چگونه موسیقی بر سلامتی شما تاثیر میگذارد ؟

موزیک

بنا بر تحقیقات انجام شده موزیک تاثیر بسیاری بر وضعیت روحی و جسمی شما دارد .حتی شاخه ای از علم به نام موزیک درمانی وجود دارد که طی ان فرد میتواند با موسیقی سلامتی خود را بدست اورد .

از این روش برای درمان بیماران سرطانی ,کودکان بیش فعال و دیگر موارد استفاده میشود و حتی بیمارستانها هم از ان در جهت مدیریت درد و افسردگی و بهبود اعمال حرکتی ,ارام سازی بیماران ,کاهش تنش انها و دیگر موارد بهره میگیرند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در این پست به تعدادی از اثار موزیک بروی روح و حسم میپردازیم :

  • امواج مغزی :بنا بر تحقیقات انجام شده موزیک هایی که صدا های کوبه ای محکم دارند باعث میشوند تا امواج مغزی با انها هماهنگ شود و هر چه این ضربه ها محکم تر باشد به تمرکز و هشیاری بیشتر فرد کمک میکنند .موسیقی های ملایم نیز حالت ارام بخشی را به فرد القا میکنند .همچنین موزیک هایی که هر دو حالت را دارند باعث میشوند تا مغز با سرعت بیشتری بتواند امواج انتشاری خود را تغییر دهد واین یعنی موزیک میتواند توانایی های مغز شما را بهبود بخشد حتی زمانی که موزیک را قطع کرده اید .
  • تنفس و ضربان قلب :زمانی که امواج مغزی تغییر میکنند ,عملیات بدن نیز تغییر می یابند .قسمتهایی که توسط سیستم اعصاب مرکزی کنترل میشوند مانند ضربان قلب و تنفس بسته بر نوع موزیک عوض میشوند و به همین دلیل است که از موزیک برای درمان استرس های مزمن استفاده میشود و طی ان ضربان قلب و تنفس ارام تر میشود .
  • وضعیت ذهنی :موزیک میتواند باعث ایجاد افکار مثبت شود و از افسردگی و اضطراب جلوگیری میکند .این حالت به خوش بینی و خلاقیت بیشتر منجر میشوند
  • دیگر مزایا :موزیک میتواند در جهات دیگر نیز موثر باشد مانند کاهش فشار خون و به دنبال ان کاهش امکان بروز سکته های قلبی ,افزایش ایمنی بدن ,کاهش تنش عضلانی و دیگر موارد .بنا براین جای تعجب نیست که بسیاری از موزیک از برای بهبود سلامت عمومی استفاده میکنند .

موزیک تراپی چیست ؟

موزیک تراپی به کارگیری پزشکی و منطقی از موسیقی جهت بهبود بیماری های متنوع است که توسط یک فرد متخصص که دوره های کامل موزیک درمانی را گذرانده است ,انجام میگیرد .

موزیک تراپی یک حرفه ی تثبیت شده میباشد که در ان از موسیقی در جهت درمان حالتهای روحی و احساسی و شناختی و حتی اجتماعی استفاده میشود .تراپیست پس از ارزیابی نیاز های بیمار ,نوع موسیقی مناسب از جهت ریتم و خواننده و دیگر موارد را تنظیم میکند .

این درمان به فرد توانایی هایی میدهد که میتواند در زندگی روزمره خود از انها استفاده نماید و حتی افرادی که نمیتوانند به سادگی احساسات خود را با کلمات بروز دهند میتوانند از این روش در جهت بهبود این توانایی استفاده نمایند .

شما میتوانید خود با گوش دادن به موزیک وضعیت سلامتی خود را بهبود بخشید و این در حالی است که موزیک تراپی هم چنان در دنیا پر کاربرد است .

به عنوان مثال زمانی که استرس دارید و یا با افکار منفی دست و پنجه نرم میکنید و یا حتی انرژی کمی دارید میتوایند با موزیک وضعیت خود را تغییر دهید .بنا براین موزیک میتواند نقش مهمی در زندگی روزمره شما ایفا نماید .

بنا بر تحقیقات انجام شده موسیقی سنتی تاثیر شگرفی بر امواج مغزی و افزایش تمرکز و توانایی حل مسئله دارد .

ولی فراموش نکنید که موسیقی هایی مانند راک و متال بیشتر باعث ایجاد حس پرخاشگری در فردشده و اثار مخربی را به جای میگذارند .پس در انتخاب موزیک دقت کنید .

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments