چگونگی مراقبت از پوست قبل و بعد از لیزر درمانی

چگونگی مراقبت از پوست قبل و بعد از لیزر درمانی
چگونگی مراقبت از پوست قبل و بعد از لیزر درمانی

پوست بزرگترین و ووسیع ترین عضو بدن است و محافظ اندام داخلی محسوب می شود. پوست از بدن در مقابل اشعه های مضر نور خورشید، میکروب ها و دیگر عوامل تهاجمی محیط محافظت می کند. پوست به مراقبت زیادی احتیاج دارد، به ویژه پس از لیزر یا استفاده از IPL.

لیزر موهای زائد به سرعت محبوب شده و یکی از ساده ترین روش ها برای رهایی از شر موهای زائد است. این روش به ویژه برای خانم هایی که وقت کمتری دارند، بسیار موثر است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این تکنیک اشعه لیزر فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و آنها را از بین می برد. فرایند لیزر درمانی برای بخش های وسیع تر مناسب هستند و تاثیر آن برای افراد دارای پوست های سفید و موهای تیره بیشتر به چشم می آید. لیزر یک روش دائم برای از بین بردن موهای زائد محسوب می شود.

این روش فولیکول های مو را از بین می برد، به همین دلیل ممکن است با دردهمراه است و ممکن است باعث تحریک پوست شود. به همین دلیل به مراقبت های خاص احتیاج دارد.

یکی از موثرترین روش های التیام پوست پس از لیزر درمانی استفاده از کرم های خنک کننده است. کرم یا ژل خنک کننده بهتر است توسط متخصص پوست یا اپراتور اجرا کننده فرایند در اختیار شما قرار گیرد، چرا که مناسب با پوست شماست. این کرم ها قرمزی، التهاب و ناراحتی پوست ناشی از لیزر درمانی را کاهش می دهد.

پس از انجام فرایند لیزر درمانی نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا بخش حساس پوست را بپوشانید. پوستی که تحت درمان لیزر قرار گرفته است نسبت به تابش نور خورشید حساس است و ممکن است تیره تر شود. این مسئله به ویژه برای افراد دارای پوست تیره مهم است.
  • به مدت 24 الی 48 ساعت پس از لیزر درمانی از اقداماتی مانند دوش آب گرم، سونا و اتاق های بخار اجتناب کنید.
  • اگر از آنتی بیوتیک استفاده می کنید، از انجام فرایند لیزر درمانی خودداری کنید. تا دو هفته پس از اتمام دارو بهتر است فرایند لیزر درمانی انجام ندهید.
  • می توانید برای کاهش درد بخش تحت درمان از کیسه یخ استفاده کنید. استفاده از کیسه یخ قبل از انجام درمان نیز موثر خواهد بود تا بخش مورد نظر و پوست را بی حس کند، درست شبیه بی حسی موضعی.
  • به جز مواد آرایشی معدنی که می توانید پس از لیزر درمانی استفاده کنید، بهتر است از مواد آرایشی دیگر اجتناب کنید.
  • از ضد آفتاب های دارای SPF حداقل 15 استفاده کنید.
  • در بین جلسات لیزر درمانی به هیچ وجه از وکس، نخ و الکترولیز برای از بین بردن موهای استفاده نکنید. برای تاثیر لیزر فولیکول های مو لازم هستند.
  • قبل از لیزر درمانی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای برنزه کردن پوست یا استفاده از صندلی سولار جدا خودداری کنید. پوست های تیره انرژی بیشتری از اشعه لیزر را جذب می کنند و در نتیجه رفع موهای زائد با لیزر سخت تر می شود.
  • به علاوه استفاده از کرم بی حس کننده قبل و بعد از درمان نیز می تواند به تحمل درد و کاهش حساسیت پوست کمک کند.
  • فاصله بین جلسات لیزر درمانی بهتر است حداقل 4 و حداکثر 12 هفته باشد. در تعیین وقت لیزر خود به این مسئله دقت کنید.
  • لیزر درمانی برای زیر بغل بهتر است در هنگام صبح انجام شود تا از هیچگونه ضد عرق یا خوشبو کننده ای در این بخش استفاده نکرده باشید.
  • برای انجام لیزر موهای زائد صورت نیز قبل از هر جلسه از مصرف داروهای موضعی، مانند ضد جوش، خودداری کنید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان جایروس

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments