چین و چروک پوست

چند روش برای رفع چین و چروک صورت

چین و چروک

چروک ها معمولا در بخش هایی از بدن بروز می کنند که بیشتر در معرض تابش نور خورشید قرار می گیرند، مانند صورت، گردن، پشت دست ها و قسمت های بالای بازوها.

چین و چروک ها به دو نوع هستند: خطوط نازک سطحی و چروک های عمیق تر. اگر چین و چروک های شما باعث آزارتان می شود، یا اگر به دنبال روشی برای پیشگیری از بروز چین و چروک هستید، گزینه های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به چند مورد از آنها اشار می کنیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

چه عواملی باعث چروک شدن پوست می شوند؟

عواملی که چروک شدن پوست را سرعت می بخشند، عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • نوع پوست (افرادی که دارای پوست رنگ روشن و چشم های آبی هستند بیش از دیگران در مقابل نور خورشید آسیب پذیرند.)
  • وراثت (برخی خانواده ها زودتر دچار چروک های پوستی می شوند)
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید.

روش های برطرف کردن چروک ها

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک روش بی نظیر، غیر شیمیایی و نسبتا تهاجمی است که به بهبود ظاهر چین و چروک ها کمک می کند. برخلاف اکثر روش های تهاجمی تر، مانند لایه برداری های شیمیایی پوست، میکرودرم ابریژن طییک ساعت به طور کامل انجام می شود، هیچ اتلاف وقتی در پی ندارد و اگر عارضه جانبی در پی داشته باشد، بسیار خفیف است.

آناتومی پوست

از سن 25 سالگی به بعد فرایند افزایش سن به طور طبیعی توانایی پوست برای ترمیم خود را تحت تاثیر قرار می دهد. تولید کلاژن و فیبرهای پروتئین که به پوست ساختار محافظتی می دهد، آهسته می شوند. پروتئین الاستین که باعث انعطاف پذیری پوست می شود، شروع به خراب شدن می کند. تجزیه این عناصر حفاظتی پوست منجر به شکل گیری چین و چروک ها می شوند. به علاوه عوامل بیرونی مانند اشعه های خورشید، سیگار کشیدن و برخی حالات چهره منجر به بروز چین و چروک و پیر شدن پوست می شوند.

چگونگی انجام میکرودرم ابریژن

برای انجام فرایند میکرودرم ابریژن متخصص پوست از ابزار خاصی استفاده می کند که کریستال اکسید آلومینیوم را روی سطح پوست می پاشد. این فرایند سلول های مرده را از سطح پوست برمی دارد. به علاوه این ابزار دارای یک ساکشن است که کریستال ها را به داخل کشیده و سلول های پوست را شل می کند. برای رسیدن به بهترین نتیجه توصیه می شود این فرایند هر هفته یا به صورت هفته درمیان تکرار شود.

عوارض جانبی

اگر قبلا جراحی زیبایی انجام داده اید و یا نسبت به بروز زخم حساس هستید، قبل از شروع فرایند به متخصص پوست اطلاع دهید، زیرا در این شرایط این فرایند احتمال بروز عوارض جانبی را افزایش می دهد. به علاوه اگر داروهای ایزوترتینوئین مصرف می کنید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا در این شرایط لازم است 6 ماه صبر کنید. پس از اتمام میکرودرم ابریژن ممکن است در بخش های تحت درمان کمی قرمزی و التهاب مشاهده کنید. این شرایط طی 24 ساعت برطرف خواهد شد. به علاوه پس از انجام میکرودرم ابریژن پوست نسبت به نور خورشید حساس تر می شود، بنابراین حتما از محافظ و ضد آفتاب استفاده کنید.

لیفت صورت با نخ

گزینه دیگر لیفت صورت با نخ است که به چگونگی انجام این فرایند می پردازیم. لیفت صورت با نخ یک گزینه جایگزین برای روش های سنتی است که میزان تهاجمی بودن آن کم است و مناسب افرادی است که پیری زودرس پوست را تجربه می کنند. این روش جدید را می توان طی یک یا دو ساعت انجام داد و اغلب بدون بی حسی قابل انجام است. برای انجام این فرایند جراح نخ های نازکی را از طریق برش های کوچک وارد صورت می کند، این برش های کوچک معمولا در پشت گوش ها انجام می شوند. پس از انجام فرایند برش ها به مرور و حداکثر تا یک ماه به طور کامل بهبود پیدا می کنند. نخ ها به بافت پوست متصل می شوند و سپس کشیده می شوند تا عمل لیفتینگ و صاف کردن پوست صورت انجام شود. تقریبا بلافاصله با انجام این فرایند بخش تحت درمان به حالت صاف و بدون چین و چروک در خواهد آمد.

از آنجایی که فرد در زمان انجام فرایند هوشیار است، بنابراین می تواند انجام فرایند را توسط جراح مشاهده کند. زمانی که نخ ها گره می خورند، زیر پوست پنهان می شوند و قابل مشاهده نخواهند بود. تاثیر لیفتینگ صورت با نخ حداقل 30 ماه دوام خواهد داشت. نخ ها در زیر پوست باقی می مانند و هر زمان که خواستید می توانید این نخ ها را خارج کنید.

بوتاکس

بوتاکس یا سم بوتولینوم نوع A برای سه هدف مهم استفاده می شود: کنترل اسپاسم عضلانی، تعریق شدید زیر بغل و بهبود زیبایی. در این مقاله ما به کاربرد سوم بوتاکس می پردازیم.

بوتاکس برای صاف کردن موقت خطوط نازک استفاده می شود، مانند خطوط بین ابروها و خطوط پیشانی. بوتاکس با پرکننده های تزریقی متفاوت ست. پرکننده های پوستی باعث برجسته شدن بافت های پوست می شوند، به طوری که خطوط و چروک ها محو می شوند. بوتاکس از طریق فلج کرد عضله مانع چروک شدن می شود.

چین چروک پوست معمولا به شکل عمود بر یک عضله قرار می گیرند. به عنوان مثال عضله پیشانی یک عضله عمودی است و زمانی که این عضله منقبض می شود، خطوط مربوط به چروک افقی خواهند بود.

همچنین عضله هایی که مسئول اخم کردن هستند، به صورت افقی در بین ابروها قرار می گیرند، بنابراین زمانی که منقبض می شوند خطوط اخم به صورت عمودی در بین ابروها ظاهر می شوند.

بوتاکس به این عضلات تزریق می شود و از طریق فلج کردن عضله فعالیت آن عضله را کم می کند. بنابراین بدون منقبض شدن عضله زیر پوست، پوست نمی تواند چروک شود.

خطوطی که در حالت عادی روی صورت شما وجود دارند، مناسب بوتاکس نیستند. این خطوط بهتر است به وسیله پر کننده درمان شوند.

برخی عوارض مربوط به بوتاکس عبارتند از درد در محل تزریق، عفونت، التهاب، قرمزی، خونریزی و کبودی. برخی از این علائم ممکن است نشان دهنده یک واکنش آلرژیک باشند. دیگر علائم مربوط به واکنش آلرژیک عبارتند از: خارش، جوش های پوستی، تاول های قرمز، خواب آلودگی و ضعف. اگر پس از تزریق بوتاکس دچار مشکلات تنفسی یا ضعف و خواب الودگی شدید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://www.livestrong.com/article/180130-microdermabrasion-for-wrinkles/” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”orange” size=”medium” link=”http://www.webmd.com/beauty/wrinkles” target=”blank” ]منبع 2[/button]

نگارنده:سمیه محمدی

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید