چگونه از تعریق شدید در تابستان جلوگیری کنیم ؟

swaeting 2

میزان متعادلی از تعریق نرمال و برای بدن ما ضروری است ولی اگر شما بیش از اندازه عرق میکنید ممکن است که مبتلا به اختلالات هورمونی و یا دیگر بیماری ها باشید .

معمولا کسانی که از تعریق بیش از اندازه رنج میبرند ,دستها و پاهای مرطوب دارند .این بیماری خطرات جدی ندارد ولی میتواند ناراحتی های روحی و جسمی را برای فرد ایجاد نماید و او را خجالت زده نماید .خب تابستان گرم در راه است و بسیاری به دنبال کنترل تعریق هستند تا راحتتر بتوانند در محیط های اجتماعی حضور یابند .ما به شما این روش ها را برای داشتن تابستانی دلپذیر  پیشنهاد میکنیم :

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

ضد تعریق های  قوی تری مصرف نمایید :

اولین راه برای مبارزه با تعریق استفاده از ضد تعریق هایی با مار کهایی مانند داو و سیکرت میباشد ولی در این بین به این نکات توجه نمایید .

  • ضد تعریق ها با دئودورانت ها فرق دارند .ضد تعریق ها غدد تعریقی را مسدد میکنند و از تعریق جلوگیری میکنند ولی دئودورانت ها بوی بد ان را کاهش میدهند پس به تفاوت انها توجه نمایید .
  • ضد تعریق های قوی معمولا حاوی 10 تا 15 درصد از ماده ای به نام الومینیوم کلرید میباشند .این ماده تاثیر بسیاری بر کاهش تعریق دارد ولی میتواند باعث ایجاد حساسیت پوستی شود .

در هنگام شب از ضد تعریق ها استفاده کنید 

پزشکان توصیه میکنند که پیش از خواب از ضد تعریق ها استفاده کنید زیرا تعریق را کاهش میدهد و اجازه میدهد تا ماده به درون پوست شما نفوذ کند پیش از انکه شسته شود زیرا حدود 6 تا 8 ساعت طول میکشد تا این ماده وارد غدد تعریق شود و از ترشح انها جلوگیری نماید .

همچنین زمانی که شما خواب هستید ,بدنتان کمتر عرق میکند و در حالت ارام تری به سر میبرد و میتوانید حتی پس از دوش صبح هنگام دوباره از این ضد تعریق استفاده کنید .

میتوان از این مواد بروی هرقسمتی که تعریق میکند استفاده نمود ولی از مالیدن ان بروی پوست صورت خود خودداری نمایید زیرا ممکن است ایجاد حساسیت نماید .

لباس های خود را زیرکانه انتخاب نمایید 

از لباس های نازک و نخی و گشاد در تابستان استفاده کنید تا میزان تعریق شما کاهش یابد .

استفاده از لباسهای رنگ تیره باعث میشود تا تعریق شما مشخص نشود و شما اسودگی بیشتری داشته باشید .

همچنین کفش های باز و راحت را برای تابستان انتخاب کنید .

لباس جایگزین به همراه خود داشته باشید 

در صورتی که شما خیلی عرق میکنید و همیشه هم نگران این موضوع هستید بهتر است که یک دست لباس جایگزین به همراه خود داشته باشید .البته نگرانی در خصوص تعریق باعث ایجاد اضطراب بیشتر و البته افزایس تعریق شما خواهد شد بنابراین باید ابتدا خود را ارم سازید .همچنین بهتر است که دستمالی را بهمراه خود داشته باشید تا هر زمانی که مجبور شدید با کسی دست بدهید سریعا دستانتان را خشک کنید .

از مصرف غذاهای تند و تیز بپرهیزید 

غذاهای هندی تند و فلقل میزان تعریق شما را بیشتر میکنند بنابراین از مصرف انها به هنگام روز و یا در هنگام ناهار بپرهیزید .

همچنین از مصرف سیر و پیاز خودداری کنید زیرا بوی تند انها در تعریق شما موثر است .

به طور کلی مصرف غذاهای سالم همانند میوه و سبزی و غلات توصیه میشود .

استرس خود را کاهش دهید 

همانطور که میدانید اضطراب میزان تعریق شما را افزایش میدهد بنابراین با کنترل استرستان ,تعریق را کنترل کرده اید .

زمانی که شما مضطرب هستید انتقال گر های عصبی در مغز سیگنال هایی را به بدن شما میفرستند تا تعریق را اغاز کند و به شما حس گرمی و ناراحتی بدهد .

در صورتی که در محیط کار به دلیل موضوعی نگران هستید ,میتوانید نفس های عمیق بکشید و افکار خود را بروی موضوعی دیگر متمرکز نمایید .

از شامپو های خشک استفاده کنید 

در صورتی که موهای شما دائما چرب میشوند و شما از این موضوع ناراحت هستید ,هر روز صبح موهایتان را با این شامپو اسپری نمایید .

عادت های نادرست خود را کنار بگذارید 

  • وزن خود را کنترل کنید .زیرا اضافه وزن به افزایش تعریق می انجامد
  • از مصرف دخانیات و مواد کافئین دار بپرهیزید .

در صورت نیاز به پزشک خود مراجعه نمایید 

در تعدای از موارد تعریق شدید به دلیل مشکلات هورمونی و پرکاری تیروئید و یا انواعی از سرطان میباشد .بنابراین باید به پزشک مراجعه نمایید تا هر چه رودتر دلیل مشخص شده و درمان شوید

تعدادی از دارو ها نیز حس گر گرفتگی و تعریق را در فرد ایجاد میکنند .

موهای زیر بغل خود را لیزر کنید 

زمانی که شما عرق میکنید باکتری هایی به موهای ای ناحیه میچسبند و باعث ایجاد بوی ناخوشایند میشوند بنابراین با رفع این موها میزان تعریق و بوی بد ان کاهش می یابد .

بوتاکس تزریق کنید 

از روش های درمانی بوتاکس برای زیر بغل و یا کف دست و یا دیگر نواحی استفاده کنید .این روش به طور موقت عصب های ناقل حس را در بدن شما فلج میکنند .این روش بسیار امن بوده و عوارض جانبی ان کم میباشند .نتایج به مدت 4 ماه ادامه می یابند و پس از ان باد دوباره تکرار  شوند .

اب زیادی بنوشید 

شما زمانی عرق میکنید که بدنتان بسیار گرم میشود و برای خنک سازی ان تعریق صورت میگیرد بنابراین مصرف مقدار بالایی از اب در طول روز کمک میکند تا بدن شما به ان درجه نرسد و تعریق کاهش یابد .

از قرص های مکمل زینک استفاده کنید 

زینک میتواند بوی نامطلوب ناشی از تعریق را کاهش دهد .این قرص را میتوانید از دارو خانه  تهیه نمایید و مطابق با برچسب روی ان مصرف کنید .

همچنین مواد غذایی مانند بادام و ماست و میگو و حبوبات دارای زینک میباشند .

ایا شما هم به تعریق شدید دچار هستید ؟برای کاهش تعریق در تابستان چه روش هایی را پیشنهاد میکنید ؟تجربیات خود را با ما در میان بگذارید .

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

 

   مرکز تحقیقات کلینیک پوست ,لیزر و تناسب اندام الومینا 

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments