چرخه رشد مو در انسان

رشد موی انسان در همه جا یبدن رخ می دهد، به جز کف پاها و دست، لب ها و پلاک ها در قسمت بالای مژه ها. مو نیز مانند پوست از چند لایه تشکیل شده است. ترکیب اصلی مو یک پروتئین ساختمانی محکم به نام “کراتین” می‌باشد این پروتئین در ناخن و سطح خارجی پوست هم وجود دارد.

چرخه رشد مو ها

رشد مو در 3 فاز صورت می پذیرد: آناژن،کاتاژن، تلوژن. هر مرحله دارای ویژگی های خاص  در تعیین طول مو می باشد. هر سه فاز به شکل همزمان رخ می دهد، یعنی ممکن است یک تار مو در فاز آناژن باشد در حالی که دیگری در فاز تلوژن می باشد.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

هر کدام از این نوع موها ساخت و ساز سلولی مخصوص به خود را دارند.

فاز آناژن

این فاز، به عنوان مرحله رشد شناخته می شود، و حدود 2 تا 6 سال به طول می انجامد. حدود 85% درصد از موهای بدن در هر مرحله در فاز آناژن قرار دارند. طول مدت فاز آناژن به خصوصیات ژنتیکی وابسته است و در بین جنس ها و افراد مختلف از فردی به فرد دیگر متفاوت است . طول مدت این فاز ، تعیین کننده بلندی موی هر فرد تا زمان ریزش آن است .

فاز کاتاژن

بعد از اتمام مرحله آناژن موها وارد مرحله کاتاژن می شوند. این مرحله به عنوان مرحله  گذار شناخته می شود. این مرحله حدود 2 هفته به طول می انجامد. در این مرحله سلول های ماتریکس از پاپیلای درمی جدا می شوند و سپس از بین می روند.

 فاز تلوژن

فاز تلوژن در حدود 1 الی 4 ماه به طول می انجامد. و این زمانی است که موی جدید ازمحل فولیکول شروع به رویش می ک/NC/B@د.  هم زمان با رویش به سمت بالا موی قدیمی به طور طبیعی و به سادگی و بدون درد شروع به ریختن می کند این امر ممکن است با شامپو کردن یا برس کردن رخ دهد. ریختن مو بخشی از پروسه طبیعی رشد آن است پروسه ای که طی آن موی جدید جایگزین موی قدیمی می شود. 10 تا 15 درصد از موهای هر فرد معمولاً در این مرحله قرار دارند.

منبع:

wikipedia

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments