چطور شکم خود را کوچک کنیم؟

چطور شکم خود را کوچک کنیم؟
چطور شکم خود را کوچک کنیم؟

تنها با سحر و جادوست که می توان دو یا سه روز شکم خود را کوچک کرد. جراحی یا مصرف قرص های خطرناک نیز گاهی موثر هستند، اما دارای عوارض بسیاری می باشند. به طور کل کوچک کردن شکم کار آسانی نیست.

با انتخاب رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم می توانید حجم زیادی از چربی های بدن خود را از بین ببرید که بخش بزرگی از این چربی ها مربوط به شکم هستند. مدت زمان کاهش وزن و چربی بستگی به میزان وزنی دارد که قصد کاهش آن را دارید. این مدت ممکن است چند هفته، چند ماه یا حتی چند سال طول بکشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در کوتاه مدت می توانید عاملی را کنترل کنید که باعث برجسته شدن شکم مسطح می شود، عاملی مانند نفخ. تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید تا طی چند روز نفخ معده خود را کنترل کرده و تغییرات را مشاهده کنید.

مراقب آنچه می خورید باشید.

خوردن غذای زیاد یا عجله ای غذا خوردن عواملی هستند که باعث نفخ می شوند. اگر فاصله بین وعده های غذایی شما طولانی شود و در حالی غذا بخورید که به شدت گرسنه اید، احتمالا به مقدار زیاد و به سرعت غذا خواهید خورد.

خوردن غذای زیاد باعث متورم شدن شکم می شود، زیرا غذای زیاد نمی تواند به سرعت هضم شود. تند غذا خوردن نیز باعث بلعیدن هوای زیاد می شود که منجر به تشکیل گاز در شکم می شود.

تعداد وعده های غذایی خود را زیاد کنید.

اگر تعداد وعده های غذایی تان زیاد باشند، خیلی گرسنه نخواهید شد و در نتیجه پرخوری نخواهید کرد. به علاوه با خوردن غذا در وعده های غذایی متعدد، البته حجم کمتر، هضم غذا نیز خیلی راحت تر خواهد بود و دستگاه گوارش بهتر عمل خواهد کرد.

اگر عجله دارید غذا نخورید.

مطمئن شوید که زمان کافی برای خوردن غذا در آرامش دارید. در هنگام خوردن به غذای خود توجه کنید، آن را به طور کامل بجوید و سعی کنید در هنگام خوردن حواستان زیاد پرت نشود.

در هنگام خوردن غذا از صحبت کردن اجتناب کنید.

گرچه کمی صحبت کردن های معمول در زمان غذا خوردن عادی است، اما صحبت کردن زیاد باعث بلعیدن هوا می شود که منجر به نفخ خواهد شد.

از خوردن برخی غذاها اجتناب کنید.

اگر به دنبال کاهش نفخ معده خود هستید، بهتر است از خوردن برخی غذاها که باعث نفخ می شوند، اجتناب کنید. میوه ها و سبزیجات دارای فیبر بالا، لبنیات و غلات سبوس دار موادی هستند که باعث افزایش گاز معده می شوند. مثال هایی از این غذاها عبارتند از:

لوبیا، کلم بروکلی، کلم، کنگر فرنگی، سیب، زردآلو، آلو، برنج قهوه ای، شیر، پنیر و بستنی.

دیگر غذاهایی که عامل بروز این مشکی می شوند غذاهای حاوی قند لاکتوز شیر، غذاهای حاوی سوربیتول مانند آبنبات، آدامس، نوشابه های گاز دار و مشروبات الکلی.

نکته

می توانید مصرف کربوهیدرات های دارای زنجیره کوتاه را کم کنید. هضم این نوع کربوهیدرات ها برای برخی افراد سخت است و منجر به نفخ و اسهال می شود. بهتر است مصرف غذاهای حاوی فروکتوز مانند شیرینی و برخی میوه ها را کم کنید. لاکتوز در غذاهای لبنی، فروکتوز در غلات گلوتن، مانند گندم و جو برای برخی مشکل ساز است.

عذاهای شو مانند چیپس نیز باعث حفظ آب در بدن می شود که این عامل نیز باعث نفخ و پف کردن می شود. این نوع پف کردن در تمام قسمت های بدن مشاهده می شود و فقط به شکم منحصر نمی شود.

به هرحال مشکل ساز بودن این غذاها در افراد یکسان نیست. از طریق آزمون و خطا می توانید غذاهایی که در شما باعث نفخ می شوند را شناسایی کنید. از آنجایی که بسیاری از این غذاها مقوی می باشند، بهتر است تنها چند روز آنها را از رژیم غذایی خود حذف کنید، مگر اینکه مجبور باشید.

برای جلوگیری از نفخ کوتاه مدت بر روی غذاهایی تمرکز کنید که باعث نفخ و افزایش گاز معده نمی شوند. این غذاها عبارتند از:

گوشت قرمز، گوشت سفید و ماهی، تخم مرغ، سبزیجات دارای فیبر کمتر مانند کاهو، گوجه فرنگی، کدو و بامیه، میوه های دارای فیبر کمتر مانند هندوانه، طالبی، گیلاس و آووکادو، نان فاقد گلوتن و برنج ساده.

برنامه طولانی مدت

برای کوچک کردن شکم خود به مرور زمان بهتر است ورزش منظم و انتخاب رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید. نیاز نیست به فکر روش های سریع باشید که ممکن است موثر باشند.

در هفته 150 دقیقه ورزش سبک یا 75 دقیقه ورزش سنگین انجام دهید. می توانید با پیاده روی بعد از ناهار یا قدم زدن عصر شروع کنید. می توانید دوچرخه سواری کنید یا از دوچرخه های ثابت ورزشگاه استفاده کنید. در کلاس های یوگا شرکت کنید. هر فعالیتی که انجام دهید به سوزاندن چربی شکم و رسیدن به وزن ایده آل کمک می کند.

با این حال به یاد داشته باشید ورزش نمی تواند جبران کننده رژیم غذایی ناسالم باشد. برای کوچک کردن شکم علاوه بر ورزش کردن باید مراقب آنچه می خورید باشید، از خوردن غذاهای پرکالری اجتناب کنید، بیشتر میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید و نوشیدنی های شیرین را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

لینک منبع: اینجا کلیک کنید.

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان جایروس

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments