چگونه می توانیم دستانی زیبا داشته باشیم؟

پیری دستچگونه می توانیم دستانی زیبا داشته باشیم؟
پیری دستچگونه می توانیم دستانی زیبا داشته باشیم؟

گر چه نمی توان شکل دست ها را تغییر داد، اما می توان با مراقبت و انجام برخی اقدامات ظاهر آنها را بهبود بخشید. اگر اقدام دیگری نمی توانید انجام دهید، حتما هر روز چندین بار دستان و ناخن های خود را با استفاده از یک مرطوب کننده مرغوب مرطوب کنید.

مراقبت از دست ها

  1. علل آسیب ها را شناسایی کنید. عوامل زیر رایج ترین مواردی هستند که می توانند به دست آسیب برسانند:
  • هوای خشک که رطوبت پوست را از بین می برد. این اتفاق در ماه های فصل زمستان و در آب و هوای خشک یا در محیطی مانند هواپیما اتفاق می افتد.
  • آب چربی طبیعی پوست را از بین می برد. افرادی که دستان خود را زیاد می شویند – به عنوان مثال افرادی که در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی کار می کنند – معمولا دچار مشکل خشکی پوست دست هستند.
  • مواد شیمیایی پوست را خشک کرده و به آن آسیب می رسانند. آرایشگران و افرادی که با مواد شیمیایی و پاک کننده زیاد کار می کنند، بهتر است برای پیشگیری از خشکی و آسیب پوست دستان خود اقداماتی احتیاطی انجام دهند (مهم ترین آن پوشیدن دستکش است).
  • برخی از صابون ها تعادل PH پوست را بر هم می زند و باعث خشکی و ترک پوست می شود.
  • برخی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما و همچنین برخی حساسیت های خاص منجر به خشکی پوست خواهند شد.
  1. پوست خود را مرطوب کنید. از آنجایی که استفاده ما از دستانمان زیاد است، بنابراین لازم است بیش از دو بار در روز دست های خود را مرطوب کنیم. مصرف 5 یا 6 بار کرم مرطوب کننده در روز بسیار مفید خواهد بود. از مرطوب کننده های حاوی کرم ضد آفتاب مصرف کنید، این مسئله از تغییر پوست شما محافظت می کند. نوشیدن آب برای آبرسانی به پوست کافی نیست، به این منظور باید کرم به طور مستقیم بر روی پوست قرار بگیرد.
  2. مرطوب کننده با کیفیت انتخاب کرده و تمام مدت در دسترس شما باشد. این امر باعث می شود استفاده از مرطوب کننده همیشه در ذهنتان باشد و بیشتر از آن استفاده کنید.

یک مرطوب کننده خوب حاوی آبرسان و هومکتانت می باشد. مرطوب کننده هایی مانند لانولین، روغن جوجوبا، اسکوالین و ایزوپروپیل پالمیتات باعث لطافت و روشنی پوست می شوند. هومکتانت ها مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک و اوره رطوبت را از محیط به پوست انتقال می دهند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. برای پوست های آسیب دیده از مرطوب کننده های قوی تر استفاده کنید. اگر پوستتان ترک خورده، زخم شده یا خونریزی می کند، مرطوب کردن مکرر کمکی به بهبود آن نخواهد کرد. بهترین روش برطرف کردن این مشکل درمان شبانه است.
  • قبل از خواب از وازلین یا یکی دیگر از مرطوب کننده های قوی استفاده کنید. سپس یک جفت دستکش پنبه ای بپوشید و بگذارید تمام طول شب دستان شما در داخل دستکش باشند.
  • روغن نارگیل و آلوئه ورا مرطوب کننده های طبیعی فوق العاده ای هستند. می توانید پس از استفاده از روغن نارگیل دستکش بپوشید. آلوئه ورا دارای چربی کمتری است و برای بهبود ترک های روی دست بسیار مناسب است.
  1. در مورد شستن درست دستهایتان اطلاعات کسب کنید. از آب گرم – و نه آب داغ – برای شستن دست های خود استفاده کنید. از مصرف صابون های حاوی مواد نگهدارنده، سولفت و صابون های عطری اجتناب کنید. این ها همه عوامل خشک کننده هستند. یک پاک کننده ملایم، فاقد صابون و حاوی مرطوب کننده بهترین گزینه خواهد بود.

برای خشک کردن دستهایتان از یک حوله نرم یا دستمال کاغذی استفاده کنید و این کار را به آرامی انجام دهید و پس از خشک کردن دستهایتان از مرطوب کننده استفاده کنید. از خشک کننده های دارای جریان هوا اجتناب کنید، زیرا باعث خشکی بیشتر پوست می شوند.

متخصصان می گویند افرادی که بیشتر از 12 بار در روز دستهای خود می شویند، بهتر است از ژل های ضدعفونی کننده یا دستمال مرطوب استفاده کنند. الکل موجود در این مواد ممکن است خشک کننده باشد، اما خشک کنندگی استفاده مکرر از آب و صابون به مراتب بیشتر است.

  1. از دستکش استفاده کنید. در زمستان ها قبل از بیرون رفتن از خانه دستکش بپوشید. در هنگام شستن ظروف نیز از دستکش آشپزخانه استفاده کنید.

اگر مبتلا به اگزما هستید یا دارای پوستی حساس می باشید، بهتر است در هنگام انجام کارهای خانه دستکش پنبه ای بپوشید.

  1. از سیستم مرطوب کننده هوا استفاده کنید. این دستگاه ها نه تنها به نرمی و لطافت دست ها کمک می کنند، بلکه باعث لطافت پوست بدن و لب ها نیز می شوند. لازم است دستگاه را به طور منظم تمیز کنید تا از ورود باکتری ها به هوا جلوگیری کنید.
  2. از جو استفاده کنید. اگر پوستی خشک، ملتهب و قرمز دارید و دچار خارش می شوید، جو برای بهبود این شرایط فوق العاده است. جو را با استفاده از مخلوط کن یا هاون پودر کنید و سپس آن را در داخل وان حمام بریزید و وان را با آب گرم پر کنید. پس از آن به مدت حداقل 15 دقیقه در این آب دراز بکشید.

اگر وقت این کار را ندارید، می توانید این مخلوط را در ظرفی درست کرده و فقط دستانتان را برای مدتی در این آب قرار دهید. همچنین می توانید کمی روغن زیتون گرم یا روغن جوجوبا را به ترکیب آب و جو اضافه کنید و سپس دستان خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن قرار دهید.

  1. از دستان خود لایه برداری کنید. اگر دستان شما به شدت خشک یا آسیب دیده هستند، این کار را نکنید. این کار را می توانید 4 بار در هفته انجام دهید و بلافاصله پس از هر بار دستان خود را به مرطوب کننده آغشته کنید.
  • با دقت توجه داشته باشید که دستانتان چه واکنشی در مقابل لایه برداری نشان می دهد. اگر ظاهر دستانتان بدتر شد، تعداد دفعات انجام این کار را کم کنید. اگر بهبودی حاصل نشد، به طور کامل این کار را کنار بگذارید.
  • برای درست کردن لایه بردار در خانه لازم است 1 تا 2 قاشق غذا خوری شکر را با روغن زیتون مخلوط کنید. اگر دستان شما خشک و پینه بسته است، ممکن است به لایه بردار قوی تری نیاز داشته باشید.
  1. به پزشک مراجعه کنید. اگر همه موارد را امتحان کرده اید و بهبودی در دستان شما حاصل نشده است، به پزشک مراجعه کنید تا دیگر علل بروز این مشکل بررسی شوند.

مراقبت از ناخن ها

  1. ناخن های خود را تمیز کنید. زمانی که دست های خود را می شویید، حتما ناخن های خود را نیز تمیز کنید. از یک برس نرم ناخن استفاده کنید تا به آرامی اطراف و زیر ناخن های خود را تمیز کنید. در هنگام تمیز کردن زیر ناخن ها مراقب باشید به پوست زیر ناخن آسیب نرسانید.
  2. سوهان کشیدن ناخن ها را به درستی انجام دهید. این کار را به آرامی انجام دهید. سوهان کشیدن خشن و سریع باعث خراب شدن و شکستن ناخن ها خواهد شد. به علاوه سوهان کشیدن را در یک جهت انجام دهید. حرکت دادن سوهان به عقب و جلو منجر به شکستن ناخن ها می شود.
  3. ناخن های خود را به طور مکرر با ناخن گیر نگیرید. کوتاه کردن مرتب ناخن ها باعث می شود فشار فیزیکی به ناخن ها بیشتر شود و منجر به شکستن ناخن ها وبروز مشکل در رشد آنها خواهد شد (به عنوان مثال ناخن ها به داخل رشد می کنند). بهتر است ناخن ها را به طور منظم سوهان بکشید.

در هنگام کوتاه کردن ناخن ها نیز لبه های آنها را صاف یا منحنی کوتاه کنید تا از بروز مشکلات دیگر پیشگیری شود.

  1. ناخن ها و اطراف آن را مرطوب کنید. زمانی که از مرطوب کننده برای دستان خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که تمام قسمت های دستتان به مرطوب کننده آغشته شده است، از جمله ناخن ها و اطراف آنها.

استفاده از روغن های خانگی مانند روغن زیتون یا نارگیل باعث می شود ناخن ها مستحکم تر و زیباتر شوند.

  1. بیش از حد از سفت کننده های ناخن استفاده نکنید. استفاده بیش از حد از آنها باعث شکنندگی بیشتر ناخن ها می شود.
  2. برای تمیز کردن لاک خود از استون استفاده نکنید. تحقیقات نشان داده اند که استون باعث شکنندگی ناخن ها می شود. به علاوه باعث تحریک پوست دستان نیز می شود.
  3. از مکمل های بیوتین استفاده کنید. مصرف مکمل های بیوتین باعث افزایش ضخامت ناخن های شما می شوند. بهتر است تا مدت ها روزانه به اندازه 2.5 میلی گرم بیوتین مصرف کنید و پس از مدتی شاهد تفاوت به وجود آمده باشید.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی

 گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments