چگونگی برطرف کردن کک و مک ها

چگونگی برطرف کردن کک و مک ها
چگونگی برطرف کردن کک و مک ها
  1. از ظاهر شدن کک و مک ها جلوگیری کنید.

یکی از موثرترین راه های مقابله با کک و مک های صورت همین راه است. از پوست خود در مقابل خورشید محافظت کنید. از ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه لبه دار استفاده کنید. فقط صورت نیست که نیاز به محافظت دارد. سعی کنید زمانی که خورشید در قوی ترین حالت تابش خود است از بیرون رفتن اجتناب کنید، زیرا در این زمان بیشترین پرتوهای UV به پوست بدن می رسد. اگر مجبور هستید از خانه بیرون بروید سعی کنید در سایه راه بروید.

  1. از آبلیمو برای محو کردن کک و مک ها استفاده کنید.

آبلیمو یکی از بهترین درخشان کننده های طبیعی می باشد. اسید موجود در آبلیمو باعث روشن شدن پوست می شود. می توانید آبلیموی تازه یا آبلیمویی که از قبل در بطری ریخته اید را روی بخش هایی که دارای کک و مک است، قرار دهید. بسیار مراقب باشید که آبلیمو را دور از چشم های خود استفاده کنید. اجازه دهید آبلیمو به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را روزی دو بار و به مدت چند هفته انجام دهید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

آب ترب کوهی و آب پیاز هم روشن کننده هستند، اما به دلیل بویی که دارند، استفاده از آنها برای برخی خوشایند نیست. می توانید روزانه قطعه ای پیاز را روی کک و مک های خود بمالید. همه این روش های درمانی باعث تحریک پوست می شوند. اگر پس از استفاده از هر یک از این مواد پوست صورتتان قرمز شد یا احساس سوزش داشتید، استفاده از آنها را متوقف کنید.

  1. کرم لایه بردار صورت

کرم های لایه بردار حاوی اسید لاکتیک هستند که یک لایه بردار بسیار ملایم می باشد. از این کرم ها مانند یک ماسک بر روی کک و مک ها استفاده کنید و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را با پارچه نرم تمیز کنید و با آب سرد بشویید. این کار را روزانه به مدت چند هفته انجام دهید.

  1. لایه برداری با استفاده از میوه

می توانید با توت فرنگی و کیوی له شده یا خیار یک ماسک درست کنید که دارای ویژگی لایه برداری است. مواد طبیعی موجود در میوه ها بسیار ملایم با پوست هستند. لایه پوست زیر این میوه ها روشن تر خواهد شد.

موز له شده با برگ نعناع نیز بسیار موثر است. موز حاوی اسید سالیسیلیک است که نوعی لایه بردار طبیعی محسوب می شود. ویتامین B و فولات موجود در نعناع نیز عوامل روشن کننده هستند. به علاوه نعناع حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C و A می باشد که مواد مغذی به پوست ارائه می دهد.

  1. عسل و آبلیمو

عسل دارای موادی است که حفظ کننده رطوبت پوست هستند (humectant). همچنین آنزیم هایی در عسل وجود دارد که عوامل روشن کننده طبیعی می باشند. ترکیب عسل و آبلیمو روش بسیار موثری برای رهایی از کک و مک هاست. اگر آبلیمو و عسل را با جوانه گندم مخلوط کنید، خمیری ایجاد می شود که می توانید به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. عسل باید روز در میان استفاده شود.

%d8%b9%d8%b3%d9%84-%d9%88-%d8%a2%d8%a8%d9%84%db%8c%d9%85%d9%88

  1. تغییر رنگ پوست

تیره کردن پوست باعث می شود کک و مک ها قابل مشاهده نباشند. استفاده از روغن کرچک باعث تیرگی پوست می شود. این روغن بی ضرر است و می توانید از آن بر روی صورت و قبل از خواب استفاده کنید.

  1. مواد مغذی برای پوست

روغن ویتامین E نه تنها کک و مک ها را سریع برطرف می کند، بلکه حاوی مواد مغذی است که به پوست نفوذ کرده و به سلامت پوست کمک می کند. مانند روغن کرچک، می توانید روغن ویتامین E را نیز قبل از خواب استفاده کنید و بگذارید در طول شب روی پوست بماند. در هنگام صبح نیز پوست خود را بشویید.

  1. رژیم غذایی مناسب برای کک و مک ها

ویتامین C در رژیم غذایی به روشن شدن پوست کمک می کند، درست مانند زمانی که آن را در آبلیمو به صورت مستقیم روی پوست خود استفاده می کنید. اگر پوست شما به آبلیمو حساس باشد، بهتر است مرکبات زیاد بخورید. دیگر مواد غذایی که حاوی ویتامین C می باشند عبارتند از کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، انواع توت ها و پاپایا.

  1. کرم های روشن کننده با ترکیبات طبیعی

برخی کرم های روشن کننده حاوی هیدروکینون و اکسیبنزون می باشند که بسیار موثر هستند، اما باعث آسیب رساندن به پوست نیز می شوند. ترکیبات طبیعی مانند انواع توت ها، آلوئه ورا، اسید کوجیک، عصاره شیرین بیان و دیگر گیاهان به تسکین و روشن شدن پوست کمک می کنند. در هنگام خرید محصولات آرایشی، به ویژه کرم ها، به ترکیبات آنها دقت کنید.

با توجه به ویژگی های پوست، رهایی از کک و مک ها به صورت یک شبه امکان پذیر نیست. اما روش های سریع، موثر، طبیعی و بی خطری وجود دارد که به محو کردن لکه های روی صورت و بینی شما کمک می کند. اگر به هر یک از مواد و ترکیبات نام برده در اینجا واکنش نشان دادید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. اگر به مرکبات و کیوی حساسیت دارید، آنها را روی پوست خود قرار ندهید. برای از بین بردن لکه ها و کک و مک ها عجله نداشته باشید. بهتر است از پوست خود محافظت کنید.

منبع:

http://www.howhunter.com/skin-care/get-rid-of-freckles-fast-and-naturally/

سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments