ممنوع!

شستشوی بیش از حد صورت

آب، رطوبت و چربی طبیعی که در مقابل چین و چروک ها از پوست محافظت می کنند را می زداید. چنانچه بیش از حد پوست تان را شستشو می دهید، در حقیقت لایه محافظ پوست تان را از بین می برید. سعی کنید از صابون های حاوی مرطوب کننده، ژل شستشوی صورت یا کرم های پاک کننده استفاده نمایید. روزانه 2 بار شستشوی صورت، یک بار صبح، پس از برخاستن از خواب و یک بار شب، قبل از خوابیدن کافی است.

 

مصرف کرم ویتامین C

کرم ویتامین C

برخی مطالعات حاکی از این است که مصرف کرم های حاوی ویتامین C سبب افزایش میزان کلاژن پوست می شوند. ویتامین C در مقابل آسیب های ناشی از UVA و UVB از پوست محافظت می کند و قرمزی، لک های تیره و نا هماهنگی تون پوست را کاهش می دهد. با این حال، شما باید از یک محصول پوستی با نوع ویتامین C مناسب استفاده نمایید. اسید اسکوربیک L، بهترین نوع جهت رهایی از چین و چروک هاست. همچنین کرم هایی که حاوی ترکیبات آسکوربیل پالمیتیت (شکلی از ویتامین C) می باشند نیز بسیار مناسب هستند.

 

مراقبت از پوست با سویا

مراقبت از پوست با سویا

سویا قادر است ظاهر پوست تان را بهبود بخشد. مطالعات نشان می دهد که استعمال سویا در پوست یا مصرف مکمل آن (نه به عنوان غذا) به محافظت یا حتی بهبود آسیب های ناشی از نور خورشید کمک می کند. سویا، ساختار پوست را استحکام داده و حتی تون پوست را بهبود می بخشد.

 

مصرف کاکائو به جای قهوه

نوشیدنی کاکائو

سعی کنید یک نوشیدنی خوش طعم و کاهش دهنده چین و چروک را جایگزین قهوه تان کنید. بر اساس مطالعات، کاکائو با برخورداری از دو نوع آنتی اکسیدان به میزان بالا (کتچین و اپیکتچین) از پوست در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند، گردش خون به سلول های پوستی را بهبود می بخشد، رطوبت پوست را حفظ می کند و سبب نرمی و لطافت پوست می گردد.

 

برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب چی بخوریم تا پوست خوبی داشته باشیم؟ را نیز مطالعه کنید.

 

شاد و سلامت باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منبع:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.webmd.com/beauty/ss/slideshow-reducing-wrinkles” ]لینک مطلب[/button]

 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments