چرا زنان در دوران بارداری اسید فولیک بیشتری نیاز دارند

چرا زنان در دوران بارداری اسید فولیک بیشتری نیاز دارند

اسید فولیک جزء ویتامین های گروه B بویژه ویتامین B9 می باشد که به شکلی طبیعی در بدن ما به وجود می آید و به فرم طبیعی آن فولات گفته می شود.

1)    رشد جنین به اسید فولیک وابسته است.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

در طول دوران بارداری، جنین به سرعت در حال رشد است و از این رو به مواد مغذی به نسبت متعادلی نیاز دارد.کمبود فولات در مادر سبب بروز عوارضی در مادر و نقص نوزاد می شود.فولات در اوایل بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا زمانی است که سلولهای عصبی جنین شکل میگیرد.کمبود اسید فولیک می تواند منجر به اسپینابیفیدا، نقص لوله های عصبی و ناهنجاری های ستون فقرات در جنین شود. از آنجا که ممکن است زنی متوجه نشود که باردار است، توصیه می شود آن زمان که در حال برنامه ریزی برای باردار شدن می باشند، مصرف مکمل های اسید فولیک را شروع کنند.

2)    اسید فولیک برای مادر نیز بسیار مهم است.

برای مادر نیز اسید فولیک مهم است چراکه مسئول رشد سلولهای خونی برای پیشگیری از انواع کم خونی می باشد. با سطح هموگلوبین مناسب، مادر بهتر می تواند جنین را تغذیه کند. تمامی این موارد نیز احتمال تأخیر رشدی درون رحمی جنین IUGR-Intrauterine Growth Retardation را کاهش می دهد. بعلاوه کمل های فولات به مادر برای مقابله با علائم حاملگی مانند خستگی و بی حالی کمک می کند.

 بهترین زمان مصرف مکمل فولات برای زنان باردار

اگر برای بارداری برنامه ریزی می کنید، بهتر است 3 ماه قبل از بارداری و 3 ماه اول بارداری مکمل اسید فولیک را مصرف کنید.

چه مقدار باید مصرف شود؟

در حالت ایده آل مکمل فولات باید به همراه مکمل B12 برای جذب مطلوبتر  و جلوگیری از آسیب به عصب – یک عارضه ناشی از کمبود ویتامین B12- مصرف شود. البته بهتر است خود درمانی نکنیدو در مورد مصرف این مکمل ها و دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

نکته: توجه داشته باشید با اینکه مصرف اسید فولیک دارای مزایای زیادی می باشد، اما مصرف بیش از حد آن نیز مضر خواهد بود علائمی مثل افت قند خون، مشکلات خواب و واکنش های پوستی با مصرف بیش از حد این مکمل رخ می دهد.

منیع:

thehealthsite

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments