چگونه صندلی مناسبی را برای میز کار خود انتخاب کنیم ؟

انتخاب صندلی

اگر شما در محیط کار خود از یک صندلی ارگونومیک و مناسب استفاده کنید , میتوانید ساعات طولانی تری با راحتی بیشتر پشت میز بنشینید .ولی انتخاب یک صندلی مناسب به تنهایی کافی نیست بلکه باید ان را به نسبت قد و اندام خود تنظیم نمایید تا از انحنای ستون فقرات جلوگیری نمایید .

اولین قدم در این جهت انتخاب ارتفاع مناسب برای میزتان است .ارتفاع صندلی با میز تنظیم میشود و متناسب با ان تغییر میکند .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

پس از ان فرد میتواند با توحه به اندام خود وضعیت صندلی را تنظیم نماید .ما در این پست به نکات کوتاهی برای تنظیم صندلی پشت میز میپردازیم تا بدین وسیله کمترین فشار به ستون فقرات شما وارد شود :

تنظیم ارنج 

ابتدا به فاصله نزدیکی از میز خود بنشینید و ارنج هایتان را روی میز قرار دهید به گونه ای که قسمت بالایی بازوی شما موازی ستون فقرات قرار گیرد .سعی کنید زاویه بازو های خود را به میزان 90 درجه تنظیم نمایید و در صورتی که بازو هایتان 90 درجه نیست ,صندلی خود را بالا و پایی ببرید تا به حالت مناسب برسد .

تنظیم ران 

باید بتوانید انگشتان خود را در قسمت جلویی صندلی زیر ران خود قرار دهید و اگر این فضا بسیار تنگ باشد باید پاهای خود را با زیر پایی بالاتر ببرید و اگر این فضا بیش از اندازه گشاد باشد باید میز خود و سپس صندلی را بالاتر ببرید .

تنظیم ساق پا 

زمانی که باسن شما کاملا به  پشت صندلی چسبیده است ,سعی کنید مشت گره کرده خود را از میان پشت ران  جلوی صندلی تان عبور دهید . در صورتی که نتوانید این کار را انجام دهید صندلی شما خیلی گود است و باید یک پشتی محافظ مانند یک بالشت را در پشت خود قرار دهید .

حفاظت از قسمت انتهایی ستون فقرات 

قسمت انتهایی پشت شما باید به پشت صندلی چسبیده باشد و بالشتکی در این منطقه میتواند حفاظ خوبی باشد و فشار وارده بر ستون فقرات شما را کمینه میکند .هیچ وقت پشت خود را از تکیه گاه صندلی جدا نمایید زیرا فشار بیشتری را بر ستون فقرات شما تحمیل میکند .به خصوص دیسک کمری .

تنظیم میدان دید 

میدان دید خود را به گونه ای تنظیم کنید که زمانی که چشمانتان را بسته و باز میکنید و سر خود را مستقیم نگاه داشته اید ,چشمانتان مرکز مانیتور را ببیند . در صندلی که سطح مانیتور شما از میدان دیدتان بالاتر و یا پایین تر است باید صندلی خود را تنظیم کنید .

تنظیم دسته صندلی 

دسته صندلی شما میتواند مقدار از فشار وارده بر بخش بالایی ستون فقرات  و شانه ها را کم نماید .

در محیط کار فعال باشید تا درد پشت شما کم شود 

مهم نیست که صندلی و میز کار شما چقدر راحت باشند زیرا زمانی که به مدتی طولانی پشت میز مینشینید به ستون فقرات شما اسیب میرسد و انقباض عضلانی بوجود می اید .

سعی کنید هر نیم ساعت به مدت یک تا دو دقیقه راه بروید و یا بدن خود را کشش دهید تا از این حالت جلوگیری نمایید .حتی بلند شدن برای صرف اب و یا رفتن به سرویس بهداشتی میتواند وضعیت شما را بهبود بخشد .

قدم زدن به مدت 20 دقیقه میتواند گردش خون شما را بهبود بخشد و مواد غذایی لازم را به ارگانهای شما برساند .

حرکات کششی در هنگام کار میتواند به ازاد شدن ماهیچه ها و تاندون ها و مفاصل کمک نماید و خود حس ارامش و اسودگی را به فرد القا میکند .

جایگزین صندلی های قدیمی 

ما در ابتدای متن به تنظیم صندلی های معمول پرداختیم ولی بعضی از افراد صندلی های سوئدی و یا توپ تمرینی سوییسی را ترجیح میدهند .در این نمونه ها فرد میتواند بدون ایجاد پشتیبان ,وضعیت مناسبی را برای خود فراهم نماید .همچنین انها باعث میشوند تا فرد استفاده بیشتری از ماهیچه های خود داشته باشد .

در صورتی که پشت درد دارید بهتر است که پیش از خرید صندلی با پزشک خود در این رابطه مشورت نمایید .

هیچ صندلی وجود ندارد که برای همه افراد مناسب باشد و فرد باید به نسبت علاقه خود و با رعابت نکات یاد شده صندلی مناسب را انتخاب نماید .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد 

   مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments