چگونگی سفید کردن دندان ها

چگونگی سفید کردن دندان ها
چگونگی سفید کردن دندان ها

تقریبا 18 درصد افراد معمولا دندان های خود را در عکس ها پنهان می کنند. داشتن دندان های سفید و زیبا بر روی زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد. متاسفانه برخی افراد علیرغم اینکه زیاد مسواک می زنند، اما در اثر نوشیدن چای و قهوه یا سیگار کشیدن سفیدی دندان های خود را از دست می دهند.

دندان ها اولین بخشی هستند که دیگران به آن توجه می کنند. آنها نشانه سلامت جسمی و اعتماد به نفس هستند. خوب است بدانید چند روش درمانی وجود دارد که می توانید دندان های خود را در خانه سفید کنید. مسواک زدن منظم، جوش شیرین و چراکسید هیدروژن، روغن نارگیل، سرکه سیب، پوست لیمو یا پرتقال و توت فرنگی می توانند دندان ها را به طور طبیعی سفید کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

روش های سفید کردن دندان ها عبارتند از:

  1. مسواک زدن پس از خوردن یا نوشیدن

بهترین راه، که البته زیاد هم آسان نیست، مسواک زدن دندان ها پس از هر بار خوردن یا نوشیدن است. این کار مستلزم مسواک زدن های مداوم است و ممکن است کمی مشکل باشد و به محلی که حضور دارید و زمان آن نیز بستگی دارد. بسیاری از غذاها باعث لکه شدن دندان ها نمی شوند، اما اگر قهوه می نوشید یا سیگاری هستید، میزان لکه شدن دندان هایتان افزایش می یابد. اگر چنین است مجبور خواهید بود هر سه ماه یک بار به طور جدی اقدام به سفید کردن دندان های خود کنید.

  1. جوش شیرین و آب اکسیژنه

این ترکیب یک سفید کننده طبیعی فوق العاده محسوب می شود. مقدار کمی آب اکسیژنه را با کمی جوش شیرین ترکیب کنید و یک خمیر درست کنید. آب اکسیژنه یک عامل آنتی باکتریال است و یک پاک کننده دهان و لثه محسوب می شود و میکروب های دهان را از بین می برد.

جوش شیرین یک ماده شن مانند است و مانند سنباده عمل می کند، بنابراین در مورد میزان مناسب آب اکسیژنه مطمئن شوید. زیرا مقدار نامناسب این مواد باعث از بین روفتن مینای دندان می شوند و مینای دندان هم اگر آسیب ببیند ترمیم نمی شود. خمیر تولید شده نباید شن مانند باشد و بهتر است روان و نرم باشد.

  1. روغن نارگیل

روغن نارگیل هم یک سفید کننده طبیعی برای دندان ها محسوب می شود. برخی افراد پس از مسواک زدن کمی روغن نارگیل بر روی دندان های خود استفاده می کنند. به این منظور یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل در دهان خود بریزید و آن را به مدت 5 تا 20 دقیقه در دهان و اطراف دندان های خود بچرخانید. یا می توانید چند قطره از روغن را بر روی مسواک خود بریزید و سپس دندان های خود را مسواک بزنید. به علاوه روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است و برای لثه ها بسیار مفید می باشد.

  1. سرکه سیب

سرکه سیب به عنوان یک پاک کننده می تواند لکه های مربوط به قهوه و نیکوتین را از بین ببرد. ثابت شده که سرکه سیب یک سفید کننده طبیعی برای دندان هاست، اما باید نسبت به استفاده از آن جدی باشید و با استفاده مداوم از این ماده، حداقل یک ماه طول می کشد که تاثیر آن را مشاهده کنید. برخی معتقدند تاثیر سرکه سیب مانند تاثیر پاک کننده های حرفه ایست. مراقب باشید زیرا مانند تمام اسیدها، سرکه سیب هم می تواند مینای دندان را آسیب بزند. پس از مسواک زدن با سرکه سیب لازم است مجددا با خمیردندان های معمول، ترجیحا خمیردندان بدون فلوراید، دندان هایتان را مسواک بزنید و دهان خود را به خوبی با آب بشویید.

  1. پوست لیمو یا پرتقال

%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86

گزارشاتی وجود دارد که نشان می دهند پوست لیمو و پرتقال نیز می توانند به سفید شدن دندان ها کمک کنند. این میوه ها نیز برای سلامت دهان و دندان و همچنین معده بسیار مفید هستند، اما اسید موجود در آنها ممکن است به مینای دندان آسیب برساند. بنابراین اگر از پوست پرتقال یا لیمو استفاده می کنید، پس از استفاده حتما دهان خود را بشویید تا از عوارض آن در امان باشید.

بهترین دهانشویه پراکسید هیدروژن است، زیرا باعث خوشبو شدن دهان می شود و یک عامل آنتی باکتریال است. آب اکسیژنه را با کمی آب حل کرده و در دهان خود بچرخانید. این کار را به مدت یک دقیقه کامل انجام دهید.

  1. توت فرنگی

می توانید تعداد 4 یا 5 توت فرنگی را له کرده و آن را به دندان های خود بمالید. برخی معتقدند توت فرنگی دارای تاثیر فوریست، اما برخی دیگر تصور می کنند مدتی باید به استفاده از این میوه ادامه داد تا تاثیر آن را مشاهده کرد. به هرحال پس از استفاده از توت فرنگی برای دندانهایتان، دهان خود را با آب بشویید.

در بین سفید کننده های نامبرده برخی را باید با احتیاط بیشتری مصرف کرد، از جمله آبلیمو. زیرا آبلیمو به تنهایی بسیار قوی است و اسید موجود در آن می تواند آسیب رسان باشد.

منبع:

https://draxe.com/6-ways-to-naturally-whiten-your-teeth/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments