پیامدهای جراحی پلاستیک

پیامدهای جراحی پلاستیک
پیامدهای جراحی پلاستیک

در سال 2013 امریکایی ها بیش از 7 میلیارد دلار خرج جراحی پلاستیک کردند، که شامل جراحی هایی برای تقویت سینه و جراحی زیبایی بینی می شدند. امروز تمایل افراد به تغییر ظاهر خود بسیار رایج شده است، اما بهتر است بدانید این جراحی ها با خطراتی همراه هستند.

برای بسیاری افراد تن دادن به تیغ جراحی یک فکر وحشتناک است. اگر به جراحی پلاستیک فکر می کنید، بهتر است از مزایا و خطرات آن مطلع شوید. در ادامه به برخی از مهم ترین پیامدهای مربوط به جراحی پلاستیک می پردازیم.

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. هماتوم

هماتوم یک کیسه یا لخته ای از خون است که مشابه یک کبودی بزرگ و دردناک می باشد. این مشکل در بین 1 تا 6 درصد از جراحی های زیبایی پستان اتفاق می افتد و یکی از رایج ترین پیامدهای مربوط به لیفتینگ صورت می باشد. هماتوم خطری است که تقریبا در تمام جراحی ها رخ می دهد و درمان آن شامل انجام جراحی مجدد و خالی کردن خون می شود.

  1. آسیب عصبی

آسیب عصبی در انواع مختلف جراحی مشاهده می شود. بی حسی و مور مور شدن پس از جراحی پلاستیک بسیار رایج می باشد و می تواند یکی از نشانه های آسیب عصبی باشد. بسیاری از خانم ها پس از جراحی پستان نوعی تغییر در حساسیت سینه های خود را تجربه می کنند و در حدود 15 درصد آنها به طور دائم حساسیت نوک پستان های خود را از دست می دهند.

  1. عفونت

گرچه مراقبت های پس از جراحی شامل اقداماتی است که خطر عفونت را کاهش می دهند، اما به هرحال عفونت یکی از پیامدهای مربوط به جراحی پلاستیک محسوب می شود. به عنوان مثال در 24 درصد خانم هایی که جراحی پستان انجام می دهند سلولیت رخ می دهد که نوعی عفونت پوستی است. در برخی موارد عفونت ها داخلی و شدید هستند و نیازمند تزریق آنتی بیوتیک می باشند.

  1. ترموبوز ورید عمقی و آمبولی ریه

ترومبوز ورید عمقی (DVT) شرایطی است که در آن لخته های خونی در عمق رگ ها تشکیل می شوند و معمولا در پا این مشکل رخ می دهد. زمانی که این لخته ها جدا شده و به سمت ریه ها حرکت کنند، مشکلی تحت عنوان آمبولی ریوی (PE) بروز می کند. هر چند این شرایط زیاد رایج نیست، اما بسیار کشنده است.

  1. جای زخم

جراحی معمولا با زخم همراه است. از آنجایی که جراحی های پلاستیک برای بهبود ظاهر انجام می شوند، اما جای زخم های ایجاد شده مشکل ساز می شوند. به عنوان مثال زخم هیپرتروفیک نوعی زخم غیرطبیعی قرمز و ضخیم است که در 2.5 درصد از جراحی ها به ویژه جراحی های پستان، بروز می کند.

  1. نارضایتی کلی از ظاهر

گرچه اکثر افراد از نتیجه به دست آمده از عمل خود راضی هستند، اما نارضایتی از نتیجه و ناامیدی نسبت به آن یکی از پیامدهای احتمالی است. افرادی که تحت جراحی زیبایی پستان قرار می گیرند، ممکن است با فاصله بین آنها و یا تقارن حاصل از آن دچار مشکل شوند. افرادی که جراحی زیبایی روی صورت خود انجام می دهند نیز گاهی اوقات از نتیجه کلی راضی نیستند.

  1. آسیب به اندام های داخلی

لیپوساکشن برای اندام های داخلی ممکن است خطرساز باشد. هنگامی که پروب جراحی با اندام داخلی تماس برقرار می کند، ممکن است باعث سوراخ شدن آنها شود که گاهی این سوراخ ها کشنده خواهند بود.

  1. پیامدهای بیهوشی

بیهوشی برای راحتی بیمار و بدون درد انجام شدن فرایند استفاده می شود. در بیهوشی عمومی از داروهایی استفاده می شود که فرد هوشیاری خود را از دست می دهد. این داروها گاهی دارای پیامدها و عوارضی خواهند بود. این عوارض عبارتند از عفونت های ریه، سکته مغزی، حملات قلبی و مرگ. یکی از رایج ترین عوارض مربوط به داروهای بیهوشی حالت گیجی و لرزی است که فرد پس از به هوش آمدن دچار آنها می شود. یکی از پیامدهای نادر بیهوشی بیدار شدن یه بهوش آمدن در حین جراحی می باشد.

  1. سروما

سروما نوعی بیماری است که در نتیجه تجمع یافتن سروم خون در زیر سطح پوست رخ می دهد و منجر به التهاب و درد می شود. این مشکل پس از هر جراحی رخ می دهد و شایعترین عارضه در جراحی های شکمی است. از آنجایی که سروما ممکن است عفونی شود، اغلب به وسیله یک سوزن تخلیه می شوند، اما احتمال بروز مجدد آنها وجود دارد.

  1. از دست دادن خون

در هر جراحی که انجام می شود، مقداری از خون بدن از دست می رود. با این حال از دست رفتن غیر قابل کنترل خون منجر به افت فشار خون شده که پیامدهای کشنده دیگری نیز در پی خواهد داشت. از دست دادن خون در حین جراحی رخ می دهد، اما پس از جراحی نیز به شکل داخلی اتفاق می افتد.

منبع:

http://www.healthline.com/health/most-common-plastic-surgery-complications#3

نگارنده: سمیه محمدی 

گروه پزشکان تهران اسکین

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments