چطور در دوران بارداری زیبا به نظر برسیم؟

چطور در دوران بارداری زیبا به نظر برسیم؟
چطور در دوران بارداری زیبا به نظر برسیم؟

تغییرات سه ماهه اول بارداری

در دوران بارداری هر چه زمان می گذرد و تولد نوزاد نزدیکتر می شود، دور کمر شما نیز بیشتر خواهد شد. اما آیا می دانید بارداری بر روی بخش های دیگر بدن شما نیز تاثیر می گذارد؟ در ماه های اول بارداری تغییرات هورمونی باعث می شوند پستان های شما سفت و حساس شوند. به علاوه هورمون ها منجر به بروز حالت تهوع در هنگام صبح می شوند. در این شرایط واقعا احساس خستگی می کنید و نیاز به چرت زدن های مداوم خواهید داشت. این مشکلات در سه ماهه دوم بارداری بهبود پیدا می کنند.

درخشندگی دوران بارداری

خانم های باردار اغلب به دلیل بالا رفتن جریان خون و تولید چربی بیشتر پوست دارای پوستی براق و درخشان هستند. برخی تغییرات پوستی دیگر در دوران بارداری عبارتند از ملاسما، نوعی تغییر رنگ پوست، خارش پوست، جوش زدن های بیشتر و علائم کشش پوست. لوسیون ها و مرطوب کننده ها به بهبود خارش و علائم کشش کمک می کنند. قبل از استفاده از هر نوع ضد جوش یا داروی پوستی در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

فعالیت بدنی در دوران بارداری

ورزش کردن در دوران بارداری به بدن انرژی بیشتری می دهد و بدن را برای زایمان آماده می کند. در صورت تایید پزشک، خانم های سالم حداقل دو ساعت و نیم در هفته ورزش کنند. بهتر است ورزش هایی مانند پیاده روی و شنا بیشتر انجام شوند. اگر قبل از بارداری فعال بوده اید، در مورد دویدن، انجام حرکات آئروبیک یا وزنه برداری با پزشک مشورت کنید. اگر احساس ضعف و سرگیجه می کنید ورزش کردن را متوقف کنید و لازم است مقدار زیادی آب بنوشید.

ماساژ و درمان های آب گرم

آب گرم می تواند یک درمان مناسب و خوب در دوران بارداری محسوب شود. ماساژ باعث کم شدن تنش و بهبود درد عضلات می شود. برای ماساژ به یک درمانگر با تجربه مراجعه کنید و قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از درمان های آب گرم موثر و ایمن هستند، اما از روش هایی که باعث بالا رفتن دمای بدن می شوند، اجتناب کنید، مانند رفتن به سونا. در این دوران پوست شما نسبت به گرما حساس تر از قبل است.

حرکات کششی و ریکس کردن

یوگا می تواند باعث آرامش ذهن و بدن شود. زمانی که مرکز گرانش شما تغییر می کند، تعادل بیشتری خواهید داشت. می توانید در کلاس های یوگا مخصوص خانم های باردار شرکت کنید یا فیلم های آموزشی مربوط به آن را تماشا کنید. یک مربی با تجربه می تواند حرکات درست و مناسب را به شما آموزش دهد. به هر حال قبل از انجام هر حرکت ورزشی یا شرکت در کلاس یوگا با پزشک خود مشورت کنید.

آیا اختلالات خلقی طبیعی است؟

در دوران بارداری تغییرات خلق و خو و احساسات طبیعی است. در مورد فرد تازه وارد هیجان زده هستید، اما نگران زایمان و تربیت فرزند خود هستید. هورمون های بارداری موجب انزوا می شوند. اکثر خانم های باردار دچار این اختلالات خلقی می شوند. نگران نباشید، بهتر است بیش از قبل مراقب خود باشید، فعالیت هایی برای کاهش اضطراب خود انجام دهید و با دوستان و اقوام خود بیشتر صحبت کنید. اگر احساس افسردگی می کنید، به پزشک مراجعه کنید.

بایدها و نبایدهای مراقبت از مو

در دوران بارداری موها ضخیم تر به نظر می رسند. یکی از مزایای هورمون های بارداری این است که در این دوران کمتر از حالت طبیعی دچار ریزش مو می شوید. ممکن است پزشک توصیه کند سه ماهه اول بارداری از رنگ کردن موهای خود اجتناب کنید. پس از زایمان ریزش موها بیشتر از حالت طبیعی می شود، اما تا 6 ماه پس از تولد نوزاد رشد موها به حالت اولیه خود باز می گردد.

آرایش و پوست در حال تغییر

پوست شما در دوران بارداری در حال تغییر است و ممکن است نیاز به طراوت بیشتری داشته باشد. اگر احساس می کنید پوستتان خشک شده، از کرم های بر مبنای مایع استفاده کنید. اگر پوست شما چرب شده، بهتر است کرم پودر را امتحان کنید. از کرم های مخصوص برای پوشاندن لکه ها و نابرابری های صورت استفاده کنید.

لباس های مادرانه و مناسب

اگر قبل از زایمان دارای وزن سالم بودید، در دوران بارداری ممکن است حدود 11.5 تا 16 کیلو وزن اضافه کنید. اما باز هم می توانید مد روز و زیبا لباس بپوشید. لباس زیر مناسب و کفش پاشنه بلند راحت بپوشید.

غذای سالم برای دو نفر بخورید

در دوران بارداری بدن شما روزانه 100 تا 300 کالری نیاز دارد. غذاهای سالم و دارای کالری بالا را انتخاب کنید و غذا و سبزیجات زیاد بخورید – از جمله غلات، میوه و سبزیجات، گوشت و لوبیا و پروتئین. صبحانه را حتما بخورید و بین وعده های غذایی میان وعده های سالم مصرف کنید. از خوردن غذاهای خام، تخم مرغ و گوشت و برخی ماهی ها اجتناب کنید.

در دوران بارداری فولیک اسید، کلسیم و آهن بیشتری برای بدن نیاز است. ویتامین ها و مکمل های قبل اززایمان بسیار ضروری هستند. این ویتامین ها، مکمل ها و مواد مغذی برای رشد نوزاد ضروری هستند. برخی مکمل ها حاوی ویتامین B12 یا آهن برای برخی خانم ها ضروریست.

آبرسانی برای بارداری سالم

آبرسانی درست سطح انرژی بدن را در دوران بارداری مناسب نگاه می دارد. به علاوه مصرف آب از عفونت های مثانه و یبوست جلوگیری می کند. آب و مایعات زیادی بنوشید. لازم است 12 فنجان آب در روز بنوشید. منتظر تشنه شدن نشوید. به طور مداوم آب بنوشید و بیشتر نوشیدنی های بدون کافئین بنوشید. اگر ادرار شما به رنگ زرد روشن در آمده است، مایعات کافی نوشید اید.

خوابیدن به اندازه کافی

در سه ماهه اول به نظر می رسد که تمام وقت خوابید. در سه ماهه سوم راحت خوابیدن شب بسیار سخت خواهد شد. دفع ادرار مکرر، سوزش سر دل، ناراحتی و اضطراب باعث بیدار شدن شما می شود. سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید و از بالشت برای پشت و بین پاهای خود استفاده کنید. در طول روز ورزش کنید و از ورزش کردن شب اجتناب کنید. قبل از خواب زیاد مایعات ننوشید.

بدون مشورت با پزشک هیچ دارویی مصرف نکنید. هر دارویی که مصرف می کنید، ممکن است بر روی نوزاد تاثیر بگذارد. اگر قبل از بارداری دارویی مصرف می کرده اید، پزشک در مورد مصرف آن در دوران بارداری توصیه های خواهد کرد. ممکن است لازم باشد مصرف آن را متوقف کنید.

برقراری رابطه جنسی در دوران بارداری خطری ندارد، مگر اینکه پزشک انجام آن را منع کرده باشد. شاید لازم باشد وضعیتی را انتخاب کنید که خطر کمتری برای شما و نوزادتان داشته باشد. در دوران بارداری پستان ها حساس تر می شوند. اگر برقراری رابطه جنسی باعث گرفتگی عضلات یا خونریزی شد به پزشک مراجعه کنید. قبل از تولد نوزاد زمانی را برای خود و همسرتان اختصاص دهید.

اعتماد به نفس خود را حفظ کنید. این دوران دورانی پر از هیجان است. اما با بروز تغییرات ایجاد شده در بدن فرد دچار مشکلاتی در اعتماد به نفس می شود. بهتر است دیدگاه خود را تغییر دهید و خود را با دوستان و انرژی های مثبت احاطه کنید. غذای مفید و سالم بخورید و ورزش کنید. به این ترتیب می توانید از دوران بارداری خود لذت ببرید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments