سالم و زیبا نگه داشتن موها پس از ریباندینگ

چطور از موها در هنگام خواب مراقبت کنیم

موها

اگر دارای موهای رنگ شده، خشک یا آسیب دیده هستید، لازم است مراقبت بیشتری از آنها بکنید. استفاده از محافظت های گرما، اجتناب از حرارت و استفاده از شامپوی مناسب بسیار عالی هستند، اما هنوز اقدامات دیگری وجود دارند که می توانید برای مراقبت از موهای خود انجام دهید.

روش های زیادی برای مراقبت از موها در هنگام خواب وجود دارد، زیرا تمام چرخیدن ها و حرکاتی که در خواب انجام می دهید، می تواند به موها آسیب بزند، بدون اینکه متوجه آن شوید.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

شاید خواب را به عنوان به آرامش رسیدن بدن خود در نظر بگیرید، اما واقعیت این است که ممکن است در هنگام خواب حرکاتی غیر ارادی انجام دهید که باعث آسیب دیدن موها شود. اگر در طول روز اقدامات احتیاطی و مراقبتی را به خوبی انجام دهید، می توانید مطمئن باشید که موهای شما در هنگام خواب نیز محافظت می شوند.

بنابراین به منظور مراقبت از موهای خود توصیه می کنیم روش های زیر را قبل از خواب حتما انجام دهید:

قبل از خواب موهای خود را خشک کنید.

موی خیس بسیار ضعیف است، بنابراین خوابیدن با موی خیس آسیب بیشتری به موها می زند. بنابراین قبل از خواب مطمئن شوید که موهایتان خشک است.

هرگز با موی بسته شده نخوابید.

شاید تصور کنید با بستن موها قبل از خواب و جلوگیری از پخش شدن آنها در اطراف سر، می توانید از آنها مراقبت کنید، اما بستن موها برای مدت طولانی مطمئنا باعث آسیب دیدن آنها می شود. بنابراین به جای محکم بستن موها می توانید آنها را به صورت دم اسبی و شل ببندید و از کش های محکم و پلاستکی استفاده نکنید. کش های پلاستیکی به موها آسیب زیادی می رسانند.

رو بالشتی خود را از جنس ابریشم انتخاب کنید.

ابریشم یا ساتن به مراتب نرم تر هستند و آسیب کمتری به مو می زنند.

قبل از خواب موهای خود را شانه کنید.

بهتر است با موهای گره خورده و شلخته نخوابید، زیرا این گره های در هنگام خواب بدتر می شوند. بنابراین قبل از خواب موهای خود را شانه بزنید و گره های موجود در آن ها را باز کنید، به این ترتیب شانه کردن موها در صبح روز بعد راحت تر خواهد شد.

از شال یا روسری ابریشمی استفاده کنید.

اگر می خواهید موهایتان روی صورت شما را نپوشاند، می توانید موهای خود را در یک شال یا روسری ابریشمی بپیچید، این عمل مانند خوابیدن روی بالشتی از جنس ابریشم یا ساتن است. به هر حال این کار باعث می شود موها جمع و مرتب باشند، بدون اینکه مجبور باشید آنها را با کش ببندید.

موها را درمان کنید.

از یک روغن درمانی بر روی موهای خود استفاده کنید تا به این ترتیب بتوانید موها را حالت دار کرده و به آنها آبرسانی کنید. به علاوه از آنجایی که موی خیس حساستر و شکننده تر است، بنابراین روغن مورد نظر را روی موهای خشک استفاده کنید و سپس صبح آن را بشویید.

موهای خود را ببافید.

بافتن مو یکی از روش های قدیمی مراقبت از مو است. زمانی که موهای خود را می بافید، علاوه بر اینکه در طول شب آسیب کمتری به موهای شما می رسد، صبح روز بعد نیز پس از باز کردن آنها، موها خوش حالت و بدون گره خواهند بود.

پوست سر خود را به آرامی ماساژ دهید.

ماساژ پوست سر باعث تحریک رشد موها می شود. نگران نباشید، برای ماساژ دادن موها لازم نیست تجهیزات خاصی داشته باشید، فقط کافیست با نوک انگشتان و به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید.

به اندازه کافی بخوابید.

خواب تاثیر معجزه آسا بر روی زیبایی پوست و مو دارد. خواب کافی باعث تنظیم خلق و خوی شما نیز می شود. با خوابیدن به موها و پوست خود زمان کافی برای ترمیم و ریکاوری می دهید. به یاد داشته باشید که شما حداقل به 7 ساعت خواب شبانه نیاز دارید.

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که به مراقبت موهای شما در طول روز کمک می کنند. موها را باید به طور منظم بشویید. در حقیقت آنچه نیاز به شستشو دارد پوست سر است. بهترین روش برای تمیز کردن موها و پوست سر عبارتند از:

  • پوست سر کاملا خیس شود.
  • شامپو به مقدار کم استفاده کنید. مصرف شامپوی زیاد به دلیل وجود مواد شیمیایی موجود در آن به مو آسیب می رساند.
  • شامپو را به پوست سر خود ماساژ دهید. این کار را خیلی با ملایمت انجام دهید.
  • موهای خود را به خوبی بشویید تا زمانی که دیگر حبابی از شامپو روی موهای خود نمی بینید.
  • موها را به آرامی با حوله خشک کنید.
  • پس از بیرون آمدن از حمام موهای خود را با یک شانه دانه درشت و به آرامی شانه کنید.
  • پس از حمام موها را نبندید یا روی آنها را نپوشانید، این کار باعث شکستن موها می شود.
  • اجازه دهید موها به آرامی و در معرض هوا خشک شوند و از سشوار استفاده نکنید، استفاده از سشوار به موها آسیب می رساند.

اگر پوست سر شما خارش دارد یا پوسته پوسته است، احتمالا به دلیل شسته نشدن کامل شامپو است یا به دلیل وجود شوره سر است. اگر دچار شوره سر هستید بهتر است با متخصص پوست و مو مشورت کنید و یک شامپوی مناسب انتخاب کنید.

عوامل زیادی به مو آسیب می رسانند که باید مراقب آنها باشید. چند تا از مهم ترین آنها عبارتند از:

  • خورشید
  • مواد شیمیایی، مانند کلر در استخرها (بنابراین پس از شنا در استخر حتما موهای خود را بشویید.)
  • برخی محصولات آرایشی، به ویژه محصولاتی که باعث فر شدن، صاف شدن یا تغییر رنگ مو می شوند.
  • موادی که برای مدل دادن موی خود استفاده می کنید، مانند اتوی مو، سشوار و بابلیس (بنابراین از این دستگاه ها زیاد استفاده نکنید، به ویژه اگر موهای حساس دارید).

یکی از رایج ترین آسیب های مو موخوره است که قابل ترمیم نیست و تنها کاری که می توان انجام دهید این است که بخش موخوره را قیچی کنید.

 

[button color=”blue” size=”medium” link=”https://www.bustle.com/articles/151873-7-ways-to-protect-your-hair-while-youre-sleeping-to-avoid-unnecessary-breakage” target=”blank” ]منبع 1[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=”http://www.minq.com/beauty/7377/13-tips-for-better-hair-while-you-sleep/” target=”blank” ]منبع 2[/button]

[button color=”blue” size=”medium” link=” https://www.aad.org/public/kids/hair/hair-care” target=”blank” ]منبع 3[/button]

 

1.5 2 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments