کاهش وزن

چگونه به راحتی وزن خود را کاهش دهیم؟

چگونه به راحتی وزن خود را کاهش دهیم؟
چگونه به راحتی وزن خود را کاهش دهیم؟

کاهش وزن فقط محدود به غذایی که می خورید نمی شود، بلکه چگونگی خوردن غذا و زمان و حتی مکان آن نیز مهم می باشد. قوانین اصلی خوردن خیلی ساده می باشند و عبارتند از: چربی کم، میوه و سبزی تازه، کم کردن شکر و نمک و ورزش کردن. علاوه بر مصرف غذاهای سالم و کم کالری نکات دیگری نیز وجود دارند که به کاهش وزن کمک می کند. در این مقاله به بیان این نکات مهم می پردازیم.

  1. به غذاهایی که می توانید به رژیم خود اضافه کنید، کمی بیشتر فکر کنید.

زمانی که تصمیم به کم کردن وزن می گیریم، بیشتر به غذاهای موجود در رژیم غذایی خود فکر می کنیم. روش دیگر این است که بیشتر فکر کنید چه غذاهایی می توانید به رژیم خود اضافه کنید. میوه ها و سبزیجات متنوع تری به لیست خرید خود اضافه کنید و سعی کنید در هر وعده غذایی سبزیجات بیشتری بخورید و میوه را به عنوان دسر مصرف کنید. هر چه میوه و سبزی بیشتر بخورید، غذا و چربی کمتری مصرف خواهید کرد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. در هنگام غذا خوردن روی غذای خود تمرکز کرده و از هر ذره آن لذت ببرید.

غذا خوردن در مقابل تلویزیون برای بسیاری از مردم به یک امر طبیعی تبدیل شده است، اما بررسی ها نشان داده اند افرادی که به این شکل غذا می خورند، 40 درصد بیشتر از دیگران کالری مصرف می کنند. اگر در هنگام غذا خوردن حواستان پرت شود، پرخوری خواهید کرد. بنابراین میز غذای خود را دور از تلویزیون قرار دهید و از خوردن غذا لذت ببرید. این اقدام به کاهش وزن نیز کمک خواهد کرد.

  1. روز خود را با یک صبحانه دلچسب آغاز کنید.

نخوردن صبحانه به هیچ وجه کار درستی نیست، زیرا صبحانه سوخت و ساز بدن را شروع کرده و به بدن کمک می کند روز را ادامه دهد. بهتر است یک صبحانه سالم و متعادل بخورید که حاوی کربوهیدرات، پروتئین و مقدار کمی چربی باشد. این صبحانه سطح قند خون را ثابت نگه داشته و باعث می شود تا زمان نهار سیر بمانید.

  1. یادداشتی از غذاهایی که می خورید، تهیه کنید.

هر روز آنچه را می خورید با جزئیات کامل و صادقانه یادداشت کنید. در انتهای روز این یادداشت را مرور کنید. ممکن است نسبت به آنچه خورده اید و مقدار آن شگفت زده شوید. نوشتن خوراکی ها باعث می شود در مورد میان وعده های غیر ضروری بیشتر فکر کرده و سعی کنید آنها را حذف کنید.

  1. میان وعده بخورید، اما میان وعده مناسب.

متخصصین تغذیه معتقدند که بهتر است چند میان وعده بخورید تا اینکه چند ساعتی گرسنگی بکشید و سپس حجم زیادی از غذا را به طور ناگهانی وارد معده خود کنید. اما نسبت به میان وعده ای که می خورید هم دقت زیادی داشته باشید. به عنوان مثال میوه تازه جایگزین بسیار مناسبی برای شیرینی و کلوچه و میان وعده های ناسالم است.

  1. حجم وعده های غذایی را کم کنید، نه تعداد وعده های غذایی را.

کم کردن حجم غذا بسیار راحت تر از حذف یک وعده غذایی می باشد. بهترین راه برای کم کردن جم غذایی در هر وعده استفاده از بشقاب ها و ظروف کوچک تر می باشد.

  1. قبل از وعده غذایی اصلی مقداری سالا بخورید.

خوردن سالاد قبل از وعده غذایی اصلی باعث می شود بدن شما با فیبر کم کالری پر شود. یک سالاد ساده بدون سس چرب و سنگین بهترین گزینه می باشد و اگر خود را به خوردن این سالاد عادت دهید، بخشی از عادت های طبیعی زندگی شما می شود.

  1. مقدار زیادی آب بنوشید.

ما گاهی تشنگی را به جای گرسنگی در نظر می گیریم، بنابراین در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید. نه تنها نوشیدن آب برای بدن مفید است، بلکه باعث پر شدن معده شده و کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

  1. به غذا فکر نکنید.

اتاق خواب باعث می شود تمایل به خوردن پیدا کنید، بنابراین زمانی که احساس می کنید قصد دارید چیزی بخورید در حالیکه بدن شما به آن نیازی ندارد، بلافاصله خود را سرگرم کاری کنید؛ به عنوان مثال برای قدم زدن به بیرون بروید یا با دوست خود تماس بگیرید.

  1. کم بخورید، اما تعداد وعده های غذایی را بیشتر کنید.

این شکل غذا خوردن مزایای زیادی دارد. اگر اکثر اوقات برای غذا خوردن به بیرون می روید، بهتر است حجم غذایی خود را کم کنید. زمانی که در خانه غذا می خورید تمام چیزها، از جمله محتویات و حجم غذا، تحت کنترل شماست. لطفا با خودتان صادق باشید.

منبع:

http://www.beautyandtips.com/weight-loss-2/what-to-eat-to-lose-weight-10-healthy-eating-tips/

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments