پیشگیری از پف زیر چشم

پیشگیری از پف زیر چشم
پیشگیری از پف زیر چشم

کاهش مصرف نمک

نمکدان را از دسترس خود دور کنید. آب همیشه از بخش های کم سدیم بدن به بخش های دارای سدیم بالا در بدن می رود. اولین بخشی که تحت تاثیر قرار می گیرد ناحیه اطراف چشمانتان است. به همین دلیل است که اگر شب شامی دارای نمک فراوان بخورید، صبح چشمهای پف کرده ای خواهید داشت.

حساسیت های خود را مدیریت کنید

در فصلهای حساسیت زا چشم ها پف کرده و آبریزش دارند. اما خوب است بدانید داروهای بدون نسخه که برای آلرژی، سرماخوردگی یا عفونت های سینوسی  مصرف می شوند، آبریزش چشم ها و بینی را برطرف می کنند.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

وضعیت خواب خود را تغییر دهید

آیا به شکم می خوابید یا به پهلو؟ جاذبه زمین باعث جمع شدن آب در زیر چشم ها می شود که در حقیقت عامل پیدایش پف های زیر چشم می باشد. سعی کنید به پشت بخوابید و یک بالشت اضافه در زیر سر خود بگذارید.

قبل از خوابیدن آرایش خود را تمیز کنید

قبل از تمیز کردن آرایش چشم ها نخوابید. آرایش چشم ها باعث اشک آلود شدن چشم ها می شود. چشم ها را با آب و صابون بشویید و یا از پاک کننده مناسب استفاده کنید.

نوشیدن الکل باعث پف کردن چشم ها می شود

نوشیدن بیش از حد الکل باعث پف زیر چشم می شود. به هرحال اگر مشروبات الکلی نوشیده اید، قبل از خواب حتما یک لیوان آب بنوشید.

از چشم های خود در مقابل اشعه UV محافظت کنید

برای محافظت از بدن خود در مقابل نور خورشید روش های مختلفی وجود دارد. اما آیا این راهکارها را برای صورت خود نیز استفاده می کنید؟ قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث پف کردن یا چروک شدن پوست اطراف چشم ها می شود. بهتر است در هوای آفتابی از ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه استفاده کنید.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث خشک شدن یا ضعیف شدن پوست صورت می شود. با ترک سیگار از چروک شدن اطراف چشم ها و پف کردن آنها پیشگیری کنید.

چشم های خود را تسکین دهید

چشم های خود را خنک کنید. کمپرس خنک می تواند پف زیر چشم ها را کاهش دهد. می توانید از قاشق های خنک شده، قطعات خیار یا چای کیسه ای استفاده کنید. کاهش دمای اطراف چشم تاثیر مثبت دارد.

از کرم دور چشم استفاده کنید

می توانید از لوسیون ها و کرم های مخصوص استفاده کنید تا پف زیر چشم را کاهش دهید. می توانید کرم های مختلف را امتحان کنید تا کرم مناسب را پیدا کنید. از کرم های هموروئید قدیمی استفاده نکنید. این کرم ها پوست اطراف چشم ها را تحریک می کند. بهتر است از کرم دور چشم رتینول استفاده کنید.

پف زیر چشم را با آرایش بپوشانید

می توانید با استفاده از کرم های آرایشی مخصوص پف زیر چشم را پنهان کنید. کرمی را انتخاب کنید که با پوستتان هماهنگی دارد. سعی کنید در زمان استفاده از کرم آن را نمالید.

لینک منبع

نگارنده: سمیه محمدی

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments