چند جلسه لیزر موهای زائد برای برخورداری از پوستی صاف و درخشان موردنیاز است؟

لیزر و IPL

در دهه های اخیر، تکنولوژی نوین لیزر موهای زائد پیشرفت هایی داشته است و در این راه با محدودیت هایی نیز رو به رو شده است، البته نمی توان از تاثیرات قابل توجه دستگاه های پیشرفته لیزر در کاهش رشد موهای زائد چشم پوشی کرد. از دستگاه های لیزر می توان حتی برای رفع کامل موهای زائد مناطق وسیع تر بدن در مدتی کوتاه استفاده کرد. اگرچه رفع موهای زائد به کمک لیزر اندکی با درد و ناراحتی همراه است، اما درد لیزر شدیدتر از ناراحتی های ناشی از اپیلاسیون کمر و خطوط بیکینی  به صورت منظم نیست.

سوالی که در اینجا مطرح است، این است که در واقعیت برای اینکه از پوستی صاف و درخشان برخوردار باشیم، به چند جلسه لیزر موهای زائد نیاز داریم؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

تعداد جلسات موردنیاز لیزر موهای زائد بدن و صورت

بسیاری از متخصصان زیبایی بر این باورند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب در لیزر موهای زائد حداقل شش جلسه مورد نیاز است. اگرچه به محض اتمام جلسه اول لیزر مو، شما  شاهد کاهش تدریجی رشد مو و حجم موها خواهید بود، به احتمال زیاد حداقل شش تا هفت جلسه  نیاز است تا موهای زائد به طور نیمه دائم رفع شوند. البته باید توجه داشته باشید که  سر موعد مقرر و در بازه های زمانی تعیین شده توسط پزشک، متوسط چهار تا شش هفته به کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا موهای درون روییده یا نهفته در پوست که از جلسات پیشین باقی مانده اند، به طور کامل از بین روند. اگر فاصله زمانی جلسه اول تا جلسات بعدی لیزر موهای زائد زیاد باشد، پزشک چرخه رشد مو را از دست داده و امکان رسیدگی به تارهای موی در حال رشد یا رشد نکرده وجود ندارد.

پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، بسیار محتمل است که به میزان 5 تا 20 درصد در رشد موهای زائد تغییر ایجاد شود. تا زمان رسیدن به جلسه ششم لیزر موهای زائد، میزان کاهش رشد موهای زائد به هشتاد درصد می رسد، بنابراین، بسیار مهم است که فرد مراجعه کننده خود را با برنامه دقیق پزشک هماهنگ کند. نتایج لیزر موهای زائد به عوامل مختلفی چون، تایپ پوست، رنگ مو، سن و … بستگی دارد که در جلسات مشاوره پیش از شروع فرآیند لیزر موهای زائد پزشک متخصص با بررسی و ارزیابی وضعیت ظاهری و شرایط هورمونی بیمار به تمامی این اطلاعات دست پیدا می کند.

مراحل رویش و رشد مو
مراحل رویش و رشد مو

همان طور که می دانید   مو در سه مرحله رشد می کند. در ابتدا، چرخه رشد یا فعالیت (تولید آناژن)، سپس مرحله خاموشی یا عدم فعالیت (کاتاژن) و در نهایت مرحله ریزش مو (تلوژن). فرآیند لیزر موهای زائد به خصوص در همان مراحل ابتدایی رشد مو بسیار موثر عمل می کند. این دوره ممکن است تنها تا چند هفته به طول بیانجامد. پس از آن، رشد مو وارد مرحله خاموشی و سکون میشود که تا 24 هفته به طول می انجامد (بسته به محل مورد درمان).

کلینیک زیبایی و لیزر پوست
کلینیک زیبایی و لیزر پوست

بسیار مهم و ضروری است که با برنامه ریزی و زمان بندی درست، جلسات لیزر موهای زائد را به صورت مرتب تکرار کنید تا به تعداد تارهای موی بیشتری در مرحله رشد دسترسی داشته باشیم و بتوانیم موهای زائد را در همان مراحل رشد از ریشه بسوزانیم. به همین علت است که مراجعه به کلینیک زیبایی و تجدید دوره های درمان و جلسات لیزر موهای زائد در طول سال ها از اهمیت خاصی برخوردار است. برای مثال، رفع موهای زائد زیر بغل پنج ماه طول می کشد، رفع موهای زائد پا 12 ماه طول می کشد.

یکی دیگر از علل و عوامل افزایش تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای زائد، تغییرات و اختلالات هورمونی است.
یکی دیگر از علل و عوامل افزایش تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای زائد، تغییرات و اختلالات هورمونی است.

یکی دیگر از علل و عوامل افزایش تعداد جلسات موردنیاز برای لیزر موهای زائد، تغییرات و اختلالات هورمونی است. بغل به طور کلی رشد مو در مناطقی از بدن چون لب فوقانی و چانه  نسبت به پاها و ناحیه زیر بغل، به فعالیت های هورمونی بدن فرد مراجعه کننده بستگی دارد. این بدان معناست که برای رفع موهای زائد این مناطق از بدن به تعداد جلسات بیشتری نیاز داریم، چون رویش موها ممکن است بعلت نوسانات و تغییرات هورمونی در بازه زمانی کوتاهی متوقف شوند و در این صورت دسترسی به ریشه موها دشوار خواهد بود.

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments