چرا رنگ پوست افراد با هم متفاوت است ؟

رنگ پوست
افراد با رنگ پوست متفاوت

همانطور که میدانید رنگ پوست افراد در میان قبایل و گروهای مختلف از هم متمایز است و از قهوه ای تیره در میان افریقایی ها ,استرالیایی ها تا صورتی متمایل به زرد در میان افراد اروپای شمالی متفاوت است .

هیچ فردی وجود ندارد که دارای پوستی با تون مطلق از رنگ سفید یا سیاه یا زرد و یا قرمز باشد و اگر گفته میشود که یک فرد سفید پوست است ,حقیقت زیستی پوست وی مشخص نمیشود بلکه یک عبارت کلی برای نشان دادن وضعیت پوستی وی میباشد .

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

رنگ پوست به دلیل رنگدانه هایی به نام ملانین ایجاد میشود که توسط 6 ژن کنترل میشود و تمام افراد سیاه و یا سفید پوست ملانین دارند .افراد سفید پوست دارای نوع فئوملانین و افراد سیاه پوست دارای نوع ائوملانین میباشند و اندازه و سایز این ملانین در افراد با هم فرق دارد و این دو عامل نقش مهمی در تعیین رنگ پوست ایفا میکنند .همچنین سلولهای قرمز خونی که در سطح پوست جریان دارند ,در تغییر رنگ پوست های روشن موثرند و پس از ان هم چربی ها  و کاروتین موثرند که یک رنگدانه ی قرمز مانند در پوست میباشد .همچنین ملانین تعیین کننده رنگ مو میباشد .

ملانین در اپیدرمی و یا لایه های خارجی پوست قرار دارد و توسط سلولهایی به نام ملانوسیت ایجاد میشود و دریافت گران این سلول نسبت به نور حساس میباشند و تابهش های فرابنفش را از خورشید میگیرند و در طی چند ساعت ملانین تولید میکنند .

به همین دلیل است که در مناطق استوایی رنگ پوست افراد تیره است و تابش اشعه فرابنفش در این مناطق بسیار شدید است و بدین صورت از ایجاد اسیب هاش ناشی از افتاب سوختگی و تغییر دی ان ای جلوگیری میشود و در نهاتی امکان ابتلا به انواع سرطانهای پوستی هم کم میشود .

تابش اشعه فرابنفش در تابستان بیشتر و در زمستان کمتر است. در تابستان نیز امکان برنره کردن پوست بیشتر میشود که به دلیل افزایش تعدادو سایز  ملانین ها به دلیل شبیه سازی اشعه فرابنفش میباشد .

معمولا افرادی با پوست های روشن برنزه میکنند ولی حتی افراد سیاه پوست هم میتوانند با قرار گیری طولاین مدت در معرض نور خورشید ,پوشت خود را برنزه نمایند

1 1 رای
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments