پوست های تیره و رفع موهای زائد

dark skin

افرادی که پوست های روشن و موهای ضخیمی دارند بهترین گزینه برای رفع دائمی موهای زائد میباشند و میتوانند انواع روش های رفع مو را امتحان نمایند .ولی افرادی که پوست های تیره تری دارند (گندمی یا تیره تر ) باید محتاط تر باشند زیرا تمام تکنیک های موجود برای انها مناسب نمیباشد .

کسانی که پوست تیره ای دارند از چه روشی برای رفع موهای زائد میتوانند استفاده نمایند ؟

جشنواره تخفیف زیبایی و لیزر، دستگاه لیزر مدیواستار (اسکلپیون) 2024

مشاوره رایگان با پزشک، کلیه ایام هفته

22612171_021  22612108_021

09027610748

instagram پیج مرکز تخصصی زیبایی قلهک

instagram پیج تخصصی لیزر موهای زائد

instagram نمونه کارهای زیبایی

برای ورود به پیج اینستاگرام روی لینک مربوطه کلیک کنید

نخست بهتر است بدانید که اپیلاسیون نوری شامل تبدیل اشعه نور به گرما میشود و فولیکول های مو را میسوزاند بدون انکه اسیبی به پوست وارد شود .مقصد این پرتو ها ملانین در رنگدانه ها ی مو میباشد .پوستهای تیره بر خلاف دیگر پوست ها دارای ملانین میباشند و باید از دستگاههای بسیار دقیقی در این زمینه استفاده شود که میتوانند تفاوت بین ملانین پوست و مو را تشخیص دهند .هرچه پوست تیره تر باشد ,عوارض جانبی ان هم بیشتر خواهند شد  و به همین دلیل باید تفاوت بین انواع روش های موجود را بدانید .

در گام اول باید نوع پوست خود را شناسایی نمایید .

طبقه بندی رنگ پوست 

پوست با توجه به مقیاس فیتزپاتریک و با در نظر گیری رنگدانه ها و واکنش انها در برابر نور خورشید به ششدسته تقسیم بندی میشود  که عبارتند از :

نوع اول :پوست های کاملا سفید که هیچ گاه تیره نمیشود و در برابر افتاب میسوزد .

نوع دوم :پوست های سفید که همیشه میسوزد 

نوع سوم :پوست های نسبتا سفید که به طور نسبی میسوزد 

نوع چهارم :پوست های نسبتا تیره که برنز میشود و به طور نسبی میسوزد 

نوع پنجم :پوست های قهوه ای تا تیره که به ندرت میسوزد .

نوع ششم :پوشت های سیاه که هیچ گاه نمیسوزد.

رفع موهای زائد با پرتوهای قوی 

متخصصان معتقدند که این روش برای پوست های تیره تر مناسب میباشد و البته ریسک سوختگی در این روش بسیار بالا میباشد .این روش برخلاف لیزر پرتو های پلی کروماتیک نور با طول موج بین 500 تا 1200 نانو متر را منتشر میکنند و طول موج با فیلتر ها سازگار میشد ولی طیف نور بسیار گسترده بوده و این دستگاه به اندازه لیزر دقیق نمیباشد .دستور العمل های این دستگاه نشان میدهند که فقط باید برای پوست های خیلی تیره و تیره به کار برده شوند .از عوارض این دستگاه بروی پوست های تیره میتوان به خطر سوختگی ,ایجاد خط های سفید دائمی و یا رشد بیش از اندازه مو اشاره نمود .

رفع موهای زائد با لیزر 

این روش هم برای پوست های تیره مناسب میباشد و اصل اولیه ان تجزیه پرتو های نور از طریق دستگاهی است که پرتو ها را به انواری تکی و منسجم و نازک تبدیل میکند و تمام اجزا نیز در همان جهت حرکت میکنند .تاثیر این پرتو ها ثابت میباشد ولی باز هم تمام روش های لیزر برای پوست های تیره مناسب نیستند .

لیزر یاقوت 

این روش قدیمی ترین متد میباشد و این روز ها اصلا به کار برده نمیشود و میتواند برای رفع موهای زائد از روی پوست های متعادل تا تیره به کار برده شود .

لیزر الکساندریت 

از این روش برای پوست های نسبتا متعادل استفاده میشود (نوع اول تا سوم )طول موج ان 755 نانومتر است که برای پوست های تیره گزینه مناسبی نیست .

لیزر یاگ 

این لیزر در ابتدا برای درمان تومور های لایه های عمیق پوست و رگ های واریسی و موهای زیر پوستی  ایجاد شد .این روش به دلیل ثباتش  در رفع موهای زائد پوست های تیره دارای شهرت زیادی است .طول موج ان بین 800 تا 1064 نانومتر میباشد و ملانین کمتری جذب میکند .این روش میتواند به تفاوت بین جذب ملانین در پوست و مو پی ببرد و برای پوست های تیره تر بسیار کاربردی است به ویژه نوع چهار و پنج ولی نسبت به روش های دیگر دردناک تر است .

لیزر دیود  

طول موج این لیزر حداقل 810 نانومتر میباشد .این نوع از لیزر با ویژگی های نوع پوست کاربردی سازگار میشوند و فرکانس و انرژی و زمان انها برای پوست های متفاوت تنظیم میشود و میتوان با افزایش انرژی و زمان به کار گیری از لیزر ,از ان برای پوست های تیره نیز استفاده نمود . این نوع لیزر کم دردترین لیزر در پوست های تیره است. در این روش اثرات جانبی به حداقل میرسد و درد را کمینه میسازد .

این لیزر ها مصرف عمومی بیشتری دارند و معمولا از انها در کلینیک های زیبایی استفاده میشود .

انچه که باید بدانید 

  • رفع موهای زائد برای پوست های تیره به نسبت دیگر پوست ها دردناک تر است .
  • تعداد جلسات برای پست های تیره بیشتر است تا از عوارض جانبی ان جلوگیری شود .
  • قبل و یا پس از لیزر ,نباید پوست را برنزه نمود و خطرناک است .
  • باید به تمام دستور العمل ها وهشدار ها  توجه نمود

[divider]

نگارنده :فرحناز ال احمد

گروه پزشکان تهران اسکین

[divider]

جشنواره تخفیف ویژه لیزر موهای زائد

لیزر 1

 

با دستگاه پیشرفته دایود با تکنولوژی سوپرانوی آمریکا نسل جدید

[divider]

برای دیدن لیست قیمت ها با تخفیف 95 درصد اینجا کلیک کنید

0 0 رای ها
به نظر شما چند ستاره ؟

بیشترین تخفیف های زیبایی و لیزر در بهترین مراکز تهران و شهرستان ها
اینجا کلیک کنید

Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments