بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

کارهایی که باید پیش از جلسه لیزر موهای زائد انجام بدید اما کسی به شما نمیگه!

بهترین مزایای لیزر
laser hair removal

قبلا بارها و بارها موهای زائد بدن تان را شیو یا اپیلاسیون کرده اید و حالا آماده اید تا با لیزر به جنگ موهای زائدتان بروید. برای انتخاب لیزر موهای زائد به شما تبریک می گوییم؛ چرا که برای مدتی طولانی موهای زائد خود را ریشه می کنید و موهای تان به طرز شگفت انگیزی کم می شود.

با انتخاب نوع مناسب لیزر،  موهای زائد تان به طور دائم از بین می روند. در لیزر موهای زائد، رنگدانه مو، مورد هدف نور لیزر می باشد. افرادی بهترین نتیجه را دریافت می کنند که دارای پوست روشن و موی تیره و خشن هستند. با تکنولوژی های جدیدتر، انواع پوست ها نیز با این روش قابل درمان هستند. با این حال افراد دارای پوست تیره به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهند داشت. به علاوه از بین بردن موهای سفید، جو گندمی و یا موهای نازک با لیزر ممکن است نتیجه خوبی حاصل نکند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

این را در نظر داشته باشید که لیزر موهای زائد مستلزم شرکت در چندین جلسه جداگانه است که به فاصله هر 4 یا 6 هفته می باشد. بنابراین، اگر تمایل دارید تابستان سال آینده خود را بدون مو سپری کنید، باید اولین جلسه خود را در اواخر پاییز تعیین کنید.

لیزر موهای زائد به یک سری آمادگی نیاز دارد تا بهترین نتیجه را حاصل کند. ما در ادامه این مطلب به شرح آمادگی های لازم پیش از لیزر پرداخته ایم.

 

اجتناب از برنزه کردن

اجتناب از برنزه کردن

برنزه کردن قبل و حین جلسات لیزر موهای زائد به هیچ وجه توصیه نمی شود. منظور از اجتناب از برنزه کردن، خودداری از روش هایی از قبیل خوابیدن زیر آفتاب، استفاده از سولاریوم و کرم های اتو برنز و هر چیزی که در نهایت منجر به تغییر رنگ پوست شود، می باشد. رنگ پوست باید تا جایی که ممکن است با رنگ موها تضاد داشته باشد (پوست روشن، موی تیره) تا بهترین نتیجه از لیزر موهای زائد حاصل گردد. در حالی که اتو برنز ها نه تنها باعث تیره شدن رنگ پوست می شوند، بلکه مصرف آن ها می تواند منجر به بروز عوارضی مانند تاول شود. برنزه کردن پوست واقعا برای پوست مفید نمی باشد و می تواند باعث شود پوست پس از لیزر موهای زائد، مستعد آسیب های جدی شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب

اجتناب از برنزه کردن عمدی به تنهایی کافی نیست. شما باید از برنزه شدن اتفاقی که در اثر قرار گیری در معرض نور خورشید در روز های آفتابی ایجاد می شود نیز پرهیز کنید. در طول زمان هایی که قرار است تحت درمان لیزر موهای زائد قرار بگیرید، به طور مداوم از کرم ضد آفتاب در قسمت هایی از بدن که در معرض نور خورشید هستند، استفاده نمایید.

 

استفاده از دئودورانت ممنوع

چنانچه قصد دارید موهای زیر بغل خود را لیزر کنید، 24 ساعت قبل و بعد از جلسه لیزر موهای زائد از استفاده از دئودورانت خودداری نمایید. وجود ذرات دئودورانت، میزان اثر بخشی لیزر را کاهش می دهد.

 

هشدار در خصوص مصرف آنتی بیوتیک ها

مصرف آنتی بیوتیک

چنانچه آنتی بیوتیک مصرف می کنید، احتمال بروز حساسیت پوست نسبت به نور در شما افزایش می یابد. این بدان معناست که نور لیزر می تواند منجر به سوختگی یا تاول شود که این مورد در شرایط عادی اتفاق نمی افتد. در صورت مصرف بلند مدت آنتی بیوتیک، پیش از انجام لیزر موهای زائد با متخصص خود در این خصوص مشورت کنید. در صورتی که آنتی بیوتیک را برای یک دوره کوتاه مصرف می کنید، دست کم یک هفته صبر کنید تا درمان دارویی تان کامل شود و سپس جهت لیزر موهای زائد تان اقدام نمایید.

 

عدم مراجعه در زمان داشتن تبخال یا آکنه فعال

در صورتی که وقت لیزر صورت دارید و تبخال هم زده اید، توصیه می شود جلسه لیزر را خود را به بعد از بهبود تبخال تان موکول کنید. هر گونه حرارت می تواند تبخال را تحریک کرده و منجربه وخیم شدن آن شود. این امر در خصوص آکنه نیز صدق می کند. گرمای لیزر سبب تحریک غدد چربی شده و شیوع آکنه را افزایش می دهد.

 

خودداری از مراجعه در دوران قاعدگی

مراجعه در دوران قاعدگی

چنانچه قصد دارید موهای زائد پا یا زیر بغل خود را لیزر کنید، نباید در زمان قاعدگی به مرکز لیزر مراجعه کنید. این یک چار چوب قانونی نیست و ممکن است بسیاری از افراد در این دوران هم برای لیزر موهای زائد مراجعه کنند و متخصص نیز پروسه لیزر را انجام می دهد. اما بسیاری از زنان در دوران قاعدگی نسبت به درد حساس تر می شوند و به طور کلی احساس خوبی ندارند. بنابراین توصیه می شود، وقت مراجعه لیزر خود را به گونه ای تنظیم کنید که با روزهای قاعدگی تان تداخل نداشته باشد.

 

در این باره بیشتر بخوانید: کارهایی که قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید انجام بدین اما کسی بهتون نمیگه!

 

مراقبت ها و اقدامات پس از لیزر موهای زائد

همانطور که پیش از لیزر موهای زائد، انجام ی سری اقدام لازم است، مراقب ها و اقدامات پس از آن نیز ضروری می باشد. به طور کلی با رعایت و پیروی از موارد زیر، می توانید اثرات لیزر درمانی را افزایش دهید:

  • از قرارگیری در معرض اشعه UV به مدت 7 روز اجتناب کنید.
  • در صورت ایجاد تاول، از ترکاندن آن خودداری کنید. چنانچه پوست تان شکننده شده است، از یک پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید تا بهبود یابد.
  • جهت التیام دردهای پس از لیزر، تاینلول (استامینوفن) توصیه می شود.
  • جهت تسکین ناراحتی های ناشی از گرما پس از لیزر، مصرف داروهای بدون نسخه، ژل ترمیم کننده، استفاده از حوله خنک، کمپرس یخ و آلوئه ورا توصیه می شود.
  • از نشستن بر روی صندلی های حرارتی، بلافاصله پس از لیزر موهای زائد خودداری نمایید.
  • پس از لیزر موهای زائد، استفاده از کرم ضد آفتاب طیف گسترده با SPF 30 به بالا بسیار لازم و ضروری است.
  • چنانچه عوارضی از قبیل هیپرپیگمانتاسیون (تیره شدن پوست) یا هیپوپیگمانتاسیون (از دست دادن رنگ پوست)، قرمزی یا تورم طولانی مدت، واکنش هیستامینی و یا تاول در شما ایجاد شد، به پزشک مراجعه کنید.
  • به منظور کاهش خطر رشد موهای زیر پوستی، پس از مدتی، ناحیه تحت درمان را لایه برداری نمایید.

 

اگر در خصوص لیزر موهای زائد، هر گونه سوال یا ابهامی دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید یا همین امروز با یکی از نزدیک ترین نمایندگی های ما تماس حاصل نمایید.

 

شاد و موفق باشید.

 

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع خارجی جهت مطالعه بیشتر:

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.hairremovalforum.com/laser-hair-removal-research/how-to-prepare-laser-hair-removal/413/” ]لینک اول[/button]

[button color=”red” size=”small” link=”http://www.skinsight.com/cosmetics/laserHairRemoval.htm?Imiw9cApl” ]لینک دوم[/button]

 

 

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید